Rugby

JMD

Well-known member
Nee is puur info.

Zelfde als je bv bij voetbal ziet dat er 10 corners zijn geweest.
AHa, dank.

Nou kan ik me bij de corners nog voorstellen dat dat relevante informatie is, maar wat is er relevant aan hoeveel fases er gespeeld worden? Kan je daar tactiek op maken??
 

erka

Well-known member
Hehe, eindelijk de kwartfinales. Ik snap ook niet zo goed waarom het zo lang duurt, kan best een weekje korter. Deze hele week amper wedstrijden geweest.

Phases zijn volstrekt nutteloze info. Een aanval kan in veel phases gaan, dat zegt nog niets. Een snel team kan in 2 phases al scoren en een sterk, log team kan in 20 phases een try maken. Het is meer zoiets als aantal balcontacten of balbezit.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
TV staat nu aan, dit is pas de eerste wedstrijd die ik zie.

Kinderen zijn met mijn vriendin bij IKEA, heerlijk alleen in huis rugby kijken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Volgens TOTO wordt er in ieder geval weinig spanning verwacht in de kwartfinales. Vier duidelijke favorieten. Ben benieuwd wat de werkelijkheid laat zien.
 

erka

Well-known member
Dikke zege voor Engeland uiteindelijk, zonder briljant te spelen. Australi? maakte gewoon veel te veel fouten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nieuw-Zeeland speelt Ierland helemaal de vernieling in. Dat het verschil zo groot is, had ik toch niet verwacht.

Voor iemand die nauwelijks rugby kijkt, spreekt Nieuw-Zeeland natuurlijk het meest tot de verbeelding. Maar ik had toch wel op wat meer spanning gehoopt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
22-0. Sodeju.

Voor de mensen die veel vaker rugby kijken: hoe bepalen ze de positie van de conversie?
 

JMD

Well-known member
Voor de mensen die veel vaker rugby kijken: hoe bepalen ze de positie van de conversie?
1) eerst wordt gekeken waar de bal op de grond wordt gedrukt voor de try
2) vanaf daar wordt een lijn parallel aan de zijlijn getrokken (of: loodrecht op de achterlijn), waar deze lijn de conversielijn snijdt is de plek waar de conversie wordt genomen.

Dat is dus ook de reden dat je wel eens spelers ziet doorlopen achter de achterlijn met de bal in de hand. Ze proberen dan een betere conversiepositie te krijgen.


Edit: SanMark was me voor... :duim:
 

erka

Well-known member
Ik had dit verschil wel verwacht. Nieuw-Zeeland is echt by far de beste en Ierland overtuigt voor geen meter dit toernooi.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik had dit verschil wel verwacht. Nieuw-Zeeland is echt by far de beste en Ierland overtuigt voor geen meter dit toernooi.

Ja goed, ik kijk normaal dus bijna nooit. En als leek verwacht je niet dat de nummer 1 van de wereldranglijst totaal kansloos is. Zeker niet toen ik voor de wedstrijd hoorde dat Ierland vorig jaar nog gewonnen heeft van Nieuw-Zeeland.
 

erka

Well-known member
Ja goed, ik kijk normaal dus bijna nooit. En als leek verwacht je niet dat de nummer 1 van de wereldranglijst totaal kansloos is. Zeker niet toen ik voor de wedstrijd hoorde dat Ierland vorig jaar nog gewonnen heeft van Nieuw-Zeeland.

Het is een beetje als in het voetbal. Belgi? staat ook nr1 maar Belgie wint ook nooit als het er echt op aan komt.

Nieuw-Zeeland is in de basis eigenlijk altijd wel de beste ploeg en de huizenhoge favoriet op het WK.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ja goed, ik kijk normaal dus bijna nooit. En als leek verwacht je niet dat de nummer 1 van de wereldranglijst totaal kansloos is. Zeker niet toen ik voor de wedstrijd hoorde dat Ierland vorig jaar nog gewonnen heeft van Nieuw-Zeeland.
Volgens mij is NZ al weer nummer 1.

Ik weet niet hoe die wereldranglijst bij rugby gaat, maar bij voetbal zegt die soms ook weinig (zie bv hoe Polen zichzelf in pot 1 speelde van het WK door geen vriendschappelijke interlands te spelen)
 
Bovenaan