Primera División

JMD

Well-known member
Real wint weer moeizaam, 1-0 door een terechte penalty.

Nu 4 punten los van Barcelona. Plus dat het onderling resultaat met de Catalanen ook beter is voor de Koninklijke.
 

U.G.

Well-known member
Inmiddels is SD Eibar negen punten los met nog zes wedstrijden te gaan. Volgend seizoen in principe dus het zevende seizoen in de Primera. Een knappe prestatie. Vaste waarde Espanyol lijkt een van de drie slachtoffers te worden dit seizoen. Wat is daar misgegaan?

Ze hebben 2 of zelfs 3 sterkhouders laten vertrekken en vervolgens verkeerd gegokt met inkopen. Dat kan je in la liga extra zwaar komen te staan. Zie in het verleden Betis, Zaragoza, Villarreal etc etc. Sommigen zijn zelfs nog in hun CL jaar gedegradeerd.

Maar wel mooi dat Real kampioen wordt, ze hebben het toch maar -althans bijna -voor elkaar gekregen.

Nog ff een puskas-waardig goaltje erbij, en mn Spanje bijdrage zit er weer op.

 

JMD

Well-known member
Barcelona staat nog 0-0 tegen de stadgenoot, maar moet nu met 10 man verder, rood voor Fati, die net 5 minuten in het veld stond...
 

JMD

Well-known member
Maar even later alweer 10 tegen 10 als Lozano bij Espanyol eruit wordt gestuurd.
 

JMD

Well-known member
1-0 gebleven, Espanyol is daardoor de eerste degradant, Barcelona komt weer op 1 punt van Real, dat vrijdag a.s. thuisspeelt tegen Alaves.
 

JMD

Well-known member
Real probeert een 'Cruijff-Olsen'-penalty, maar Benzema loopt te vroeg in...

Penalty wordt overgenomen...
 

JMD

Well-known member
Cruijff kreeg hem nog terug van Olsen, Benzema schoot hem zelf.
Ja, klopt natuurlijk. Het origineel van die pingel was overigens van Rik Coppens (als ik het goed hebt), ergens in de jaren 50. Maar die van Cruijff blijft natuurlijk legendarischer omdat die zeer vaak herhaald is (en er van die van Coppens volgens mij ook geen beeld is)
 

Batigoal

Well-known member
Barcelona gooide er ook met de pet naar. Terecht kampioenschap van Real, dat met name de laatste maanden gewoon prima speelde, daar waar Barça erg wisselvallig bleek te zijn.
 

JMD

Well-known member
De ploeg door wie Ajax werd uitgeschakeld in Europa, Getafe, heeft naast Europees voetbal gegrepen, net als de ploeg door wie Ajax uit de CL werd gegooid, Valencia. Beide verloren vanavond hun laatste duel, en aangezien Granada wel won gaan zij Europa in. Sociedad pakte een punt en plaatste zich daardoor ook voor Europees voetbal, net als Villarreal.

Dat Real, Atletico, Barcelona en Sevilla CL zouden spelen was al bekend.

De bekerfinale tussen Sociedad en Bilbao wordt pas gespeeld als er weer publiek mag komen, maar dat mag niet na de bekerfinale van komend seizoen zijn.

Leganes kwam niet verder dan 2-2 tegen Madrid, waardoor zij degraderen. Celta speelde 0-0, maar ontsnapte door de niet winst van Leganes aan degradatie. Mallorca en Espanyol waren al eerder gedegradeerd.
Cadiz en Huesca zijn al gepromoveerd uit de Segunda, die morgen de laatste speeldag heeft.
Almeria, Girona, Zaragoza en Fuenlabrada (wie?) staan voorlopig op een PO-plek, Elche en Vallecano kunnen nog een PO-plek halen.

Overigens: uit de segunda degraderen sowieso Santander en Numancia, die speelden beiden ooit Primera (en volgens mij niet zo heel lang geleden), de 2 andere ploegen die op degradatie staan zijn Numancia (speelde ook ooit Primera) en Coruna... Die zijn echt weggezakt, speelden in 2004 nog 1/2 finale CL, werden rond de eeuwwisseling nog kampioen...
 

Maasveld

Well-known member
Fuenlabrada is een voorstad van Madrid. Ik heb daar in mijn middelbare schooltijd nog twee weken gezeten i.v.m. een uitwisseling. Leuk dat ze het nu zo goed doen.
 

Joost

Well-known member
Ziggo stopte met het schakelprogramma terwijl de Getafe nog bezig was, en toen was het er nog 0-0. Heel raar.

Santander heb ik ooit bezocht in 2013 geloof ik. Toen zouden ze al degraderen naar het derde niveau,dit wordt volgens mij al de derde of vierde kee dat het gaat gebeuren.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer dat Mallorca is gedegradeerd. Maar de selectie was ook wel een bijeengeraapt zootje. Het is dat ze het Japanse wonderkind Kubo hadden gehuurd, anders waren ze nog kanslozer gedegradeerd.
 
Bovenaan