Roda JC Nieuwstopic

Eef de Kip

Well-known member
Kunnen ze geen appartementje regelen voor 'm voor een paar nachten per week? Of wil hij perse elke dag naar huis?

Janssen

Well-known member
Ik lees nu het inteview, hij heeft tot op het laatste moment gehoopt op ?een club uit de buurt?.

Gelukkig hadden we in Sittard al twee matige backs.

Joost

Well-known member
Zoals verwacht heeft het Kerkraadse college gewacht tot de storm weer wat is gaan liggen en is er een soort van compromis uitgekomen met betrekking tot de huur.

De komende drie jaar hoeft de club maar de helft van de huur te betalen, de andere helft wordt een achtergestelde lening. Wanneer de club promoveert vervalt de regeling uiteraard weer.

Atreides

Well-known member
Zoals verwacht heeft het Kerkraadse college gewacht tot de storm weer wat is gaan liggen en is er een soort van compromis uitgekomen met betrekking tot de huur.

De komende drie jaar hoeft de club maar de helft van de huur te betalen, de andere helft wordt een achtergestelde lening. Wanneer de club promoveert vervalt de regeling uiteraard weer.

Die achtergestelde lening zal over drie jaar wel weer kwijtgescholden worden.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dus, Molenaar heeft woorden met vd Luer en nu is vd Luer ineens de hoofdtrainer?

Lijkt op de voorzitter van Heerenveen

Joost

Well-known member
Dus, Molenaar heeft woorden met vd Luer en nu is vd Luer ineens de hoofdtrainer?

Lijkt op de voorzitter van Heerenveen

Er zal wel iets meer aan ten grondslag liggen maar dat wordt vooralsnog binnenskamers gehouden. het argument dat de resultaten de laatste weken tegenvielen is in ieder geval kolder. Het team is niet beter dan plaats 5 / 6 en met zoveel jonge spelers ben ik niet eens ontevreden. De nederlaag bij Dordrecht is natuurlijk een tegenvaller en het liep ook wat stroef in de weken ervoor maar om nu te stellen dat het heel slecht is gaat te ver.

JMD

Well-known member
Waar haalt Roda het geld vandaan voor de afkoopsom van Molenaar? Het gaat toch financieel nou niet echt goed met Roda?

Janssen

Well-known member
Waarom zou er iets afgekocht worden? Gewoon doorbetalen en VD Luer stond toch al op de loonlijst.

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Die 3,5 maand contract van Molenaar kun je proberen af te kopen voor iets minder dan de totale loonsom, maar ik neem aan dat Molenaar daar geen trek in heeft. Verder heeft Van de Luer idd al een contract.

ALenstra

Well-known member
Ze betalen Molenaar gewoon door. Wel zonde om iemand te betalen voor niks doen maar het is even niet anders.

Joost

Well-known member
Waar haalt Roda het geld vandaan voor de afkoopsom van Molenaar? Het gaat toch financieel nou niet echt goed met Roda?

Hij wordt inderdaad gewoon nog doorbetaald tot het einde van het seizoen. Van der Leur zal wel een bonusje in het vooruitzicht gesteld zijn bij promotie en eventueel een permanente functie bij het eerste.

Het is een publiek geheim dat Molenaar intern niet geweldig lag. Zowel bij de groep als het management niet. Van der Leur is daarnaast een enorme steuker die intern vast wel aan staalpoten heeft lopen zagen. Check zijn twitteraccount ook maar eens; https://twitter.com/erjo2402

Ik vermoed dat er heel recent besloten is het contract van Molenaar niet te verlengen en dat het ge?scaleerd is.

Ik ben heel neutraal in de beslissing. Molenaar is geen slechte trainer, ook geen briljante. Ik denk dat hij naar behoren heeft gepresteerd met dit team. Wellicht dat deze stap nog voor wat reuring zorgt en een positieve impuls geeft.

Joost

Well-known member
Goed stuk op VI pro;

https://www.vi.nl/pro/van-der-luer-de-gemengde-gevoelens-van-een-omstreden-clubicoon

Dit stukje is wel van der Leur ten voeten uit;

Molenaar ook niet. Hij is zeer onaangenaam verrast door zijn ontslag.

‘Dat heb ik begrepen. Vorig jaar had hij ook totaal geen rekening gehouden met degradatie, terwijl we toch echt 34 wedstrijden onderaan stonden. Het is belachelijk om nu ?lles op hem af te schuiven, want hij is ook de dupe geworden van zaken die jaren zijn misgegaan bij Roda JC. Maar sommige dingen heeft hij in mijn ogen wat gemakkelijk van zich af gelegd. Maar goed, ik begrijp best dat dit voor hem niet leuk is. Ik heb het zelf meegemaakt bij Uerdingen en Aachen. En nogmaals: ik had geen problemen met Robert.’

Bovenaan