Promotiestrijd KKD

Joost

Well-known member
De strijd om de twee promotieplekken uit de eerste divisie lijkt dit seizoen spannender dan de afgelopen paar seizoenen.

Roda JC had een pikstart en nam een voorsprong. Zij werden achterhaalt door Willem II dat er even vandoor leek te gaan. ADO Den Haag haakte aan bij Roda. FC Dordrecht en de Graafschap zitten al drie periodes op het vinkentouw en vanuit de achterhoede komt FC Groningen inmiddels opgestoomd.

Dat alles maakt dat 6 clubs zich mogen opmaken voor een ongetwijfeld zenuwslopende eindsprint inclusief een hele hoop onderlinge duels!

1710168848193.png

Dikgedrukte en onderstreepte duels zijn thuisduels.
 

erka

Well-known member
Groningen-Roda als finale om een plek in de eredivisie is wel het droomscenario.

Als het dan nog ergens om gaat dan wordt dat wel een enorme zenuwenwedstrijd, waarbij het publiek ook een rol gaat spelen met ofwel pitchinvasions ofwel frustratie.

Maar goed, niet op vooruitlopen. Heb het al vaker gepost maar ben heel positief sinds Lukkien de boel heeft omgegooid in november. Niet meer gedacht dat we nog zo zouden meedoen, maar over de tweede 15 wedstrijden van dit seizoen gezien staat Groningen stijf bovenaan dus het zal wel terecht zijn. Zoals er nu gespeeld wordt zit er wel toekomst in en als het dan nu niet rechtstreeks lukt, dan via de playoffs en anders doen we gewoon nog een jaartje.
 

Joost

Well-known member
Toch wel een beetje jammer dat Groningen in de 94e minuut alsnog 2-3 maakt. Verder was het voor Roda en Willem II echt een heel prettige avond.
 

Abubakari

Well-known member
Niet meer gedacht dat we nog zo zouden meedoen
Niemand in Groningen, een paar maanden terug waren ze het er in de TV Noord podcast wel over eens, rechtstreekse promotie was uitgesloten. Bal blijkt echter nog immer rond te zijn.
 

Joost

Well-known member
1710755030778.png

Winst voor Willem II, Roda en Groningen.
De Graafschap verloor van concurrent Groningen en lijkt al af te haken.

Zaterdag tijdens het interlandweekend spelen Roda en Willem II beide thuis en kunnen nog meer afstand nemen.
 

Bernardo

Well-known member
Dat programma van Groningen.....dacht die worden fluitend tweede. Nu ga ik wel twijfelen. Roda ook pittig, zie ADO nog wel als lachende derde voorbij komen.
 

erka

Well-known member
Dat programma van Groningen.....dacht die worden fluitend tweede. Nu ga ik wel twijfelen. Roda ook pittig, zie ADO nog wel als lachende derde voorbij komen.

Klopt, wel zwaar maar voordeel is wel dat de vorm nu goed is en Groningen meestal het beste speelt tegen ploegen die beter voetballen dan ploegen die 11 man voor de goal zetten.

Ik denk dat de kans groot is dat het op de laatste ronde Groningen-Roda aankomt. Wel mooi!
 

Joost

Well-known member
Vanochtend ging de kaartverkoop voor Jong PSV v Roda open om 9:00. Anderhalve minuut later was het uitverkocht.
Vrij vervoer en ook bij PSV vrije verkoop. Daar waren vanochtend nog 1300+ tickets te koop en nu minder dan 1100 :LOL:
 

Bernardo

Well-known member
Vanochtend ging de kaartverkoop voor Jong PSV v Roda open om 9:00. Anderhalve minuut later was het uitverkocht.
Vrij vervoer en ook bij PSV vrije verkoop. Daar waren vanochtend nog 1300+ tickets te koop en nu minder dan 1100 :LOL:
Wachten dus tot de wedstrijd word omgezet in een combi en de thuis kaartverkoop word stopgezet.
 

Pieros

Active member
Wachten dus tot de wedstrijd word omgezet in een combi en de thuis kaartverkoop word stopgezet.

Ja dat. Het zijn van die leuke away days, van die onverwachte wedstrijden met ineens veel uitsupporters. Maar goed, dit is in de stad waar de burgemeester toch ook voor een wedstrijd van Jong PSV - FC Eindhoven een combi heeft opgelegd.
 

zwammy

Well-known member
Ach bij PSV NAC was het een verplichte combi en kwam ook 3/4 uit Breda. Als ze echt willen houden ze het toch niet tegen
 

Maasveld

Well-known member
In Kerkrade zijn ze bang dat ze de Roda-supporters niet in bedwang kunnen houden, dus er zijn geen VVV-supporters welkom bij Roda-VVV.
 

Joost

Well-known member
In Kerkrade zijn ze bang dat ze de Roda-supporters niet in bedwang kunnen houden, dus er zijn geen VVV-supporters welkom bij Roda-VVV.
Heel triest., maar er wel natuurlijk direct weer bij zeggen dat ze voor gastvrij voetbal zijn...
 

zwammy

Well-known member
En den Bosch mag niet naar Maastricht. Dat wordt nog wat als die Pauw echt de baas wordt
 

erka

Well-known member
En tegelijkertijd denk ik dat als mensen zich nou eens gewoon gedragen er lang niet zoveel verboden zijn. De laatste keer dat ik mee was met een uitwedstrijd van Groningen (tegen Heerenveen destijds) snapte ik daarna wel dat er de volgende keer een combi of verbod was. Liepen een hoop Neanders tussen, van beide kanten. Wat is er moeilijk aan een wedstrijd bezoeken, kijken, aanmoedigen en weer terug. Waarom moeten sommige mensen altijd de ander aanvallen? Ik snap dat niet.
 
Bovenaan