R.I.P Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Een verschrikkelijke mensonterende ziekte. Hij heeft dusdanig hard gestreden, dat hij altijd zijn waardigheid heeft behouden. Bewonderingswaardig.
 

Mario

Well-known member
Donderdag zal er vast ook aandacht aan worden besteed voorafgaand aan Rangers - Feyenoord lijkt mij.
 

Atreides

Well-known member
Sneu nieuws. Hele nare ziekte waar Ricksen dapper mee is omgegaan. Wel mooi dat deze ziekte dankzij Ricksen ook meer een gezicht en daarmee meer funding en begrip krijgt.
 

Joost

Well-known member
Die ziekte was verschrikkelijk voor 'm maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat deze junk die toevallig aardig kon voetballen enkel daardoor plotseling zo'n heldenstatus heeft gekregen.
 

Maasveld

Well-known member
Die ziekte was verschrikkelijk voor 'm maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat deze junk die toevallig aardig kon voetballen enkel daardoor plotseling zo'n heldenstatus heeft gekregen.
Die heldenstatus had hij tijdens zijn carri?re al. Rauwe persoonlijkheid die daardoor met zijn werklust de harten van de fans bij zijn clubs veroverde. Diezelfde werklust heeft hem ook nog zo lang (in het begin letterlijk, later figuurlijk) op de been heeft gehouden. Het respect voor hem is niet gegroeid omdat hij de ziekte had, enkel vanwege de manier waarop hij er mee omging.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De beelden en het verhaal van Fernando Ricksen zijn voor mij de ultieme spiegel voor wat had kunnen gebeuren. 8 jaar geleden kreeg mijn vader ook de diagnose ALS. Ik kende het toen totaal nog niet. Van de verhalen op internet schrik je wel, maar geeft je niet het volledige besef van wat dat dan kan betekenen. Gelukkig bleek na second opinions in het ALS centrum in Belgi? dat mijn vader een n?g zeldzamere aandoening heeft, waarbij de symptomen van ALS zich niet door het lichaam verspreiden, maar slechts plaatselijk actief zijn. In het geval van m'n vader in een paar vingers.

Ik vond het mede daarom verschrikkelijk om Ricksen af te zien takelen. Ik denk dat het met recht ??n van de meest vreselijke ziektes is die je kunt krijgen.

Moge hij rusten in vrede.
 
Bovenaan