Primera División

Raul

Well-known member
Een speler waar ik vroeger nooit van overtuigd was en nu zeker wel is Nolito. Vond hem altijd een kleine, dikke en luie speler. Maar nu ik hem een tijd heb gevolgd ben ik echt helmaal om. Wat een techniek, kracht, alles eigenlijk om nog ergens hoog te kunnen spelen. Geweldige speler is dat toch zeg.
 

Xisco

Member
Een speler waar ik vroeger nooit van overtuigd was en nu zeker wel is Nolito. Vond hem altijd een kleine, dikke en luie speler. Maar nu ik hem een tijd heb gevolgd ben ik echt helmaal om. Wat een techniek, kracht, alles eigenlijk om nog ergens hoog te kunnen spelen. Geweldige speler is dat toch zeg.

Hij heeft ooit nog bij Valencia gespeeld, wist je dat? Ik weet niet precies in welk elftal dat geweest is.

Momenteel is hij erg sterk bezig en ik hoop dat hij dit niveau nu vast kan houden. Voor alsnog is zijn loopbaan nog al grilig qua verloop - opgevist uit de lagere regionen van het Spaanse profvoetbal door Barcelona, zich vervolgens sterk ontwikkeld bij het tweede waar Nolito samen met Jonathan Soriano de grote ster was; een mooie transfer naar Benfica met een sterk eerste seizoen, maar daarna toch afgezakt naar Granada; nu dan weer uitblinkend bij Celta. Ik hoop echt dat hij in januari terugkeert naar Camp Nou, want met Sandro (nooit een structurele eerste elftalspeler in gezien) en Munir (nu al tien maanden zonder succes bezig zijn topjaar 2014 een vervolg te geven) vind ik het wel erg behelpen achter de Zuid-Amerikaanse toppers.
 

Batigoal

Well-known member
Nolito gisteravond ook weer met een heerlijke goal tegen Real Madrid. De Madrilenen wonnen de topper echter met 1-3.
 

Marc070987

Member
Quique Setien maakte vandaag zijn debuut als hoofdtrainer van Las Palmas in de Primera. In zijn eerste wedstrijd pakte hij met Las Palmas een verdiend punt tegen Villarreal. Zowel Las Palmas als Villarreal konden geen potten breken en in een saaie wedstrijd zonder kansen werd het 0-0.

Volgende week mogen we naar het Santiago Bernabeu.....
 

Raul

Well-known member
Daar gaan we ten onder tegen het veel sterkere Atletico. Wat een schandalig Le opstelling ook. Nuno mag in de rust worden ontslagen. Schandalige vertoning zeg.
 

Raul

Well-known member
Ja hoor, gooi die dwerg erin uit Belgi?.. Wanhoop wissel. Die Nuno heeft geen spelers meer over, allemaal ruzie mee en zitten op de tribune.
 

Raul

Well-known member
Wat is nu precies het probleem met Negredo? Het was de derde keer op rij dat hij niet bij de wedstrijdselectie zat.

Negredo heeft kritiek geuit op het spelsysteem. Maar Negredo, is ook niet de speler van Sevilla meer. Maar toch erg bruikbaar. De Paul, dat is een geweldige toptalent, ook problemen met de coach. En is er ook een probleem met spelers en waar ze voor spelen, je weet wel die Mendes figuur.
 

Marc070987

Member
Vanmiddag om 16:00 uur speelt Real Madrid in het eigen Santiago Bernab?u tegen U.D. Las Palmas. Voor de meesten is dit ??n van de 38 wedstrijden, terwijl dit een wedstrijd is met een grote historie. De meest interessante ontmoeting in Chamartin is die van 20 april 1968. Real Madrid speelt als koploper van de competitie tegen Las Palmas wat dat seizoen tweede stond. Met nog 2 speelrondes te gaan stond de titel op het spel, deze wedstrijd zou beslissend zijn en blijken wie dat seizoen kampioen zou worden. Las Palmas was de revelatie van dat seizoen en zou in de jaren 70 een geduchte tegenstander blijken voor iedere tegenstander. Volgens Vicente del Bosque verdiende Las Palmas in die periode een landstitel of een bekerwinst. Met internationals als Tonono, Guedes, Castellano en Germ?n Devora streden de amarillos onder leiding van Luis Molowny voor de landstitel in Chamartin.

Real Madrid zou uiteindelijk met 2-1 winnen en daarmee de landstitel veilig stellen.

1446052787_089906_1446056821_album_grande.jpg


1446052787_089906_1446056822_album_grande.jpg


1446052787_089906_1446056823_album_grande.jpg



Op dit moment liggen de verhouden natuurlijk heel anders en mogen we al blij zijn met een kleine nederlaag. Real Madrid is een tegenstander die Las Palmas sowieso al niet ligt, het is de enige club waar Las Palmas nog nooit van heeft gewonnen in een uitwedstrijd. Barcelona, Valencia, Atletico etc moesten er allemaal aan geloven, maar het Bernab?u is het enige veld waar we nog nooit winnend en duel hebben afgesloten. Zelfs in de gloriejaren van de club werd er vaak verloren, we kwamen niet verder dan 4 gelijke spelen.

1951/52 Real Madrid 5-1 Las Palmas
1954/55 Real Madrid 7-0 Las Palmas
1955/56 Real Madrid 6-0 Las Palmas
1956/57 Real Madrid 3-0 Las Palmas
1957/58 Real Madrid 2-1 Las Palmas
1958/59 Real Madrid 10-1 Las Palmas
1959/60 Real Madrid 2-0 Las Palmas
1964/65 Real Madrid 6-0 Las Palmas
1965/66 Real Madrid 3-1 Las Palmas
1966/67 Real Madrid 1-1 Las Palmas
1967/68 Real Madrid 2-1 Las Palmas
1968/69 Real Madrid 2-0 Las Palmas
1969/70 Real Madrid 5-0 Las Palmas
1970/71 Real Madrid 4-2 Las Palmas
1971/72 Real Madrid 2-0 Las Palmas
1972/73 Real Madrid 2-1 Las Palmas
1973/74 Real Madrid 5-0 Las Palmas
1974/75 Real Madrid 4-1 Las Palmas
1975/76 Real Madrid 2-1 Las Palmas
1976/77 Real Madrid 3-0 Las Palmas
1977/78 Real Madrid 1-1 Las Palmas
1978/79 Real Madrid 1-1 Las Palmas
1979/80 Real Madrid 3-1 Las Palmas
1980/81 Real Madrid 3-0 Las Palmas
1981/82 Real Madrid 2-1 Las Palmas
1982/83 Real Madrid 1-0 Las Palmas
1985/86 Real Madrid 5-1 Las Palmas
1986/87 Real Madrid 1-1 Las Palmas
1987/88 Real Madrid 5-0 Las Palmas
2000/01 Real Madrid 5-1 Las Palmas
2001/02 Real Madrid 7-0 Las Palmas

Overigens wel een leuk weetje is dat 16 van de 25 spelers in de selectie van Las Palmas geboren zijn op Gran Canaria. Daarmee heeft Las Palmas meer spelers uit de eigen regio dan Athletic Club dat 11 spelers uit Vizcaya telt.
 
G

Gast

Guest
Overigens wel een leuk weetje is dat 16 van de 25 spelers in de selectie van Las Palmas geboren zijn op Gran Canaria. Daarmee heeft Las Palmas meer spelers uit de eigen regio dan Athletic Club dat 11 spelers uit Vizcaya telt.

Respect! :duim:

De rest komt niet van de Canarias?
 
G

Gast

Guest
Wat een ster kan die I?aki gaan worden zeg, wereldpartij van hem gisteren.

Let vooral op het tweede doelpunt, al mag de eerste er ook zijn.

dflsadohepmbt6ct.gif


hmuiijuysx0yhbs3.gif


Dan de laatste ook nog maar even, Ra?l Garc?a is de naam.

aqw8fpruokdfzvoe.gif
 

Batigoal

Well-known member
Dat zijn lekkere goals. Het blijft bijzonder dat Athletic jaar na jaar zo'n prima team op de been weet te brengen.
 

Raul

Well-known member
AthleticHolanda amigo. Wil je het even rustig aan doen hier met je clubje? Ik kan geen rood, wit en zwart meer zien. Hahaha geintje man. Valverde heeft het goed voor mekaar nu dacht ik zo. En met die rappe Inaki, Sorry het blijf een raar gezicht, maar wat een talent. Valverde doet het geweldig in tegenstelling tot Moyes bij La Real, hoe lang nog eigenlijk? Ik heb Moyes wel hoog zitten eigenlijk dus best jammer.

Maar ik ben hier niet daarvoor. Ik weet ook niet hoe hij het heeft geflikt maar wij winnen gewoon bij Celta met 1-5. Na het debacle in Gent, puur vernedering voor ons zag ik het somber in. Maar eerlijk, damage is done en Nuno vliegt er gewoon uit. Nuno Vete Ya!
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb nu FC Barcelona-Villarreal opgezet, maar leuk team dat Villarreal. Die Denis Suarez en Samu Castillejo zijn fijne voetballers.
 

Batigoal

Well-known member
Spaanse stream en het is wel duidelijk waarom ze die presentatrice in de studio hebben gezet. :duim:
 

Batigoal

Well-known member
En 3-0 door Neymar. Het is briljant om te zien hoe goed Neymar heerst voorin. Hij is echt veel beter dan Suarez.
 
Bovenaan