Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
Zonder gekheid, heel erg verbaasd ben ik niet over deze stap. Een vervanger zal er waarschijnlijk niet komen zodat het in ieder geval geen extra salariskosten geeft.

Hij heeft zich intern, en zoveel personeel is er niet meer, onmogelijk gemaakt door zijn werkwijze. De resultaten zijn natuurlijk bedroevend en vooral dat zal de reden zijn. Met spelers die nu op de bank zitten eindigden we vorig jaar hoger en er zou nu meer kwaliteit moeten zijn. Ondanks alle nederlagen werd er in de basiself nauwelijks gewisseld en begon het echt op te vallen hoezeer Muyters zijn 'vriendjes' liet staan en anderen geen kans gaf.

Voor in doel kan hij kiezen tussen Muyters en Novakovic. De eerste is oud en straalt onzekerheid uit, de tweede is een jong talent en is gewoonweg beter.
Ik ben benieuwd wat we vrijdag te zien krijgen en je weet het natuurlijk nooit in de Eerste Divisie, ik acht het niet eens uitgesloten dat we in de laatste periode wel goed gaan presteren.
 

Batigoal

Well-known member
Jeffrey van As moet jullie nieuwe technisch directeur worden. Van de regen in de drup noemen we dat.
 

Joost

Well-known member
Jeffrey van As moet jullie nieuwe technisch directeur worden. Van de regen in de drup noemen we dat.

Dat is onmogelijk. Als je van geen beleid naar wel beleid gaat is dat altijd een vooruitgang.

Ik moet het allemaal maar zien. We staan 18e in de Eerste Divisie en zijn zonder directie een stuurloos schip. Als naast van As een sterke algemeen directeur wordt aangesteld dan is er tenminste op bestuurlijk vlak weer wat ingevuld. Onze eigenaren zullen echt wel iets willen en kunnen investeren dus een nieuwe bestuur zou toch wel wat kunnen betekenen.
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van Roda JC droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Gerald Sibon. Okee, wellicht wat arbitrair om hier die lange Drent te kiezen. Hij zat immers maar één seizoen bij Roda JC, maar daarin dwong hij als een soort 'witte Kanu' wel een transfer af naar Ajax. Mooie techniek, lekker nonchalant passeren. Won nog even de beker met Roda en trok toen dus naar Amsterdam. Dat werd geen succes, zoals het in de echte top steeds niet lukte. Maar hij kon voetballen. En hij heeft een eigen boek!

9200000026732468.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Ger Senden, Garba Lawal, Regillio Vrede, Raymond Atteveld, Arouna Koné, Bernard Tchoutang, Yannis Anastasiou, Johan de Kock en Sanharib Malki[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_Roda_JC_Kerkrade
 

Batigoal

Well-known member
Eén van de clubiconen en ras-echte Koempel Korotaev gaat vertrekken. De nieuwe redders van de club noemen hem zelfs een blok aan het been! Hoe kunnen ze dat nou zeggen over de integere zakenman, Joost?
 

Joost

Well-known member
Hoewel binnen Roda weinig twijfel is omtrent de bedoelingen van Korotaev is het vanwege alle procedures wel een blok aan het been inderdaad.
Zo moet hij nog een aantal betalingen doen maar lukt dat niet omdat zijn bankrekeningen nog geblokkeerd zijn.

Overigens wil ik nog even benadrukken dat hij in alle zaken is vrijgesproken en dat juist de partij die hém heeft beschuldigd schuldig is bevonden.

Wat de bedoelingen van Korotaev ook zijn geweest, het blijft natuurlijk wel wat vreemd dat hij de club wilde overnemen, zijn intenties lijken een stuk beter geweest te zijn dan die van de la Vega.

Het enige waar de club behoefte aan heeft is rust, visie en leiding.
 

Maasveld

Well-known member
Hoewel binnen Roda weinig twijfel is omtrent de bedoelingen van Korotaev is het vanwege alle procedures wel een blok aan het been inderdaad.
Zo moet hij nog een aantal betalingen doen maar lukt dat niet omdat zijn bankrekeningen nog geblokkeerd zijn.

Overigens wil ik nog even benadrukken dat hij in alle zaken is vrijgesproken en dat juist de partij die hém heeft beschuldigd schuldig is bevonden.

Wat de bedoelingen van Korotaev ook zijn geweest, het blijft natuurlijk wel wat vreemd dat hij de club wilde overnemen, zijn intenties lijken een stuk beter geweest te zijn dan die van de la Vega.

Het enige waar de club behoefte aan heeft is rust, visie en leiding.

Is het ooit rustig geweest bij Roda?
 

Joost

Well-known member
Erik vd Luer geeft in de VI even zijn visie op Roda JC en de la Vega.

Er stond niets nieuws in dat artikel.
Enkel omdat landelijke media het oppikken wordt het weer eventjes nieuws.

Is het ooit rustig geweest bij Roda?

Zeker wel.
In mijn ogen is het een zooitje geworden na het aantreden van Huub Narinx en de periode dat Serve Kuijer zich langzaam terugtrok. Stevens werd teruggehaald als trainer maar die vertrok weer en droeg het over aan Atteveld. Die haalde dan weer wel de bekerfinale maar was gewoon een heel matige trainer. Door die bekerfinale mocht hij lang blijven zitten. Martin van Geel gooide hem er uiteindelijk uit en van Veldhoven kwam. Narinx had ondertussen de financien totaal niet onder controle en dat mondde uit in dat rampseizoen en Sporting Limburg. Maar na de ontsnapping tegen Cambuur was er met Van Geel en van Veldhoven echt rust in de tent en werden we 7e, 6e en 10e.

Maar toen vertrokken van Veldhoven en van Geel en werd het echt een zooitje. Eigenlijk is er sinds 2012 niemand meer geweest die beleid heeft gevoerd.
 
Bovenaan