Roda JC Nieuwstopic

Batigoal

Well-known member
Toppertje Tomi Juric heeft getekend begrijp ik. Die had ik een tijd terug al getipt als toekomstige Bundesliga-spits. Mooi dat uitgerekend Roda JC hem dan oppikt. :duim:

Wat is trouwens de Australische connectie van Roda nu ze 3 Australi?rs hebben gehaald?
 

Joost

Well-known member
Han Berger is technisch adviseur.

Die 3e Autralier is overigens nog helemaal niet zeker.
 

JFK

Well-known member
En de betalingen blijven dus ook uit. Hoe achterlijk of hopeloos moet je ook zijn om in zee te gaan met zo'n bedrijf?

Heel erg achterlijk EN heel erg hopeloos.
Maar dat geldt zeer zeker ook voor die kut-directie van dat bedrijf. Je hebt het zwaar, bent verantwoordelijk voor een aantal gezinnen, maar gaat dan geld weg flikkeren aan een of andere kutclub. Dan ben je niet goed bij je hoofd.
 

Joost

Well-known member
En de betalingen blijven dus ook uit. Hoe achterlijk of hopeloos moet je ook zijn om in zee te gaan met zo'n bedrijf?

Het is natuurlijk wel een vervelende samenloop van omstandigheden. Op moment dat Roda met Solland in zee ging was er geen sprake van achterstallige betalingen en had het bedrijf net een enorme order uit China ontvangen.

Pas een maand later kwamen de problemen aan het licht.
 

Joost

Well-known member
Was het in April al in kannen en kruiken?

Nee, de eerdere problemen waren natuurlijk wel bekend. Een heel stabiel bedrijf is het nooit geweest.
Maar als 2 weken voor het bekendmaken van het contract het bedrijf een giga order binnenhaalt en spreekt over het uitbreiden van de productiecapaciteit dan lijkt mij dat die problemen over zijn.
 

Maasveld

Well-known member
1 giga order betekent natuurlijk niet dat de problemen over zijn. Als er verder geen nieuwe klanten bijkomen is het slechts een incidenteel succesje en uitstel van executie. Ik denk dat Roda geen andere serieuze opties meer had en maar op hoop van zegen in zee is gegaan met Solland. Buiten ontzettende na?viteit kan ik namelijk geen andere verklaring bedenken.
 

Batigoal

Well-known member
Anco Jansen gaat vertrekken. Door de komst van de Australi?rs Juric en Da Silva is hij overbodig. Volgens VI.nl gat hij spelen op het 2e niveau in Turkije bij Boluspor. Daar krijgt hij de kans om samen te spelen met Jonathan Reis.

Wel zou Roda JC met de transfervrije Cas Peters een andere aanvaller willen halen.
 

Joost

Well-known member
Nu er eindelijk wat concretere versterkingen zijn wil Kalezic de selectie gewoon kleiner hebben. Logisch want er loopt veel te veel rond.

Janssen zou dus naar Turkije kunnen en we krijgen er nog geld voor ook. Hocher mag vertrekken, Palacios mag verhuurd worden (goed beleid joh!). Lagouireh mag vertrekken. Cicilia verhuurd worden net als talent Jorrit Smeets.
 

Unregistere

Well-known member
Palacios kan het niveau niet aan?

Tja, is ook wel een flinke stap ineens naar de eredivisie. Dus dat verbaast me niet zo. Zal van Roda een goedkope gok zijn geweest om hem te halen, waarbij ze misschien niet op promotie gerekend hadden. Stel dat hij in de JL bij MVV wel een goede indruk maakt, dan weten ze dat hij bij een eventuele degradatie een goede optie is.
 

Joost

Well-known member
Het verhaal van Palacios is een beetje vreemd. Wat ik begrepen heb is dat de scouting hem in eerste instantie goed genoeg bevonden had. Rick Plum, toen de trainer, zag het er echter niet in zitten. Uiteindelijk is toch besloten hem te halen voordat de nieuwe trainer gecontracteerd werd.

Maar de markt is dicht en de selectie is compleet. Waar de achterhoede en het middenveld bijgeschaafd zijn de afgelopen maanden en eigenlijk best goed functioneren is de voorhoede volledig gerenoveerd.

Hocher, Janssen, Palacios, Cicilia, Demouge, Plat, Schreurs zijn vertrokken en daarvoor kwamen Juric, da Silva en Boakye terug. 7 weg, 3 erbij. Daarbij moet wel worden aangetekend dat Kalezic meer fan lijkt van een tweemansvoorhoede en er dus ook een plekje minder in het veld beschikbaar is.

De nieuwe voorhoede is ook voor mij totaal onbekend, de verwachtingen liggen behoorlijk hoog.

Boakye is nog jong, is niet erg clubvast geweest maar heeft wel overal een paar goals gemaakt. Hij speelde tevens al 8 interlands voor Ghana en voor diverse jeugdelftallen van Ghana. Als je kan scoren in de Primera Division en de Serie A, ook al is het bij laagvliegers, dan heb ik er wel vertrouwen in dat hij er 10 gaat maken dit jaar.

Tomi Juric is Australisch international maar heeft nergens nog echt zichzelf als topschutter gepresenteerd. Hij wordt echter wel als topaankoop beschouwd dus ik ben erg benieuwd.

Uit Perth komt een andere Australi?r, Daniel da Silva. Pas 18 jaar maar AS Roma legde 2 miljoen voor 'm neer en stalt hem 2 jaar bij Roda.

Wat me opvalt in onze selectie is dat die voor ons doen enorm Nederlands gekleurd is. Roda stond er altijd wel om bekend dat er een flinke hoeveelheid Belgen speelden en ook een hoop andere buitenlanders. Buiten onze voorhoede tel ik allen Griffiths (Kroaat/Australier) en Sankoh (Sierra Leone) als buitenlanders. Sankoh heeft ook nog eens een Nederlands paspoort en al meer dan 200 duels gespeeld in Nederland. Biemans, van Hyfte en L:agouireh zijn Belgen maar spelen al een eeuwigheid in Nederland.
 

Joost

Well-known member
Als er nog iemand op het shirt wil moet hij snel zijn.

Vanochtend is KLG gepresenteerd als shirtsponsor. Die stonden al op de onder net nummer.

Onder het nummer komt nu wekelijks een nieuwe sponsor.

Daarnaast is er een mouwsponsor: DPA en krijgen we een bilsponsor: Wiertz Personeelsdiensten.
 

Joost

Well-known member
Gelukkig hebben ze er maar een klein logo van gemaakt.

11118369_1042334065796870_6276400798458706151_o.jpg
 
Bovenaan