Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
Vanmiddag om 14:00 wordt er een persconferentie gegeven om de toekomstplannen toe te lichten.
 

Joost

Well-known member
We gaan dus met een schone lei beginnen.

Het verhaal is hoopgevend en duidelijk maar er is 1 puntje dat me echt stoort. De gemeente is zeer coulant geweest inzake de huurverplichting, waarom willen ze die nu dan ook nog eens van 400.000 naar 250.000 hebben.
 

Joost

Well-known member
We hebben een nieuwe trainer; Jurgen Streppel moet het gaan doen komend seizoen.

Ik vind het wel een prima aanstelling, uit Tilburg kwam naar voren dat hij vooral erg goed is in het neerzetten van een collectief. De doelstelling is om mee te doen in de subtop van de Eerste Divisie.
We zitten nog helemaal vooraan in het proces maar het lijkt erop dat er zowaar iets van beleid en visie gevormd gaan worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
We hebben een nieuwe trainer; Jurgen Streppel moet het gaan doen komend seizoen.

Ik vind het wel een prima aanstelling, uit Tilburg kwam naar voren dat hij vooral erg goed is in het neerzetten van een collectief. De doelstelling is om mee te doen in de subtop van de Eerste Divisie.
We zitten nog helemaal vooraan in het proces maar het lijkt erop dat er zowaar iets van beleid en visie gevormd gaan worden.

Tsja, als je in de basis staat bij Streppel, heb je een leuk seizoen. De rest mag na minuut 70 misschien meedoen.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, Streppel. Ik heb niet het idee dat de clubs die met hem werkten zo enthousiast waren achteraf.
 

Joost

Well-known member
1076 seizoenkaarten verkocht bij de seizoenkaart drive in vandaag.

Ik ben ook even langsgereden maar de rij was me veel te lang.
 

Batigoal

Well-known member
Toch wel opmerkelijk dat Streppel erin stapt. Het is geen topper, maar toch wel een rechterrijtje Eredivisie-trainer?

Hoe staat het met de selectie en budget Joost?
 

Joost

Well-known member
Streppel krijgt hier de kans wat op te bouwen. Ik heb echt het idee dat na jarenlang gedoe er een gedachte zit achter alles wat er gebeurt.

Er lijkt ook wat beleving vanuit de regio te komen en dan is er echt wat mogelijk.

De selectie moet nog vorm krijgen, alle huurlingen vertrekken en een hoop contracten lopen af. Qua budget zullen we rond plek 5,6 in de Eerste Divisie gaan uitkomen.
 

Joost

Well-known member
Was ik lekker een stukje aan het fietsen vanavond, kwam ik plots langs een voetbalveld in Bocholtzerheide waar Roda net klaar stond om te gaan spelen tegen WDZ. Ik parkeer netjes mijn fiets in de stalling maar verder kwam ik niet. Ik stond niet op de lijst en aangezien er politie rondliep om te controleren wilde ik dit niet het duurste voetbalkaartje ooit laten worden.

Nu is het veld van WDZ geen onbekend terrein dus een klein ommetje verder stond ik aan de andere kant van het veld netjes door het hek heen te kijken. Prima zicht en slechts anderhalve meter van de plek waar ik 400 euro boete zou krijgen. Ik trof er nog een bekende en het werd nog een gezellige avond.

Tijdens het ommetje scoorde Thijmen Goppel de 0-1. Hij maakte ook de 0-2 waarna WDZ zowaar mocht scoren. Goppel voltooide in het rustsignaal zijn hattrick. Na rust liep in het laatste deel de score op tot 1-7. Jordy Croux raakte geen pepernoot, het ging helemaal nergens over zo matig was het maar desalniettemin was het live aanschouwen van 22 spelers en een bal wel weer eens prettig.

Opvallend detail; er waren geen KNVB grensrechters.
 

Joost

Well-known member
Dit weekend staat de 3e speelronde gepland en hoewel de transfermarkt nog even open is lijkt onze selectie nu wel af.

In het doel maakte Jan Hoekstra 12 minuten vol op de Toekomst. Hij kreeg de voorkeur boven Novakovich die direct zijn biezen pakte en nu onderin de Servische competitie speelt. Hoekstra lijkt een prima doelman, je speelt niet bij Jong Oranje als je niet kunt. Hij komt daarnaast sympathiek over en wil zich echt bewijzen. Hij staat er door een blessure nog wel een dikke maand naast.

Achter hem is Hamers derde keeper en Rouleax snel ingevlogen als 2e keeper. Eerlijk gezegd vond ik Hamers toch Jong Ajax er beter uitzien dan Rouleax tegen TOP Oss maar die laatste krijgt wel de voorkeur van de trainer.

De achterhoede is volledig nieuw. Rechtsback is Stefan Marzo die ook nog eens fraai doel trof tegen TOP. Hij brengt een brok ervaring mee en dan geldt ook voor Kees Luijckx die er centraal naast staat. Luijckx vond ik zelf tegen TOP niet bijster overtuigend aan de bal en leedt te vaak onnodig balverlies. Naast hem centraal stond de eerste twee duels Xander Lambrix, een jonge speler die van Genk kwam en het prima deed. Maar gisteren werd Richard Jensen gehercontracteerd. Die had de laatste jaren veel fysiek ongemak maar is toch een prima kracht. Op rechts kwam Absalem uit Groningen. Aanvallend ingestelde back die tegen TOP erg goed was, verdedigend moet hij zich nog bewijzen. Pepijn Schlosser en Mitchel Keulen vormen de (smalle bank)

Klaassen, Vossebelt en Pflucke vormen het middenveld. Klaassen en Vossebelt moet met hun ervaring voor stabiliteit in het elftal zorgen, Pflucke is een nog jonge aanvaller die de vorig seizoenen bij KFC Uerdingen speelde. Hij straalt de nodig creativiteit uit. De Cyprioot Ioannou, Nicky Souren en Livio Milts houden de bank warm.

Voorin vormen Thijmen Goppel en Jordy Croux de vleugels. Roland Alberg was de gelegenheidsspits en sinds gisteren is Fabian Serrarens daar aan toegevoegd. Mart Remans zal ook nog wel de nodige minuten krijgen.

Van As zou liefst nog een extra scorende spits toevoegen aan de selectie maar qua basis staat er nu een heel behoorlijk elftal. Wat daarnaast nog belangrijker lijkt is dat de organisatie volledig opnieuw is opgebouwd. Dit jaar als het goed is geen eigenaren die het stadion uitgezet worden, Zwitserse schoonspringers die in de gevangenis belanden of louche technisch directeuren.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie analyse @Joost! Wat me opvalt is dat de gemiddelde leeftijd van de selectie hoger ligt dan het gros van de teams in de KKD. Ik denk niet geheel toevallig hebben alleen Cambuur en De Graafschap (oké, samen met TOP Oss) een 'oudere' selectie.

Wel jammer van Novakovic. Dat vond ik de keren dat ik hem zag keepen best een getalenteerde doelman. Maar blijkbaar niet genoeg om de trainers te overtuigen. Serrarens heeft in Polen exact 0 doelpunten gescoord dus daar hoef je weinig goals van te verwachten.
 

Joost

Well-known member
Het avontuur van Serrarens in Polen was inderdaad een flinke deceptie. Toch scoorde hij in het promotiejaar van de Graafschap 12 goals in 34 duels en in de Eredivisie maakte hij er ook 7. Ook bij Telstar en Almere scoorde hij regelmatig dus het jaar in Polen lijkt me vooral een incident. De ploeg is ook gedegradeerd dus wellicht zat er meer helemaal mis daar.

Novakovich is een bijzonder verhaal. Je zult geen supporters vinden die Muijters boven hem zouden verkiezen maar toch stond Muijters de afgelopen twee jaar onder de lat in de meeste duels. Novakovich had gedacht dat hij automatisch eerste doelman zou worden dit seizoen maar hij heeft Streppel eerlijk gezegd geen seconde kunnen overtuigen in de voorbereiding. Er moest sowieso een extra doelman bij en waarom Novakovich het gevecht niet is aangegaan is me een raadsel.
 
Bovenaan