Primera División

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe zit het met de verplichte uitbreiding van het stadion eigenlijk?

De Spaanse bond verleent daar tijdelijk dispensatie voor. SD Eibar is echter wel aan het bouwen. Na het voltooien van de noordtribune is de capaciteit inmiddels verhoogd naar 6.300. Fase 2 is de oosttribune en fase 3 is de westtribune. Hoewel niet uit de verstrekte informatie blijkt of ze daarmee aan de eisen voldoen, ga ik daar wel van uit. Fase 4 en 5 betreffen namelijk een parkeergelegenheid en een nieuw bijgebouw. Ik geloof dat ze uiteindelijk naar 15.000 moeten. Wat meer dan de helft is van het aantal inwoners van Eibar. Aangezien ze het stadion ook gevuld willen hebben zijn ze bezig om meer regionaal voet aan de grond te krijgen. Binnen 25 minuten met de auto schijnen er rond de 300.000 mensen rondom het stadion te wonen. Die 6.300 krijgen ze tot dusver goed vol. Qua bezettingsgraad schijnen ze de nummer 2 in La Liga te zijn na Real Madrid.
 

Marc070987

Member
Afgelopen zaterdag speelde Las Palmas in Cornell? tegen Espanyol. Las Palmas wist een week eerder thuis met 1-0 te winnen en we schakelden La Real uit in de beker. Helaas konden we deze reeks geen vervolg geven, de Pericos gingen er helaas met de overwinning vandoor. Caicedo maakte de enige treffer van de wedstrijd. Op de overwinning valt niet zoveel af te dingen, op basis van de tweede helft was deze verdiend te noemen. Las Palmas was aanvallend onmachtig al hadden we wel een strafschop moeten krijgen na een overtreding op Araujo. Een aantal foto`s van mijn bezoek aan deze wedstrijd:

10549721_10153102399821595_8742376447439036669_o.jpg


10259179_10153102335326595_4029505200761420143_o.jpg


10575419_10153102363491595_6060486787149417407_o.jpg


885407_10153102382551595_6366840582684171214_o.jpg


1015980_10153102380951595_7476147263684420989_o.jpg


704703_10153102380966595_393257822209070205_o.jpg


886351_10153102383816595_1815555255076365700_o.jpg


12374943_10153102384521595_5432521125057915351_o.jpg


1052317_10153102383826595_1480171571400070318_o.jpg


12375179_10153102390281595_3726101996575889204_o.jpg


980839_10153102390286595_277344338576827890_o.jpg


892089_10153102393211595_1184174281979805724_o.jpg


1265240_10153102388701595_8876053990421088023_o.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie foto's. Is het stadion eigenlijk een beetje makkelijk te bereiken?
 

Janssen

Well-known member
Wat een geweldig uit-tenue heeft Las Palmas.

Leuk verslag weer Marc. Toch nog aardig wat mensen in het uitvak.
 

Batigoal

Well-known member
Heel leuk verslag weer om te lezen Marc! Wel leuk dat je via bepaalde leden op de hoogte blijft van hoe die club in elkaar steekt.
 
G

Gast

Guest
Aangezien ze het stadion ook gevuld willen hebben zijn ze bezig om meer regionaal voet aan de grond te krijgen. Binnen 25 minuten met de auto schijnen er rond de 300.000 mensen rondom het stadion te wonen. Die 6.300 krijgen ze tot dusver goed vol. Qua bezettingsgraad schijnen ze de nummer 2 in La Liga te zijn na Real Madrid.

Ik gun Eibar echt het allerbeste en ik vind het fantastisch wat ze doen, maar ik denk echt dat het onmogelijk voor ze is om structureel Primera te spelen en al helemaal om een stadion met een capaciteit van 15000 plaatsen te vullen. Het percentage voetbalsupporters onder de 300000 mensen die rondom Eibar wonen zal relatief hoog liggen, maar die zullen toch echt allemaal in eerste instantie naar Athletic of Erreala gaan, incidenteel misschien naar Eibar omdat iedereen daar nu eenmaal sympathie voor heeft, maar dat is veel te weinig om structureel op te kunnen bouwen.

Afgelopen zaterdag speelde Las Palmas in Cornell? tegen Espanyol. Las Palmas wist een week eerder thuis met 1-0 te winnen en we schakelden La Real uit in de beker. Helaas konden we deze reeks geen vervolg geven, de Pericos gingen er helaas met de overwinning vandoor. Caicedo maakte de enige treffer van de wedstrijd. Op de overwinning valt niet zoveel af te dingen, op basis van de tweede helft was deze verdiend te noemen. Las Palmas was aanvallend onmachtig al hadden we wel een strafschop moeten krijgen na een overtreding op Araujo. Een aantal foto`s van mijn bezoek aan deze wedstrijd

Leuke herkenbare foto's. Zag de samenvatting op TV, wat een lelijk uittenue van Las Palmas, heeft dat een speciale reden, sponsortechnisch bv.?

Bewuste keuze om niet in het uitvak te gaan? Dat deed ik bij Espanyol juist wel omdat het zo eenvoudig was i.t.t. tot veel andere wedstrijden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik gun Eibar echt het allerbeste en ik vind het fantastisch wat ze doen, maar ik denk echt dat het onmogelijk voor ze is om structureel Primera te spelen en al helemaal om een stadion met een capaciteit van 15000 plaatsen te vullen. Het percentage voetbalsupporters onder de 300000 mensen die rondom Eibar wonen zal relatief hoog liggen, maar die zullen toch echt allemaal in eerste instantie naar Athletic of Erreala gaan, incidenteel misschien naar Eibar omdat iedereen daar nu eenmaal sympathie voor heeft, maar dat is veel te weinig om structureel op te kunnen bouwen.

Ik geloof ook niet dat ze structureel Primera gaan spelen. Je hebt een hele hoop clubs die erg goede periodes hebben gehad en toch afdalen. Verder is die 15.000 natuurlijk puur door die regels van de Spaanse bond. Anders lag een tussenstap naar 8.000 tot 10.000 meer voor de hand. Ik denk dat je Eibar best met Excelsior kan vergelijken. In de schaduw van de grotere clubs met meer geld gewoon heel verstandig je eigen ding doen en goed op de centen letten. Het zou mooi zijn als ze net als Excelsior zo nu en dan op het hoogste niveau spelen en af en toe een treetje lager. In Nederland had je verder natuurlijk een tijd RKC Waalwijk die het qua technisch beleid uitzonderlijk goed deed. Die hadden de financi?n echter dan weer niet in de hand. Eibar moet oppassen dat ze niet RKC Waalwijk achterna gaan. Dat pad lijkt ook niet waarschijnlijk nu ze bewust ervoor hebben gekozen om niet van een partij afhankelijk te zijn (ze hadden ook van een iemand het kapitaal kunnen verlangen).
 
G

Gast

Guest
Als ik Eibar was zou ik mobiele tribunes plaatsen met minstens vijfduizend plaatsen, die ze kunnen verwijderen wanneer ze weer zakken naar Segunda. Geen idee of dat mogelijk is maar dat zou de sfeer bijzonder ten goede komen als ze lager spelen.

Ik was ooit bij Eibar tegen Real Union, nota bene een tegenstander met veel historie en traditie ?n een die van relatief dichtbij komt. Het toeschouwersaantal kwam toen net boven de duizend uit, ruim boven het gemiddelde van dat seizoen in de Segunda B.

Als je dan bedenkt wat voor een 'giganten' er in de Segunda en lager voetballen, dan is het voor Eibar eigenlijk al een hele knappe prestatie om Segunda te spelen, laat staan wat er nu gebeurt. Dit is echt uniek, nog meer omdat ze wederom in de linkerhelft spelen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik Eibar was zou ik mobiele tribunes plaatsen met minstens vijfduizend plaatsen, die ze kunnen verwijderen wanneer ze weer zakken naar Segunda. Geen idee of dat mogelijk is maar dat zou de sfeer bijzonder ten goede komen als ze lager spelen.

Ik was ooit bij Eibar tegen Real Union, nota bene een tegenstander met veel historie en traditie ?n een die van relatief dichtbij komt. Het toeschouwersaantal kwam toen net boven de duizend uit, ruim boven het gemiddelde van dat seizoen in de Segunda B.

Als je dan bedenkt wat voor een 'giganten' er in de Segunda en lager voetballen, dan is het voor Eibar eigenlijk al een hele knappe prestatie om Segunda te spelen, laat staan wat er nu gebeurt. Dit is echt uniek, nog meer omdat ze wederom in de linkerhelft spelen...

Er staan geen details in het jaarrapport over wat exact de plannen met die tribunes zijn. Ik geloof en hoop dat het wat je zegt deels mobiele tribunes betreft. Verder leuk dat ze in het linkerrijtje staan, maar aan het einde van het seizoen zal het er gewoon weer net erop of eronder zijn.
 

Marc070987

Member
Leuke herkenbare foto's. Zag de samenvatting op TV, wat een lelijk uittenue van Las Palmas, heeft dat een speciale reden, sponsortechnisch bv.?

Bewuste keuze om niet in het uitvak te gaan? Dat deed ik bij Espanyol juist wel omdat het zo eenvoudig was i.t.t. tot veel andere wedstrijden.

Ik vind het uitshirt van Las Palmas ook niet om aan te gluren, ik vind het net een Danoneshirt. Zeker met dat geel erbij. De kleur roze heeft inderdaad wel een speciale reden, er is voor deze kleur gekozen omdat deze kleur symbool staat tegen borstkanker. Van elk verkocht shirt gaat er 1 euro naar het kankerfonds. Eigenlijk hetzelfde initiatief wat Rayo heeft met het uitshirt met de roze baan, verschil is alleen dat zij per verkocht shirt 7 euro doneren.

Bij de taquillas werd mij uit veiligheid overwegingen aangeraden om in het uitvak te gaan zitten, helaas heb ik van kennissen slechte verhalen gehoord over het uitvak voor wat betreft het zicht. Vandaar dat ik ervoor gekozen had om aan de lange zijde te gaan zitten. Het thuispubliek vond het alleen maar mooi, een Nederlandse Las Palmas fan. Veel leuke gesprekken gehad met zowel Pericos als Las Palmas fans.

Ik hoop dit seizoen nog een uitwedstrijd te kunnen bezoeken, even kijken hoe het uitkomt op het werk. In maart/april moet ik in ieder geval nog even terug naar Madrid en pak ik nog een wedstrijd van Rayo mee.
 
G

Gast

Guest
Ik vind het uitshirt van Las Palmas ook niet om aan te gluren, ik vind het net een Danoneshirt. Zeker met dat geel erbij. De kleur roze heeft inderdaad wel een speciale reden, er is voor deze kleur gekozen omdat deze kleur symbool staat tegen borstkanker. Van elk verkocht shirt gaat er 1 euro naar het kankerfonds. Eigenlijk hetzelfde initiatief wat Rayo heeft met het uitshirt met de roze baan, verschil is alleen dat zij per verkocht shirt 7 euro doneren.

Bij de taquillas werd mij uit veiligheid overwegingen aangeraden om in het uitvak te gaan zitten, helaas heb ik van kennissen slechte verhalen gehoord over het uitvak voor wat betreft het zicht. Vandaar dat ik ervoor gekozen had om aan de lange zijde te gaan zitten. Het thuispubliek vond het alleen maar mooi, een Nederlandse Las Palmas fan. Veel leuke gesprekken gehad met zowel Pericos als Las Palmas fans.

Ik hoop dit seizoen nog een uitwedstrijd te kunnen bezoeken, even kijken hoe het uitkomt op het werk. In maart/april moet ik in ieder geval nog even terug naar Madrid en pak ik nog een wedstrijd van Rayo mee.

Naja beter ?1 dan niets natuurlijk ;-). Het shirt vind ik nog steeds lelijk maar het excuus is prima, dus vooruit ;-).

Best vreemd dat ze je adviseren om in het uitvak te gaan. Mijn ervaring is dat je bij bijna elke wedstrijd in Spanje gewoon als uitsupporter tussen de thuisfans kan zitten, zij het aan de lange zijde, op enkele clubs na natuurlijk, maar daar hoort Espanyol toch niet bij dacht ik.

Waar speelt Las Palmas nog dit seizoen? Zelf hoop ik qua Primera wedstrijden sowieso begin maart naar Gij?n te gaan. Daarnaast staat eigenlijk ook de laatste wedstrijd van het seizoen op Gran Canaria op de planning, maar dat hangt wel van de situatie af. Mocht Las Palmas bv. al gedegradeerd zijn en Athletic nergens meer voor spelen dan 'bewaar' ik ze voor later. En het ligt er natuurlijk aan hoever Athletic in de Europa League komt :-D.
 

Xisco

Member
Aduriz heeft een bod gekregen van Lekhwiya uit Qatar dat hij niet kan weigeren. Athletic kan niet eens de helft bieden van wat de Qatari's bieden en dus is de kans erg groot dat hij na het seizoen gevlogen is...

Zo slecht zal hij bij Athletic toch ook niet verdienen? Misschien ben ik te idealistisch, maar waarom een miljoen of wat meer in plaats van goed betaald worden bij een mooie club waarmee aansprekende resultaten (CL, finales, bekers) te behalen zijn.

Jammer dat regelmatig (Spaanse) voetballers van niveau al in een relatief vroeg stadium kiezen voor de Golfregio. Xavi is een ander verhaal, maar momenteel speelt ook Sergio Garc?a daar ook en die kan nog prima mee in het Spaanse of Europese voetbal op zijn niveau (subtop, middenmoot). Eerder speelde Joan Verd? in de Emiraten, die momenteel bij Fiorentina onder contract staat en blijkbaar nog voldoende in staat is om mee te draaien in de Italiaanse top.
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, dat snap ik ook niet. In de Primera Division (of elke andere Europese topcompetitie) moet je op (sub)top niveau toch genoeg kunnen verdienen om de rest van je leven van rond te komen. Waarom dan inderdaad voor iets meer in een onbeduidend voetballand gaan spelen (?).
 

Batigoal

Well-known member
G

Gast

Guest
Gisteren was de dag van de onnozele in Spanje.

Dat had ik zelf ook niet door toen ik dat postte overigens :-D.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Bijna 35, dan is nog even cashen een prima idee. Dan is het nog begrijpelijker dat hij voor die stap gaat dan Xavi die zijn hele carri?re een Barcelona salaris heeft moge ontvangen.
 
Bovenaan