Achterin zijn er 4 centrale verdedigers; Swinkels, Brouwers, Werker en Ananou. Die laatste komt rechtstreeks uit de U19 Bundesliga en lijkt mij nog niet klaar voor het echte werk. Extra opties op de backposities zijn ook wenselijk.
Ik was in de veronderstelling dat Swinkels nog een jaar bleef maar zijn contract wordt niet verlengd. Als vervanger is Christian Kum aangetrokken, begon vorig seizoen als reservsback bij Utrecht maar speelde vanaf december haast alles door een blessure bij Kevin Conboy. Lijkt me een prima aanwinst, het is alleen de vraag of hij gehaald is als centrale speler of als back. Concurrentie voor van Peppen is in ieder geval prima.
De verdediging lijkt daarmee toch wel klaar te zijn, misschien nog een reserverechtsback.
Voorin komt Dani Schahin erbij hoogstwaarschijnlijk. Stond bij Fortuna Dusseldorf in de spits in hun Bundesligajaar en scoorde 8 keer. Sloot daarna aan bij Mainz maar speelde en scoorde weinig. Afgelopen jaar verhuurd aan FSV Frankfurt en tot 5 goals.
Tomi Juric is een nieuwe aanbieding gedaan. Die kwam vorig jaar niet helemaal tot zijn recht. Was bij aanvang blessuregevoelig maar leek wel een neusje voor de goal te hebben.