Primera División

Maasveld

Well-known member
Eens. En je ziet aan bv Pirlo bij Juve dat een trainer zonder ervaring direct op zo'n groep zetten ook niet echt werkt. Die nieuwe voorzitter wilde Xavi volgens mij als trainer, lijkt me verstandig daarmee te wachten en Koeman nog te laten zitten ja.
Klopt, zag je bijvoorbeeld ook bij Guardiola.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Zonde voor Koeman. Maar van mij mag Atletico het worden.

Betis speelde trouwens bijna voor de 7e keer op rij gelijk, totdat Borja Iglesias vlak voor tijd een rebound na een vrije trap binnen de 16 raak schoot.
 

JMD

Well-known member
Klopt, zag je bijvoorbeeld ook bij Guardiola.
Uitzonderingen die regel bevestigen.... Je weet best dat veel topspelers het in het begin vaak niet redden als trainer: Van Basten, Platini, Maradona, Stam, Van Bommel, Davids, Seedorf, ... Je kan beter de 'Cocu/F. de Boer'-route nemen, eerst assistent worden bij een ervaren trainer en dan daarna op eigen benen.

Overigens was dat Barcelona dat Guardiola in zijn handen kreeg dermate goed dat elke trainer daar wel resultaat mee had kunnen boeken.
 

U.G.

Well-known member
Ach, je leest elke dag wel weer wat anders, ik vraag me oprecht af of een andere trainer met dit materiaal (lees, de verdediging) zoveel beter zal presteren.
En niet omdat Koeman een Nederlander maar meer omdat ik de verdediging van Barcelona echt heel armoedig vind.

De Spaanse media bestaan pas echt uit ettertjes, en die waren in de eerste competitiehelft al een beetje aan het treiteren en nu ruiken ze helemaal bloed. Ze leven eigenlijk van dit soort 'onzekere' momenten, het dreigende ontslag, het speculeren, allemaal goed voor hun bizz. Helaas kunnen ze de koers ook daadwerkelijk beïnvloeden.
 

JMD

Well-known member
De Spaanse media bestaan pas echt uit ettertjes, en die waren in de eerste competitiehelft al een beetje aan het treiteren en nu ruiken ze helemaal bloed. Ze leven eigenlijk van dit soort 'onzekere' momenten, het dreigende ontslag, het speculeren, allemaal goed voor hun bizz. Helaas kunnen ze de koers ook daadwerkelijk beïnvloeden.
De sportkranten moeten wel gevuld worden natuurlijk....
 

Xisco

Member
Als een trainer een elftal na een enorm Europees debacle weet te doen opleven, allemaal jonkies en canteranos in past, de superster weer gelukkig maakt, de nationale beker wint en een mooie inhaalrace heeft neergezet in de competitie... waarom zou je die man dan ontslaan? Omdat het elftal net te kort komt in de competitie en (net als de concurrenten) fouten maakt? Ik snap de sportkranten niet.
 

ALenstra

Well-known member
Ik begrijp er ook niks van. Toen Koeman begon was de stemming binnen de club op het vriespunt. Iedereen met Messi voorop liep chagrijnig rond binnen de club. Maar onder Koeman is de sfeer binnen de club radicaal veranderd en het gaat weer over voetbal.
 

SanMark.

Well-known member
Ik begrijp er ook niks van. Toen Koeman begon was de stemming binnen de club op het vriespunt. Iedereen met Messi voorop liep chagrijnig rond binnen de club. Maar onder Koeman is de sfeer binnen de club radicaal veranderd en het gaat weer over voetbal.
Net zoals bij het Nederland elftal toen Koeman begon.

Ze zouden hem op handen moeten dragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
Natuurlijk moeten ze Koeman en dankbaar zijn. Vorige zomer was er niets goed bij de club en nu zou Koeman het niet goed doen omdat hij geen kampioen wordt. Ach, die Spaanse sportkrantjes moeten ook dagelijks gevuld worden.

Ondertussen zette Atletico een belangrijke stap richting de titel. Het werd op het einde tegen Sociedad nog even billenknijpen, maar goals van Carrasco en Correa (en de beste keeper van de laatste jaren onder de lat) waren genoeg voor de overwinning. Laatste 2 duels van Atletico zijn Osasuna thuis en Valladolid uit. Dat moeten ze redden.
 

erka

Well-known member
Ik heb gisteren deel van de wedstrijd gezien maar ik moet zegen Atletico speelt wel goed hoor. Zou de terechte kampioen zijn.
 

JMD

Well-known member
Atletico weer een afgekeurde goal en Real komt op 1-0, waardoor de Koninklijke nu weer op kop staat op basis van het onderlinge resultaat
 
Bovenaan