SuikerBrood
Well-known member
Vind het wel jammer dat er geen OSF-zetel is. Lokale belangen worden al zo slecht gehoord in Den Haag. En van Forum verwacht ik daar niet heel veel van..
Vind het wel jammer dat er geen OSF-zetel is. Lokale belangen worden al zo slecht gehoord in Den Haag. En van Forum verwacht ik daar niet heel veel van..
Nee, de Urganda uitspraak gaat vooral over de korte termijn, dat Nederland in 2020 de uitstoot van de broeikasgassen met 25% moet hebben verminderd. Dat klimaat akkoord gaat over lange termijn doelstellingen over terugdringen van CO2 uitstoot in 2030 met 49%, terwijl de internationale afspraak is dat we op 43% moeten uitkomen.Komt toch meer voort uit de Uganda uitspraak?
Dat sowieso, maar het liefst wel met doordachte maatregelenAangezien Nederland in de enigzins relevante rijtjes landen onderaan bungelt lijkt het me niet dat wij nu een enorm grote mond moeten opzetten en eerst maar eens moeten gaan leveren.
Is helemaal niet krankzinnig als je een aantal voorbeelden ziet rond opdrachten/toetsen dat je pro-klimaat propeganda van Greenpeace moet gaan vertalen van Duits naar Nederlands. Scholen die een vlees vrije week opdringen. Het moeten schrijven van een werkstuk over de vluchtelingencrisis, waarbij het woord allochtoon beter niet gebruikt kan worden (want politiek gevoelig volgens de docent). Het gebeurd gewoon.Kun je die twee punten tegen elkaar wegstrepen? Die indoctrinatie is toch krankzinnig?
Volgens mij worden die genekt door het systeem. In Noord/Zuid Holland en Utrecht hebben zij hun achterban zitten en daar halen ze de zetels vandaan. Echter komen ze er in andere provincies niet tussen en schijnbaar is hun achterban niet groot genoeg om vanuit 3 provincies een senaatszetel te bemachtigen.Overigens, dat DENK 0 zetels heeft behaald verrast me toch wel. Ik had toch verwacht dat de DENK-aanhang redelijk trouw zou zijn.
Maatschappijleerboeken waarin bepaalde meningen totaal worden afgeserveerd, een examen maatschappijleer dat meer een politiek pamflet leek enz.Is helemaal niet krankzinnig als je een aantal voorbeelden ziet rond opdrachten/toetsen dat je pro-klimaat propeganda van Greenpeace moet gaan vertalen van Duits naar Nederlands. Scholen die een vlees vrije week opdringen. Het moeten schrijven van een werkstuk over de vluchtelingencrisis, waarbij het woord allochtoon beter niet gebruikt kan worden (want politiek gevoelig volgens de docent). Het gebeurd gewoon.
En wij moeten stante pede af van het gas, terwijl het alternatief (warmtepompen) gewoon bewezen nou niet echt heel goed werkt (althans, bij kou).
En van de rest dus ook niet, maar over Forum moet je daar extra over zeiken.
Maatschappijleerboeken waarin bepaalde meningen totaal worden afgeserveerd, een examen maatschappijleer dat meer een politiek pamflet leek enz.
En tuurlijk mag je als docent je eigen mening geven, dat mag je over je favoriete voetbalclub, dus waarom niet over je favoriete politieke partij. Het wordt alleen wat anders als een docent andere partijen zwart maakt of weg zet als fascistisch enz..
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Waar gaat het precies mis met aardwarmte en kou?
Dat als het erg koud is de warmtepompen niet genoeg warmte kunnen leveren om een huis warm te krijgen. Zeker met oudere huizen, dat kan je natuurlijk deels ondervangen door isoleren, maar dan alsnog gaat dat niet helemaal lukken.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/06/warmtepomp-niet-ideaal-wel-innovatief-a1598520
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...6/warmtepompen-werken-niet-goed-oudere-huizen
Nee, de Urganda uitspraak gaat vooral over de korte termijn, dat Nederland in 2020 de uitstoot van de broeikasgassen met 25% moet hebben verminderd. Dat klimaat akkoord gaat over lange termijn doelstellingen over terugdringen van CO2 uitstoot in 2030 met 49%, terwijl de internationale afspraak is dat we op 43% moeten uitkomen.
Dat sowieso, maar het liefst wel met doordachte maatregelen
Is helemaal niet krankzinnig als je een aantal voorbeelden ziet rond opdrachten/toetsen dat je pro-klimaat propeganda van Greenpeace moet gaan vertalen van Duits naar Nederlands. Scholen die een vlees vrije week opdringen. Het moeten schrijven van een werkstuk over de vluchtelingencrisis, waarbij het woord allochtoon beter niet gebruikt kan worden (want politiek gevoelig volgens de docent). Het gebeurd gewoon.
Volgens mij worden die genekt door het systeem. In Noord/Zuid Holland en Utrecht hebben zij hun achterban zitten en daar halen ze de zetels vandaan. Echter komen ze er in andere provincies niet tussen en schijnbaar is hun achterban niet groot genoeg om vanuit 3 provincies een senaatszetel te bemachtigen.
Plus de hoge opkomst dat is ook in het nadeel van die turken partijen.
Lijkt mij tijd om gewoon open erin te gaan staan en niets als heilig of onaanvaardbaar te beschouwen.
Denk niet dat we enig verschil gaan merken als de OSF niet meer in de kamer zit.
Ach we hebben ook een nieuwe donorwet gekregen omdat een kamer-lid van de partij voor de dieren de trein gemist had. Dat soort dingen zal je altijd blijven houden. Dan maakt het mij niet uit door welke splinterpartij het komt.Het zou net die ene zetel verschil maken bij een meerderheid. daar moet je toch niet aan denken dat een paar provinciaaltjes een potenti?le meerderheid om zeep helpt?
Ach we hebben ook een nieuwe donorwet gekregen omdat een kamer-lid van de partij voor de dieren de trein gemist had. Dat soort dingen zal je altijd blijven houden. Dan maakt het mij niet uit door welke splinterpartij het komt.