Hoe zit het met de verplichte uitbreiding van het stadion eigenlijk?
Mooie foto's. Is het stadion eigenlijk een beetje makkelijk te bereiken?
Aangezien ze het stadion ook gevuld willen hebben zijn ze bezig om meer regionaal voet aan de grond te krijgen. Binnen 25 minuten met de auto schijnen er rond de 300.000 mensen rondom het stadion te wonen. Die 6.300 krijgen ze tot dusver goed vol. Qua bezettingsgraad schijnen ze de nummer 2 in La Liga te zijn na Real Madrid.
Afgelopen zaterdag speelde Las Palmas in Cornell? tegen Espanyol. Las Palmas wist een week eerder thuis met 1-0 te winnen en we schakelden La Real uit in de beker. Helaas konden we deze reeks geen vervolg geven, de Pericos gingen er helaas met de overwinning vandoor. Caicedo maakte de enige treffer van de wedstrijd. Op de overwinning valt niet zoveel af te dingen, op basis van de tweede helft was deze verdiend te noemen. Las Palmas was aanvallend onmachtig al hadden we wel een strafschop moeten krijgen na een overtreding op Araujo. Een aantal foto`s van mijn bezoek aan deze wedstrijd
Ik gun Eibar echt het allerbeste en ik vind het fantastisch wat ze doen, maar ik denk echt dat het onmogelijk voor ze is om structureel Primera te spelen en al helemaal om een stadion met een capaciteit van 15000 plaatsen te vullen. Het percentage voetbalsupporters onder de 300000 mensen die rondom Eibar wonen zal relatief hoog liggen, maar die zullen toch echt allemaal in eerste instantie naar Athletic of Erreala gaan, incidenteel misschien naar Eibar omdat iedereen daar nu eenmaal sympathie voor heeft, maar dat is veel te weinig om structureel op te kunnen bouwen.
Als ik Eibar was zou ik mobiele tribunes plaatsen met minstens vijfduizend plaatsen, die ze kunnen verwijderen wanneer ze weer zakken naar Segunda. Geen idee of dat mogelijk is maar dat zou de sfeer bijzonder ten goede komen als ze lager spelen.
Ik was ooit bij Eibar tegen Real Union, nota bene een tegenstander met veel historie en traditie ?n een die van relatief dichtbij komt. Het toeschouwersaantal kwam toen net boven de duizend uit, ruim boven het gemiddelde van dat seizoen in de Segunda B.
Als je dan bedenkt wat voor een 'giganten' er in de Segunda en lager voetballen, dan is het voor Eibar eigenlijk al een hele knappe prestatie om Segunda te spelen, laat staan wat er nu gebeurt. Dit is echt uniek, nog meer omdat ze wederom in de linkerhelft spelen...
Leuke herkenbare foto's. Zag de samenvatting op TV, wat een lelijk uittenue van Las Palmas, heeft dat een speciale reden, sponsortechnisch bv.?
Bewuste keuze om niet in het uitvak te gaan? Dat deed ik bij Espanyol juist wel omdat het zo eenvoudig was i.t.t. tot veel andere wedstrijden.
Ik vind het uitshirt van Las Palmas ook niet om aan te gluren, ik vind het net een Danoneshirt. Zeker met dat geel erbij. De kleur roze heeft inderdaad wel een speciale reden, er is voor deze kleur gekozen omdat deze kleur symbool staat tegen borstkanker. Van elk verkocht shirt gaat er 1 euro naar het kankerfonds. Eigenlijk hetzelfde initiatief wat Rayo heeft met het uitshirt met de roze baan, verschil is alleen dat zij per verkocht shirt 7 euro doneren.
Bij de taquillas werd mij uit veiligheid overwegingen aangeraden om in het uitvak te gaan zitten, helaas heb ik van kennissen slechte verhalen gehoord over het uitvak voor wat betreft het zicht. Vandaar dat ik ervoor gekozen had om aan de lange zijde te gaan zitten. Het thuispubliek vond het alleen maar mooi, een Nederlandse Las Palmas fan. Veel leuke gesprekken gehad met zowel Pericos als Las Palmas fans.
Ik hoop dit seizoen nog een uitwedstrijd te kunnen bezoeken, even kijken hoe het uitkomt op het werk. In maart/april moet ik in ieder geval nog even terug naar Madrid en pak ik nog een wedstrijd van Rayo mee.
Aduriz heeft een bod gekregen van Lekhwiya uit Qatar dat hij niet kan weigeren. Athletic kan niet eens de helft bieden van wat de Qatari's bieden en dus is de kans erg groot dat hij na het seizoen gevlogen is...
Aduriz heeft een bod gekregen van Lekhwiya uit Qatar dat hij niet kan weigeren. Athletic kan niet eens de helft bieden van wat de Qatari's bieden en dus is de kans erg groot dat hij na het seizoen gevlogen is...
http://www.aupaathletic.com/noticias/noticias-ver.asp?id=12690