Promotiestrijd KKD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is een onomkeerbaar iets, helaas.

Gisteren nog aan mijn zoon van elf uitgelegd dat hij mij later geen opa hoeft te maken, niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik de stroom ellende die er aan komt mijn (klein)kinderen niet gun.
 

erka

Well-known member
Het wordt steeds duidelijker. Tenzij één van deze ploegen nog een inzinking krijgt wordt Willem II kampioen en Roda JC of Groningen wordt 2e. Voor de playoffs doen nog heel veel clubs mee.
 

Joost

Well-known member
1712300567709.png

Een weekend voor de boeg waarbij de top 3 niet op vrijdag in actie komt. Dat geeft Dordrecht de kans om het gat naar plek 2 tot 3 punten te verkleinen. Al is dat tegen De Graafschap geen eenvoudige opgave. ADO gaat bezoek bij Cambuur dat langzaam haar vorm lijkt te krijgen.
 

Joost

Well-known member
Twee van de drie bovenin verspeelden punten, maar nummer 4 Dordrecht schoot er weinig mee op want de achterstand op plek 2 blijft 7 punten.

Maar laten we ook even kijken naar de laatste play-off plek. ADO en De Graafschap hebben inmiddels zoveel achterstand dat zij zich kunnen gaan focussen op de play-offs. NAC heeft 5 punten meer dan de grote groep achtervolgers en zal nog wel wat punten moeten sprokkelen om helemaal zeker te zijn.

MVV is nu de laatste deelnemer maar voelt de hete adem van drie ploegen in haar nek.

Bekijk bijlage 762122
 

Joost

Well-known member
1713940938592.png

De spanning wordt echt met de week groter.

Willem II promoveert als er vrijdag wordt gewonnen.
 

erka

Well-known member
Ik zie het nog wel gebeuren dat alles aankomt op de laatste ronde.

Willem II-Groningen zou best wel eens gelijk kunnen worden en Dordrecht is heel goed in vorm, die zouden zomaar van Willem II kunnen winnen. Dan zit Willem II op 75.
Roda zou beide wedstrijden moeten kunnen winnen, maar als zij ergens een gelijkspel halen ipv winst komen zij ook op 75.
Groningen met gelijk tegen Willem II en winst op Telstar komt dan op 74.
En dan Groningen-Roda op de laatste speeldag en Willem II thuis tegen Telstar, waarbij doelsaldo van Groningen op dit moment beter is dan dat van Roda.

Dit kan nog wel eens heel spannend worden.

Of niet als Willem II en Roda komend weekend winnen. Dan zijn we snel klaar.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Al die scenario's, ik word er echt knetter van.

Ik zou het gewoon heel prettig vinden als Willem II en Roda vrijdag winnen.
Overigens dacht ik dat vrijdags tegen Jong Ajax positief is omdat de de eerste team spelers niet mogen meedoen, maar Ajax 1 speelt vanavond al...
 

André

Well-known member
Goed nieuws dus hup Ajax
Willem II was dit weekend ook zwak kunnen volgens mij de druk niet aan
 

JMD

Well-known member
Als alles zo blijft zoals het nu staat dan wordt dit het schema nacompetitie:
1e ronde:
FC Emmen - FC Groningen
NAC Breda - FC Dordrecht
De Graafschap - ADO Den Haag

2e ronde:
wr. Gra/ADO - RKC Waalwijk
wr. NAC/Dor - wr. Emm/Gro

3e ronde:
winnaars 2e ronde tegen elkaar
 
Bovenaan