Om hun zin te krijgen betaald Roda gewoon de huur al 4 maanden niet.Roda wil de huur halveren (van 8 ton p/j naar 4 ton p/j). Volgens de gemeente is de huurprijs echter marktconform. Lijkt me ook wel een heel drastische verlaging.
Roda wil de huur halveren (van 8 ton p/j naar 4 ton p/j). Volgens de gemeente is de huurprijs echter marktconform. Lijkt me ook wel een heel drastische verlaging.
Het blijft een lastige kwestie. Wanneer een ander bedrijf in inkomsten achteruitgaat kan die verhuizen naar een kleiner pand met lagere huur. Wanneer een voetbalclub met Eredvisiestadion degradeert en inkomsten significant dalen kan de club niet zomaar naar een kleiner stadion verhuizen.
Dat er dus ook gepraat wordt over (tijdelijk?) huurverlaging snap ik.
De manier waarop is echter genant.
De huur zit verstopt in de afbetaling van de lening, wanneer dit bedrag verlaagt wordt loopt de schuld verder op per jaar en komt er geen aflossing. Elk ander bedrijf zou dat failliet gaan.
Nee, elk ander bedrijf zou door zijn huurbaas eruit worden gezet.
De huur zit verstopt in de afbetaling van de lening, wanneer dit bedrag verlaagt wordt loopt de schuld verder op per jaar en komt er geen aflossing. Elk ander bedrijf zou dat failliet gaan.
Die G7 willen vast dat hun geld alleen wordt aangewend om spelers te halen neem ik aan?
Het blijft een lastige kwestie. Wanneer een ander bedrijf in inkomsten achteruitgaat kan die verhuizen naar een kleiner pand met lagere huur. Wanneer een voetbalclub met Eredvisiestadion degradeert en inkomsten significant dalen kan de club niet zomaar naar een kleiner stadion verhuizen.
Dat er dus ook gepraat wordt over (tijdelijk?) huurverlaging snap ik.
De manier waarop is echter genant.
Waarom heeft Roda daar vroeger nooit afspraken over gemaakt dan? Cambuur is nou ook bezig met nieuw stadion en hebben dan aparte huur voor Eerste Divisie en Eredivisie afgesproken
Ah, het is de schuld van de gemeente. Die hadden het beleid moeten maken, of iemand moeten neerzetten die namens hun het beleid zou maken.