Ik heb zijn eerste vijf romans gelezen, Chaos en Rumoer is de laatste die ik van hem gelezen heb. Ik vond het wel leuke boeken, geen al te zware of droge shit, las wel lekker weg. Daarna heeft ie volgens mij met name essays geschreven. Ik ben in Leeuwarden nog eens naar
Zwagerman leest voor uit eigen werk geweest, kon je daarna vragen stellen enzo. Was wel een geinige avond, las ie volgens mij voor uit Tomaatsj. Ik weet nog dat ie na de vragenronde zei dat ie snel weg moest om de laatste trein te halen, hij had geen rijbewijs vertelde hij.
Toen ik hem peerde en mijn fiets pakte stapte hij in zijn taxi, heb ik hem nog een goeie reis gewenst. Zei die bedankt jij ook. Dat schept wel een band natuurlijk.
Wel verrassend dat ie zelfmoord heeft gepleegd, maar zo terug te lezen toch niet heel verrassend, hij was erg depressief las ik vannacht, een bevriende dichter (Rogi Wieg) had in juli ook zelfmoord gepleegd, hij was sowieso in korte tijd wat mensen verloren las ik. Voeg daar dan nog een diepe depressie bij en dan is het minder verrassend. Maar goed, ik wist dus niet dat ie last had van depressies. Tragische boel.