Het verhaal van Palacios is een beetje vreemd. Wat ik begrepen heb is dat de scouting hem in eerste instantie goed genoeg bevonden had. Rick Plum, toen de trainer, zag het er echter niet in zitten. Uiteindelijk is toch besloten hem te halen voordat de nieuwe trainer gecontracteerd werd.
Maar de markt is dicht en de selectie is compleet. Waar de achterhoede en het middenveld bijgeschaafd zijn de afgelopen maanden en eigenlijk best goed functioneren is de voorhoede volledig gerenoveerd.
Hocher, Janssen, Palacios, Cicilia, Demouge, Plat, Schreurs zijn vertrokken en daarvoor kwamen Juric, da Silva en Boakye terug. 7 weg, 3 erbij. Daarbij moet wel worden aangetekend dat Kalezic meer fan lijkt van een tweemansvoorhoede en er dus ook een plekje minder in het veld beschikbaar is.
De nieuwe voorhoede is ook voor mij totaal onbekend, de verwachtingen liggen behoorlijk hoog.
Boakye is nog jong, is niet erg clubvast geweest maar heeft wel overal een paar goals gemaakt. Hij speelde tevens al 8 interlands voor Ghana en voor diverse jeugdelftallen van Ghana. Als je kan scoren in de Primera Division en de Serie A, ook al is het bij laagvliegers, dan heb ik er wel vertrouwen in dat hij er 10 gaat maken dit jaar.
Tomi Juric is Australisch international maar heeft nergens nog echt zichzelf als topschutter gepresenteerd. Hij wordt echter wel als topaankoop beschouwd dus ik ben erg benieuwd.
Uit Perth komt een andere Australi?r, Daniel da Silva. Pas 18 jaar maar AS Roma legde 2 miljoen voor 'm neer en stalt hem 2 jaar bij Roda.
Wat me opvalt in onze selectie is dat die voor ons doen enorm Nederlands gekleurd is. Roda stond er altijd wel om bekend dat er een flinke hoeveelheid Belgen speelden en ook een hoop andere buitenlanders. Buiten onze voorhoede tel ik allen Griffiths (Kroaat/Australier) en Sankoh (Sierra Leone) als buitenlanders. Sankoh heeft ook nog eens een Nederlands paspoort en al meer dan 200 duels gespeeld in Nederland. Biemans, van Hyfte en L:agouireh zijn Belgen maar spelen al een eeuwigheid in Nederland.