Radio forever!

gevegt

Well-known member
Mocht je zin hebben om agressief te worden, raad ik LdL aan. Ton Elias doet mee aan het forum.
Succes gegarandeerd!
 

gevegt

Well-known member
Nu fotograaf en laatste medaille winnaar voor Nederland schijnt mooie foto's op instagram te plaatsen.
 

Joost

Well-known member
Als ze bij 3FM nu eens de laatste uitzending van Michiel Veenstra als benchmark voor de te draaien muziek gebruiken zijn al die luisteraars zo weer terug.

Al is het de laatste weken wel weer aan het verbeteren.
 

Sander

New member
Behalve radio zijn er meer mogelijkheden om naar informatieve gesprekken te luisteren.
Een voorbeeld daar van zijn podcasts, zijn er hier leden die wel eens een podcast luisteren en zo ja welke?
Ik ben opzoek naar tips om te luisteren.

Zelf ben ik geabonneerd op de podcast van:

Laurens ten Dam (wielrenner) en Stefan Bolt met de titel Live slow Ride Fast. Hierin verteld Laurens ten Dam over zijn belevenissen uit het peloton tijdens de tour de Frans is er op de rustdagen terug geblikt op de voorgaande etappes. Er wordt gesproken over hoe de voorbereiding van een fietsseizoen gaat en meer. De laatste twee afleveringen zijn opgenomen met Bram Tankink waarbij wordt terug gekeken op zijn carri?re.

Michiel Veenstra ( presentator/DJ) met de titel Michiel Met. Hierin praat Michiel met voornamelijk gasten uit de radio wereld over hun carri?re. Zo komen onder anderen voorbij: Adam Curry, Jeroen kijk in de vegte en Jeroen van Inkel.

Een andere podcast waarbij Michiel Veenstra de host is is de podcast met de titel Van Pionieren in de polder tot concert gigant.
Dit is een podcast waarin wordt gesproken met de mensen van concert organisatie MoJo wat dit jaar 50 jaar bestaat. De eerste aflevering komt de oprichter aan het woord en wordt verteld hoe hij bij het idee kwam om MoJo te starten. In de tweede aflevering komen twee medewerkers aan het woord de werkzaam zijn als productiemedewerkers. Een kijkje dus achter de schermen.

Dit zijn informatieve podcasts waarop ik geabonneerd ben, daarnaast ben ik ook nog geabonneerd op twee muziek podcasts, Waarin muziek wordt gedraaid en wat wordt verteld over de nummers die ze draaien. Hard with style van Headhunterz en de Full colour podcast van DJ fuente.
 

gevegt

Well-known member
Op LdL hoorde ik net een reportage over marathonschaatsen.
Ik ga een wetsvoorstel inbrengen om alles wat met schaatsen te maken heeft alleen uit te zenden tussen kerst en nieuwjaar.
 

Sander

New member
Wat is een podcast?

Een audiobestand op internet dat je direct kunt afspelen of later kunt afspelen door het te downloaden.
Het kan een muziekprogramma, nieuwslezing of zelfs een boek zijn.
Je download ze via een podcast app sommige kun je vrij downloaden en zijn reclame vrij en weer andere bevatten gesproken reclame boodschap of roept de presentator op voor een kleine donatie via een bepaalde site.

Het afspelen doe je via een standaard podcast app of door een andere podcast app te installeren op je telefoon.
Sinds een aantal weken bied ook Spotify de mogelijkheid aan om podcast af te spelen
 
Bovenaan