Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
Er kan nog een nieuwkomer worden gemeld; Erik Falkenburg.

Die speelde nooit eerder in de Eerste Divisie maar wel 308 duels Eredivisie waarin hij 66 keer scoorde. Zou dat dan de scorende spits moeten worden?
Ik zie hem meer als middenvelder eerlijk gezegd en dat is al redelijk bezet. Dit is een van de eerste aanwinsten waar ik echt twijfels over heb.
 

Joost

Well-known member
Overigens was er ook belangrijker nieuws; de KNVB heeft de nieuwe structuur van de club goedgekeurd!
 

Batigoal

Well-known member
Voor de KKD toch gewoon een bovengemiddelde, multi-functionele aanwinst? Een goalgetter is het niet, maar toch wel een kwaliteitsimpuls.
 

Joost

Well-known member
Rouleaux kon niet overtuigen en nu Hoekstra er toch wel even uit ligt wordt er nog een doelman gehaald; Miguel Santos. Een Roemeense doelman die twee jaar bij Fortuna speelde en daarmee promoveerde, mij zegt het helemaal niets.
 

Batigoal

Well-known member
Deed het volgens mij niet onaardig bij Fortuna. Ik ken hem vooral van zijn tijd bij Port Vale.
 

Joost

Well-known member
Toen in 1962 Roda Sport en Rapid JC haar krachten bundelden moest er ook een nieuwe supportersvereniging komen. De voorzitter van de reeds bestaande supportersvereniging van Roda Sport; Henk Bakker nam het initiatief en werd de eerste voorzitter van Supportersvereniging Roda JC.

De enige supportersvereniging van de club regelde alles voor supporters in die jaren, van busreizen Tweede Divisie duels in de jaren 60 tot aan die voor de laatste Bekerfinale in 2008. In al die jaren was Henk supporterscoordinator van de club en bestuurslid van de supportersvereniging in diverse functie.

In 2016 deed Henk een stapje terug en kreeg Roda een nieuwe coordinator, na 54 jaar! Henk is een legende, iedere Roda supporter weet zijn adres en velen zullen zelfs zijn telefoonnummer nog uit hun hoofd kennen. Andersom leek Henk ook iedereen te kennen. Ik hoefde maar op te bellen en mijn problemen werden opgelost, steevast in onvervalst Kerkraads dialect.

Gisteren werd Henk 84 jaar.
Vannacht is hij na een ziekbed overleden.
Roda zonder Henk, het wordt wennen.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie post, Joost!

Ondertussen is Alberg vertrokken naar India. Dat lijkt me best een aderlating. Vind dat altijd een goeie speler.
 

Joost

Well-known member
Ondertussen is Alberg vertrokken naar India. Dat lijkt me best een aderlating. Vind dat altijd een goeie speler.

Ik weet 't niet met hem. Hij was clubtopscorer maar daarbij waren ook 5 strafschoppen.
Dat het technisch de meest begaafde speler van de selectie is/was staat niet ter discussie maar de chemie met iedereen behalve Absalem miste compleet. Dat is sowieso wel hét probleem van dit team. de balans op het middenveld en voorin is er niet. Streppel heeft van alles geprobeerd en de kwaliteit van de spelers zou goed genoeg moeten zijn maar het komt er op vele momenten gewoon nog niet uit. En als de verdediging ook nog gaat blunderen zoals tegen de Eagles...
 

Joost

Well-known member
Hij heeft geen enkele rol meer binnen de club maar voor de beeldvorming toch wel belangrijk om te melden; Korotaev is inmiddels van alle blaam gezuiverd, is in alle zaken vrijgesproken en is vertrokken uit de VAE.
 

Joost

Well-known member
Maandag: Roda trekt Florian Mayer aan.
Woensdag: Florian Mayer loopt zwaar letsel op tijdens de training en is de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maandag: Roda trekt Florian Mayer aan.
Woensdag: Florian Mayer loopt zwaar letsel op tijdens de training en is de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.

De druk van de aanvoerdersband was toch te hoog.

Bijzonder vervelend natuurlijk voor speler en club.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dylan Vente is gespot bij het ziekenhuis voor een medische keuring.

Contract schijnt al ontbonden te zijn bij Feyenoord en schijnt idd naar Roda JC te gaan. Ook gemeld door FeyenoordTM, dus gaat zeker gebeuren.
 

Joost

Well-known member
Contract schijnt al ontbonden te zijn bij Feyenoord en schijnt idd naar Roda JC te gaan. Ook gemeld door FeyenoordTM, dus gaat zeker gebeuren.
Het hing al een tijdje in de lucht maar er zou nog een bod uit Duitsland zijn.
 
Bovenaan