Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
We kunnen nog wel wat spelers gebruiken voor komend seizoen:

13221709_1736290069943302_4010330734693525426_n.png
 

Jef400

Well-known member
Ik wil net zeggen. Behalve kwaliteit komt Roda momenteel ook kwantiteit tekort. Zeker omdat je er niet van uit kan gaan dat iedereen zomaar bijtekent.
 

Unregistere

Well-known member
Klinkt niet als een trainer die op Kralingen zou passen.

Tja, ik weet niet in hoeverre het label 'jong en innovatief' op hem valt te plakken. Dat is de profielschets op basis waarvan Excelsior volgens De Haan nu aan het zoeken is.
 

Batigoal

Well-known member
Tussen Roda JC en Kalezic werd een akkoord bereikt om tot een schikking te komen en een dag later tekent Kalezic een lucratief contract in Saoedi-Arabi?. Dat heeft hij niet verkeerd gedaan.
 

Joost

Well-known member
We hebben een nieuwe speler; Adil Auassar komt naar Kerkrade.

Ik ken 'm ondanks zijn behoorlijk aantal duels in de Eredivisie eigenlijk alleen van naam. Wat zeggen de Excelsiorvolgers ervan?
 

Maasveld

Well-known member
We hebben een nieuwe speler; Adil Auassar komt naar Kerkrade.

Ik ken 'm ondanks zijn behoorlijk aantal duels in de Eredivisie eigenlijk alleen van naam. Wat zeggen de Excelsiorvolgers ervan?
Heeft hier ook 3 jaar gespeeld. Ik was best wel fan van hem. Hij heeft destijds een foute keuze gemaakt door naar Feyenoord te gaan, dat was te hoog gegrepen. Best een bruikbare speler voor jullie denk ik. Heeft van alles wel een beetje.
 

fr-keff

Active member
Heeft hier ook 3 jaar gespeeld. Ik was best wel fan van hem. Hij heeft destijds een foute keuze gemaakt door naar Feyenoord te gaan, dat was te hoog gegrepen. Best een bruikbare speler voor jullie denk ik. Heeft van alles wel een beetje.

Niet goed, niet slecht. Roda JC lijkt mij ook een stap te hoog. Tenzij er weer onderkant rechterrijtje gespeeld gaat worden dan is hij prima bruikbaar.
 

Joost

Well-known member
Een waterdrager geloof ik. Zeg maar bierhaalmocro.

Dat kunnen we wel gebruiken in het elftal. Vooralsnog zie ik het dan maar als een goede aankoop. Hij heeft in ieder geval al een hoop ervaring als bagage.

Martin Milec die het laatste half jaar gehuurd werd van Standard blijft ook het hele komende seizoen. Hij deed het uitstekend vond ik dus daar ben ik wel blij mee. De kans is ook groot dat Annistasiou nog deze week zijn handtekening onder een contract zet. Ik ben totaal niet bekend met zijn speelstijl maar hij kent de Eredivisie natuurlijk wel. Is als trainer nog redelijk onervaren al heeft hij in 2,5 jaar Panathinaikos vast genoeg meegemaakt. Ik laat me graag verrassen.
 

Joost

Well-known member
Yannis de Griek wordt dus onze nieuwe trainer. Ik ben benieuwd.

Qua selectie is het momenteel nogal karig;

Doel
Benjamin van Leer
Nick Wolters

Verdediging
Ard van Peppen
Arjen Swinkels
Roel Brouwers
Fredric Ananou
Martin Milec
Daryl Werker

Middenveld
Daniel da Silva
Farshad Noor
Jorrit Smeets
Marcos Gullon
Nathan Rutjes
Tom van Hyfte
Ugur Inceman
Adil Auassar

Voorhoede
Mikhail Rosheuvel
Tim Blattler

Er zal sowieso nog een tweede keeper bij moeten want enkel van Leer en jeugdspelers Wolters is te weinig.

Achterin zijn er 4 centrale verdedigers; Swinkels, Brouwers, Werker en Ananou. Die laatste komt rechtstreeks uit de U19 Bundesliga en lijkt mij nog niet klaar voor het echte werk. Extra opties op de backposities zijn ook wenselijk.

Op papier zijn er voldoende middenvelders maar dat is kwalitatief ook niet helemaal top.

De voorhoede is het grootste pijnpunt. We hebben een buitenspeler die vorig jaar bij degradant niet eens in de basis stond en een spits die 30 minuten Eredivisie achter zijn naam heeft en verder enkel in het amateurvoetbal gescoord heeft.
 

Joost

Well-known member
Achterin zijn er 4 centrale verdedigers; Swinkels, Brouwers, Werker en Ananou. Die laatste komt rechtstreeks uit de U19 Bundesliga en lijkt mij nog niet klaar voor het echte werk. Extra opties op de backposities zijn ook wenselijk.

Ik was in de veronderstelling dat Swinkels nog een jaar bleef maar zijn contract wordt niet verlengd. Als vervanger is Christian Kum aangetrokken, begon vorig seizoen als reservsback bij Utrecht maar speelde vanaf december haast alles door een blessure bij Kevin Conboy. Lijkt me een prima aanwinst, het is alleen de vraag of hij gehaald is als centrale speler of als back. Concurrentie voor van Peppen is in ieder geval prima.

De verdediging lijkt daarmee toch wel klaar te zijn, misschien nog een reserverechtsback.

Voorin komt Dani Schahin erbij hoogstwaarschijnlijk. Stond bij Fortuna Dusseldorf in de spits in hun Bundesligajaar en scoorde 8 keer. Sloot daarna aan bij Mainz maar speelde en scoorde weinig. Afgelopen jaar verhuurd aan FSV Frankfurt en tot 5 goals.

Tomi Juric is een nieuwe aanbieding gedaan. Die kwam vorig jaar niet helemaal tot zijn recht. Was bij aanvang blessuregevoelig maar leek wel een neusje voor de goal te hebben.
 
Bovenaan