Primera División

Eef de Kip

Well-known member
Daar komen we nooit achter, wit zegt dat er niets werd gezegd, zwart zegt dat er iets racistisch werd geroepen.
 

U.G.

Well-known member

'Negro de mierda' volgens de Fransman. En wat maakt het eigenlijk uit wat er werd gezegd. Cala ontkent, dus case closed.

Wel mooi hoe dit soort taferelen dan internationaal worden uitgemeten, terwijl institutioneel rascisme gewoon ongemoeid blijft bestaan.
 

U.G.

Well-known member
Die 3 punten in mindering blijft natuurlijk no way staan als Valencia vanwege racisme van het veld stapt en niet terug komt.

Als Valencia weg was gebleven hadden ze die 3 punten nooit meer teruggezien. Nu hebben ze net zo goed verloren, maar just saying.
 

Abubakari

Well-known member
Als Valencia weg was gebleven hadden ze die 3 punten nooit meer teruggezien.
Als ze echt om racisme van het veld stappen? Lijkt me stug dat die straf dan onder alle internationale verontwaardiging die dan ontstaat gehandhaafd blijft. Zeker in het huidige politiek correcte klimaat.
Waar in dit geval dan eens een keer niks mis zou zijn.
 

U.G.

Well-known member
Als ze echt om racisme van het veld stappen? Lijkt me stug dat die straf dan onder alle internationale verontwaardiging die dan ontstaat gehandhaafd blijft. Zeker in het huidige politiek correcte klimaat.
Waar in dit geval dan eens een keer niks mis zou zijn.

La liga heeft met al die camera's niks vrij kunnen geven van waaruit blijkt dat ie negro de mierda roept. Terwijl de audio juist tegenwoordig helemaal spic en span moet zijn zonder publiek.

Cala vindt ik op zich geen onschuldig mannetje hoor, je gaat niet voor niets je verontschuldigingen aanbieden tijdens die break. Wat je op zo'n moment dan doet, lijkt mij, is iets zeggen in de trant van " ik weet niet wat jij verstaan hebt maar ik riep Diego de mierda hoor " ..bijv..

Maar goed, stap je van het veld af zonder bewijs dan ben jij de lul. En zelfs met bewijs, want ik meen me te herinneren dat Busquets ooit luid en duidelijk Marcelo uitschold voor mono de mierda of nog wat, en er gebeurde vervolgens nada.
 

gevegt

Well-known member
Allemaal dus weer enorm opgeklopt.

En is het nu dan zo erg als je kut neger zegt in the heat of the moment ? (o.i.d.)
Als je iemand in het heetst van de strijd uitscheldt op iets waar hij niets aan kan doen, zoals huidskleur of gender, is het echt heel fout. Dat zegt namelijk iets over jezelf en je gedachte over zo'n persoon.
 

SanMark.

Well-known member
Als je iemand in het heetst van de strijd uitscheldt op iets waar hij niets aan kan doen, zoals huidskleur of gender, is het echt heel fout. Dat zegt namelijk iets over jezelf en je gedachte over zo'n persoon.
Maar is vuile kut neger nu zoveel erger dan vuile kut rooie , of vuile kut boer?
 

SanMark.

Well-known member
Dat laatste is een keuze.
Je begrijpt er dus nog steeds niet zo veel van.
Hoe vaak ik vroeger wel voor kut boer e.d. ben uitgemaakt , als je in de 'grote stad' moest voetballen. Weinig keuze aan.

Snap jij het wel ?

Maar je geeft geen antwoord op de vraag.

Ik denk eigenlijk hoe meer pigment hoe groter de gevoeligheid.
 

gevegt

Well-known member
Hoe vaak ik vroeger wel voor kut boer e.d. ben uitgemaakt , als je in de 'grote stad' moest voetballen. Weinig keuze aan.

Snap jij het wel ?

Maar je geeft geen antwoord op de vraag.

Ik denk eigenlijk hoe meer pigment hoe groter de gevoeligheid.
Dat laatste klopt. Vooral omdat het een minderheid is wat het lekker makkelijk maakt.
Als je dat constant hoort wordt het toch een beetje minder leuk.
 

SanMark.

Well-known member
Dat laatste klopt. Vooral omdat het een minderheid is wat het lekker makkelijk maakt.
Als je dat constant hoort wordt het toch een beetje minder leuk.
Op deze schaal is het een keuze als je gekwets wilt voelen.

Dan heb ik niet over de spreekkoren of het bewust iemand uitsluiten om zijn kleur, want dat vind ik misselijkmakend.

Maar als je bij elke scheldpartij de racismekaart trekt devalueer je de gehele racisme 'discussie'.
 

gevegt

Well-known member
Op deze schaal is het een keuze als je gekwets wilt voelen.

Dan heb ik niet over de spreekkoren of het bewust iemand uitsluiten om zijn kleur, want dat vind ik misselijkmakend.

Maar als je bij elke scheldpartij de racismekaart trekt devalueer je de gehele racisme 'discussie'.
Daar zijn we het gelukkig mee eens.

Ik heb totaal geen probleem met een goede scheldpartij. Die ga ik ook niet uit de de weg.
Sterker nog, op het veld heb ik er ook zelf aan meegedaan.

Nu ik een stukje ouder ben en een weet dat mensen onderdrukt worden alleen al vanwege hun huidskleur of gender, denk ik er een stukje genuanceerder over.
 

SanMark.

Well-known member
Maar kut rooie of kut boer is dus minder erg dan kut neger ? Want dat valt gelijk onder racisme ?

Ik denk juist door de steeds grotere betutteling dat elk woordje onder een vergrootglas word gelegd en je daardoor steeds grotere tegenstellingen krijgt.

Want als Jantje een kut kind is en daardoor niet word uitgenodigd voor een verjaardag, dan is daar geen discussie over. Is Sjimmie zwart en een kut kind en word niet uitgenodigd voor de verjaardag , dan ben je al haast een racist en moet je helemaal duidelijk maken waarom Sjimmie niet is uitgenodigd en dan nog slaat de twijfel de verkeerde kant op.
 
Bovenaan