Roda JC Nieuwstopic

Bernardo

Well-known member
Nog even en Roda kan een heel nieuw elftal opstellen na de winter. Is er al een kleedkamer bijgebouwd? Geld genoeg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is er al stress in Kerkrade voor ADO uit? Dan is het lokale zuipfeest en vorige jaren was afgelasting of uitstel vanuit supportsoogpunt een serieus standpunt :eek:mg:
 

Joost

Well-known member
Is er al stress in Kerkrade voor ADO uit? Dan is het lokale zuipfeest en vorige jaren was afgelasting of uitstel vanuit supportsoogpunt een serieus standpunt :eek:mg:

De Eredivisie uitstellen vanwege carnaval? Dat heb ik nog nooit gehoord bij Roda.
Amateurvoetbal waar vrijwilligers belangrijk zijn niet door laten gaan tijdens het feest is wel logisch.
 

zwammy

Well-known member
Satyr moet weer even vertellen dat het schandalig is dat alle bedrijven onder de rivieren stil liggen om een plaatselijk feest.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Satyr moet weer even vertellen dat het schandalig is dat alle bedrijven onder de rivieren stil liggen om een plaatselijk feest.

Er was een paar fora geleden een discussie over een wedstrijd van Roda tijdens carnaval en de fans konden er niet heen, vanwege de verkeerde volgorde van prioriteiten en/of sociale druk. Of de wedstrijd dan niet uitgesteld kon worden voor die 45 man die mee wilden naar AZ (meen ik)
 

Joost

Well-known member
Er was een paar fora geleden een discussie over een wedstrijd van Roda tijdens carnaval en de fans konden er niet heen, vanwege de verkeerde volgorde van prioriteiten en/of sociale druk. Of de wedstrijd dan niet uitgesteld kon worden voor die 45 man die mee wilden naar AZ (meen ik)

Dus een enkeling vindt dat een goed idee en dat is dan gelijk de mening van alle supporters?
 

ALenstra

Well-known member
Lang geleden gebeurde dat toch wel eens? Ik meen vooral in de 70er jaren. Maar toendertijd werden niet zoveel wedstrijden gespeeld vergeleken met nu. Een Willy Brokamp vierde altijd carnaval, of zijn club het nou goed vond of niet.
 

Maasveld

Well-known member
Er was een paar fora geleden een discussie over een wedstrijd van Roda tijdens carnaval en de fans konden er niet heen, vanwege de verkeerde volgorde van prioriteiten en/of sociale druk. Of de wedstrijd dan niet uitgesteld kon worden voor die 45 man die mee wilden naar AZ (meen ik)
En die andere jaren?
 

Joost

Well-known member
Van Son naar Fortuna en Biemans wordt bij Den Bosch gestald. Voor allebei is dat goed nieuws want in Kerkrade kwamen ze niet meer aan spelen toe.
 

Joost

Well-known member
Kennen jullie Pieter Nieuwenhof nog, voorzitter van Hypercube, dat prachtige bedrijf met goede ideeen.

Dit interview is dan wel al een paar maanden oud maar deze quote is zo briljant, die kan ik jullie niet onthouden;

“De plaats waar je een stadion neerzet is cruciaal voor de omvang van het verzorgingsgebied. Je moet het dus niet, zoals Roda JC heeft gedaan, precies tegen de landsgrens aanleggen. Als dat stadion aan de andere kant van Kerkrade had gestaan, had dat structureel 1500 tot 2000 toeschouwers meer opgeleverd. Als er van iedere duizend mensen die op vijf minuten van het stadion wonen honderd komen, komen er slechts vijfentwintig van de duizend mensen die op tien minuten wonen. Dat getal loopt kwadratisch af naarmate je verder van het stadion komt en daarbij telt een landsgrens voor honderd 'strafkilometers'. Dat zijn factoren die je mee moet wegen. Als je dat allemaal in kaart hebt gebracht kun je als club een ambitieniveau uitkiezen dat past bij je verzorgingsgebied. In Nederland varieert dat zo tussen de 800 onder in de Jupiler League en de 3.000 punten bovenin de Eredivisie op de Euro Club Index.”

http://www.sportknowhowxl.nl/nieuws-en-achtergronden/5-vragen-aan/item/97923/
 

de waan

Well-known member
Vandaar dat het maar niet wil vlotten met het betaald voetbal op Vlieland.

Welke andere kant van Kerkrade bedoelt ie trouwens? Bleijerheide?
 
Bovenaan