Kielse Rat
Well-known member
Ei zo na 2-2, maar Sandro duwt hem van vlakbij tegen de paal.
In Engeland zit het doorgaans dichter op elkaar.De Spaanse competitie is volgens mij al jaren de spannendste van heel Europa met een top 5 die het dichtst bij elkaar zit van allemaal.
Dat uiteindelijk 9 van de 10 keer uiteindelijk 1 van de grootste 2 aan het langste eind trekt is bijzaak.
In december eindelijk weer eens naar een primera divisi?n wedstrijd. Ik ga naar Barcelona voor de wedstrijd Espanyol - Las Palmas. :duim:
Eerste keer in Cornell??
Barcelona is altijd goed en wie weet pakken jullie nog een punt daar ;-).
Mijn volgende Primera wedstrijd is zeer waarschijnlijk pas begin maart in Gij?n al ga ik het liefst daarvoor nog naar een thuiswedstrijd in Bilbao.
- - - - -
Dat interlandvoetbal mag wel weer afgelopen zijn, tijd om weer naar de competitie te kijken zondagavond op bezoek bij Depor. Het prachtige Riazor is een onneembare vesting voor Athletic, de laatste overwinningen vonden plaats in 2006, daarna was het over. Van de 43 wedstrijden werden er 24 verloren, 12 gelijk gespeeld en slechts 7 gewonnen, een belabberde balans dus.
De voorlaatste overwinning in A Coru?a, op de voorlaatste speeldag van het seizoen 2005-2006, was wel een hele belangrijke. De penalty van Pablo Orbaiz garandeerde namelijk een langer verblijf in de Primera. Dat leverde een ouderwetse 'pitch invasion' op (hoe noem je dat in het Spaans? :-D)
Een paar jaar geleden ben ik er al een keer geweest, toen alleen van de buitenkant gezien. Nu voor het eerst een wedstrijd. Ik kon goedkoop een ticket en hotel boeken en als je dan Las Palmas in de Primera kan zien is de keuze snel gemaakt.
Ergens vind ik het ook een leukere wedstrijd dan FC Barcelona uit, wat eigenlijk het idee was om te doen. Nu heb ik nog het idee dat ik naar een echte wedstrijd ga kijken, waar misschien nog wat te halen valt. Het Camp Nou moet er binnenkort ook nog een keertje van komen, tot nu toe komt het er elke keer niet van. Behalve de tour dan.
Een pitch invasion is een invasi?n de campo Kan ik als Las Palmas supporter ook over meepraten helaas haha.
Omdat Cornell? buiten het reguliere metro-netwerk van Barcelona ligt (een andere maatschappij doet de buitenwijken ofzo) reed er eigenlijk geen metro meer terug, we hadden geluk dat het toen wel het geval was door La Merc?. Vanaf de metrostop is het ook nog een aardig stukje lopen.
Cornell? is toch het eindpunt van de (reguliere) blauwe metrolijn die ook langs Camp Nou (Collblanc) loopt? Wat ik me herinner, ligt het stadion op een minuut of twintig lopen van het metrostation.
Mooi lijstje met stadions. Opvallend dat een hoop stadions er uit zien alsof ze nog niet af zijn. Vanwege de grote verschillen in tribunes tussen de diverse zijden.