Primera División

JMD

Well-known member
6 punten achter de nummer 1, met nog 4 duels te spelen, plus dat het onderling resultaat in het voordeel van Atletico is. Dat is eigenlijk al redelijk kansloos, maar dan staan er nog 2 clubs tussen met 4 punten meer... Dus officieel is het idd nog niet, maar dit gaan ze echt niet meer redden, want zelfs als gebeurt wat Eef zegt staan ze nog steeds 4 punten achter op Barcelona, met het betere onderlinge resultaat voor Barça.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zie het nu ok, ik dacht dat Sevilla 3 punten achter stond maar het zijn er idd 4, ok, dat wordt idd wel heel erg lastig.
Laat ze toch maar winnen van Real.
 

Xisco

Member
Het wordt steeds moelijker raden wie kampioen wordt van Spanje. We gaan het wel beleven, het is wel weer tijd voor een lap tekst van Xisco.

Pfff, even geen motivatie voor uitgebreide analyses hoor, te vol in mijn hoofd met werkgerelateerd gedoe.
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Die 0-0 speelt de verkeerde club in de kaart... Dice que nunca se rinde, hup Sevilla dan maar voor morgen!

NB: reclame voor Qatar in mijn avatar, dat kan natuurlijk niet meer tegenwoordig, dus maar even aangepast.
 

JMD

Well-known member
Barcelona's 2e club, Espanyol heeft vandaag 0-0 gespeeld bij Zaragoza en is daarmee gepromoveerd naar de Primera Division. Mooi dat zij terugzijn op het hoogste niveau. De 2e promovendus lijkt Mallorca te gaan worden, beide ploegen degradeerden vorig seizoen uit de Primera.
 

JMD

Well-known member
Real kwam 1-0 voor, maar werd afgekeurd, inmiddels 0-1 voor Sevilla. Echt zo jammer dat Sevilla van de week verloor, dan was het nu nog spannender geweest...
 

Batigoal

Well-known member
Uiteindelijk werd het 2-2. Bij een 1-1 stand wel een opmerkelijk moment; aanval Sevilla wordt uitverdedigd en in de counter wordt Benzema nogal hardhandig gevloerd door doelman Bounou. Penalty Real zou je zeggen, maar er was hands gemaakt bij het uitverdedigen en dus kreeg Sevilla een penalty. De gelijkmaker van Real kwam diep in blessuretijd. Er verandert dus niets bovenin.
 

U.G.

Well-known member
La liga was eigenlijk al behoorlijk monotoon, maar je zag het niveau van Barça en Real al wel zienderogen achteruitgaan.

Maar de invloed van het publiek speelt 100 % zeker overal een rol. Druk zetten, in de laatste minuten scoren, zelfs de scheidsrechters. Het gaat echt allemaal anders nu.
 

JMD

Well-known member
3-3 idd gebleven. Na een 0-2 voorsprong.

Zaken kunnen snel veranderen, 1 maand geleden was iedereen in Barcelona dolblij met Koeman, er schijnen nu bestuursleden zich af te vragen of ze wel verder moeten met Koeman...
 

Eef de Kip

Well-known member
Ach, je leest elke dag wel weer wat anders, ik vraag me oprecht af of een andere trainer met dit materiaal (lees, de verdediging) zoveel beter zal presteren.
En niet omdat Koeman een Nederlander maar meer omdat ik de verdediging van Barcelona echt heel armoedig vind.
 

JMD

Well-known member
Ach, je leest elke dag wel weer wat anders, ik vraag me oprecht af of een andere trainer met dit materiaal (lees, de verdediging) zoveel beter zal presteren.
En niet omdat Koeman een Nederlander maar meer omdat ik de verdediging van Barcelona echt heel armoedig vind.
Eens. En je ziet aan bv Pirlo bij Juve dat een trainer zonder ervaring direct op zo'n groep zetten ook niet echt werkt. Die nieuwe voorzitter wilde Xavi volgens mij als trainer, lijkt me verstandig daarmee te wachten en Koeman nog te laten zitten ja.
 
Bovenaan