Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
Twee oefenpotjes geweest;

Tegen Schinveld 8-0:

Eerste helft;
Van Leer
Milec, Gullon, Kum, Yasar
Noor, Rutjes, van Hyfte
Rosheuvel, Schahin, da Silva

Tweede helft;
Wolters
Ananou, Brouwers, Werker, van Peppen
Inceman, van Son, Auassar
Paulissen, Blattler, Palacios

Tegen Schaesberg; 4-1

Eerste helft;
Wolters
Ananou, Brouwers, Werker, van Peppen
Inceman, Auassar, Rutjes
Palacios, Paulissen, Noor

Tweede helft;
van Leer
Milec, Ananou, Werker, Yasar
Auassar, Gullon, van Hyfte
Rosheuvel, Palacios, da Silva

Conclusie; er valt nog weinig over te zeggen.

Achterin is het allemaal wel rond. Ananou beviel me wel tegen Schinveld al worden in dat soort potjes zijn verdedigende kwaliteiten nauwelijks getest. In ieder geval zijn meerdere spelers op meerdere plekken in de verdediging inzetbaar.

Middenvelders hebben we genoeg. Ik verwacht dat Inceman en Auassar een controlerende rol krijgen met van Hyfte daarvoor.

Annistasiou wilt graag 4-3-3 spelen. In de voorhoede lijkt dus een plekje vrij voor Rosheuvel. Centraal zullen Schahin en onze nieuwe Cyprioot het moeten uitvechten. Roda is nog op zoek naar een linksbuiten (en 2e keeper). Lukoki, die heimwee heeft, zou heel hoog op het verlanglijstje staan maar staat er ook bij NEC en Willem II op het lijstje. Zijn transfersom van 1 miljoen is voor Roda absoluut onhaalbaar.
 

Joost

Well-known member
De zo gewenste linksbuiten is er; David Boysen. Die kende ik natuurlijk ook niet; een 26 jarige Deen.

Speelde vanaf 2008 bij AB op het 2e Deense niveau. Wisselde daarna naar Lyngby op het hoogste niveau maar degradeerde na 2 jaar.
Kende daarna weer anderhalf uitstekend jaar op het 2e niveau waarna Viborg hem huurde maar dat werd geen succes. Toen weer anderhalf succesvolle jaar op het 2e niveau met 23 doelpunten in 42 duels. Reden voor Brondby om hem te halen. Daar stond hij het afgelopen half jaar in de basis en werd ermee 4e op het hoogste Deense niveau. Ik ben heel benieuwd wat hij kan brengen. Stiekem had ik overigens gehoopt dat we Bergwijn van PSV konden huren voor die plek.

Ander nieuws; Ugur Inceman vertrekt. Kwam afgelopen winterstop vanzelf aangelopen want hij wilde na vele jaren Turkije weer graag terug naar Aken waar hij geboren en getogen was. Kreeg helaas heimwee en vertrekt nu weer naar Turkije.
 

Joost

Well-known member
En we hebben er weer twee spelers bij.

Nestoras Mytides gaat de concurrentie aan met Schahin om eerste spits te worden. De eerste spits van Cyprus en qua goals ben ik nog niet zo onder de indruk van 'm. Maar dat is louter op basis van statistieken en die waren bij Malki en Junker ook niet briljant.

Tevens is Abdul Ajagun gehuurd van de vorige werkgever van onze trainer. Een aanvallende middenvelder.

Nu nog een keeper die de concurrentie aan kan met van Leer. Dat hoeft van mij niet maar dat wil de club graag.

Ik krijg wel steeds meer zin in het seizoen.
 

Joost

Well-known member
Nou, we zijn klaar.

Yves de Winter wordt 2e doelman en mag proberen van Leer uit het doel te werken. Prima aanwinst volgens mij.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Roda is er toch weer in geslaagd een knap vreemdelingenlegioen op te trommelen.

Waar zijn die jeugdspelers waar jij het 2/3 jaar geleden over had Joost?
 
G

Gast

Guest
Met Mitchel Paulissen, Daryl Werker, Nick Wolters, Danny Stassar (jeugd) en Roel Brouwers zitten er vijf Limburgers in de selectie. Deze zijn door de jaren heen ook opgeleid bij Roda.

Paar jeugdspelers kloppen wel aan de deur al zijn deze niet allemaal afkomstig uit de eigen jeugd maar vorig seizoen gescout van andere jeugdteams in Belgi? (Standard Luik o.a.): Ali Yasar en Kahraman Demirtapa zijn twee van deze spelers die gescout zijn en uit zullen komen in Roda onder 21 met kans op minuten in het eerste elftal. Maar zijn geen eigen opgeleide spelers.

Hopelijk breken de eigen, niet hier genoemde (behalve Danny Stassar die al in de jeugd speelde), spelers uit de opleiding snel door.
 

Joost

Well-known member
Roda is er toch weer in geslaagd een knap vreemdelingenlegioen op te trommelen.

Waar zijn die jeugdspelers waar jij het 2/3 jaar geleden over had Joost?

Gewogen en te licht bevonden. Zoals bij iedere club is het aantal spelers dat doorbreekt minimaal maar met Werker en Paulissen zitten er wel twee bij de selectie die speelminuten gaan maken. Roel Brouwers is natuurlijk ook uit de jeugd maar van een heel andere generatie.

En ja dat vreemdelingenlegioen, van dat stempel zullen we waarschijnlijk nooit af komen terwijl het echt niet vreemder is dan bij een willekeurige andere club.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat was ook niet echt een succesvolle rentree zeg. Zonde. Daar hadden hij en Roda toch wel meer van verwacht of niet?
 
Bovenaan