Primera División

Max

Administrator
Forumleiding
Een Super Cup maar uitreiken zonder er om te spelen vind ik dan weer heel gek.
 

Marc070987

Member
Gisterenavond beleefde Las Palmas na 13 jaar afwezigheid haar vuurdoop op het hoogste niveau in het Vicente Calder?n tegen de Colchoneros. Op voorhand een onmogelijke opgave voor een promovendus en een grote nederlaag op de verjaardag van de club, Las Palmas werd gisteren 66 jaar oud, was ingecalculeerd. Op het eiland zijn de verwachtingen voor het eerste seizoen in lange tijd in de Primera Divisi?n niet al te hooggespannen en hoopt men vooral dat de terugkeer niet zo rampzalig verloopt als C?rdoba vorig seizoen. Dat de verwachtingen erg laag zijn is niet terug te zien in het aantal verkochte seizoenkaarten, alle 20.000 beschikbare seizoenkaarten zijn verkocht tegen absurd hoge prijzen. De verwachting is dat losse kaarten tegen clubs als Levante rond de ? 45,00 gaan kosten voor '"Curva'' ofwel de goedkoopste tribune. De president heeft al aangekondigd dat de wedstrijden tegen de Spaanse grootmachten, Barcelona en Real Madrid, minimaal ? 120,00 per wedstrijd gaan kosten. Ook de seizoenkaarthouders moeten ''gewoon'' de portemonnee trekken voor deze wedstrijden, want deze wedstrijden vallen niet onder de seizoenkaart. De seizoenkaarthouders krijgen wel korting, wat zij moeten gaan betalen is nog niet bekend gemaakt. Zelfs voor wedstrijden in de voorbereiding tegen Tenerife en Atl?tico Tetuan werd minimaal ? 25,00 gevraagd. In de voorbereiding liet de promovendus weinig goede dingen zien en werd er verloren van Almer?a, Rayo en Tenerife (2x). Alleen tegen Maritimo uit Portugal en Atl?tico Tetuan uit Marokko werd gewonnen. Verliezen in de voorbereiding is op zich nog niet eens zo erg, maar de manier waarop er werd verloren is net zo belangrijk, de ploeg bleek verdedigend kwetsbaar (geen enkele wedstrijd werd de 0 gehouden) en aanvallend werd er weinig gecre?erd laat staan dat er gescoord werd. Ook was de club niet heel erg actief op de transfermarkt, de club heeft het vertrouwen gehouden in de selectie die op 21 juni promotie afdwong ten koste van Zaragoza. De grootste ''versterkingen'' waren Jonathan Viera, gekocht van Standard Luik, en Sergio Araujo, overgenomen van Boca Juniors. Terwijl zij ook vorig seizoen al voor de club uitkwamen. De overige aanwinsten waren transfervrije spelers.

Paco Herrera begon gisteren in een vreemde opstelling. Normaal wordt er gespeeld in een 4-5-1 of in een 4-2-2-2 formatie, maar gezien de tegenstander en de huidige staat van Las Palmas was een 5-mansverdediging niet eens zo`n gekke gedachte. Gedurende de hele wedstrijd was Las Palmas verdedigend vrij sterk en heeft het eigenlijk geen grote kansen weggegeven op bezoek bij de nummer 3 van vorig seizoen en wat zich op het eerste gezicht goed heeft versterkt. Atl?tico is ook de club wat het meeste geld heeft uitgegeven deze transferperiode. Waar het verdedigend erg goed stond, was het aanvallend in de eerste helft wel heel erg karig. We kwamen niet verder dan 2 afstandsschoten en Atl?tico stelde daar niet veel meer tegenover, maar ging tot met een voorsprong de rust in. Griezmann scoorde na ongeveer een kwartier spelen uit een door de muur van richting veranderde vrije trap. Ra?l Lizoain zag er ook niet goed uit en had naar mijn idee die bal best kunnen pakken. Hij heeft Las Palmas in de Segunda al aardig wat punten gekost en komt flink tekort als we ons willen handhaven. Gelukkig hebben wij Javi Varas aangetrokken van Valladolid en hij is normaal gesproken de eerste doelman. Las Palmas is nog aan het kijken naar een nieuwe doelman, zodat Lizoain verhuurd zou kunnen worden. In de verdediging vond ik Bigas, overgekomen van Mallorca, heel erg sterk spelen. Veel interventies en rust aan de bal. Ten opzichte van David Garc?a duidelijk een versterking. Verder vond ik ook Hern?n en Javi Castellano goed spelen, jammer dat zij geblesseerd het veld moesten verlaten. Hopelijk is het niet al te ernstig en zijn ze niet al te lang uit de roulatie. Bij vlagen zag ik wat klasse van Jonathan Viera, maar Araujo is totaal niet in het spel voorgekomen. Daarvoor waren we aanvallend te onmachtig. Desondanks was er een fase in de tweede helft waarin we een aantal kansjes kregen en toch voor een stunt hadden kunnen zorgen. Linksback David Simon kopte een bal op de lat en ook Oblak moest zich flink strekken en tikte nog net een bal uit het doel. Positief was dat elke corner en vrije trap van Las Palmas gevaar opleverde en dat we dus goed stonden bij dode spelmomenten.

Uiteindelijk heeft Las Palmas zicht goed verweerd en is er van een afstraffing en vernedering geen moment sprake geweest. Een gelijkspel was mogelijk geweest en was misschien ook wel een betere afspiegeling geweest van de wedstrijd, helaas staan we toch met lege handen. Het verschil in kwaliteit, foutje van onze doelman, heeft dan toch de doorslag gegeven. Volgende week begint voor Las Palmas het seizoen pas echt met een thuiswedstrijd tegen Levante. Daar moeten de punten gepakt worden, tegen de bovenste 10 zullen nagenoeg geen punten pakken en moet het gebeuren tegen de onderste 10. Op basis van de wedstrijd tegen Atl?tico is handhaving mogelijk, maar de weg is nog lang en het valt nog te bezien hoe we aanvallend presteren tegen clubs als Levante. Met een naar alle waarschijnlijk uitverkocht huis, 26.000 man, moeten we als 1 man achter de ploeg staan. Gelukkig is de verbouwing aan het stadion in januari voltooid en kunnen we 33.000 fans herbergen in de 2e helft van de competitie.
 

Makanaky

Well-known member
Hoop geren en gevlieg in de allerhoogste versnelling bij Betis weer. Dat gaat Raffie alleen volhouden als spelverdeler met een ijzeren blok achter hem en dat heeft Beti ni.
 
G

Gast

Guest
Als ik het zo lees is er op Gran Canaria wel erg weinig vertrouwen om het verblijf in Primera te verlengen? Waarom niet Eibar i.p.v. C?rdoba als voorbeeld nemen?

absurd hoge prijzen. De verwachting is dat losse kaarten tegen clubs als Levante rond de € 45,00 gaan kosten voor '"Curva'' ofwel de goedkoopste tribune. De president heeft al aangekondigd dat de wedstrijden tegen de Spaanse grootmachten, Barcelona en Real Madrid, minimaal € 120,00 per wedstrijd gaan kosten. Ook de seizoenkaarthouders moeten ''gewoon'' de portemonnee trekken voor deze wedstrijden, want deze wedstrijden vallen niet onder de seizoenkaart. De seizoenkaarthouders krijgen wel korting, wat zij moeten gaan betalen is nog niet bekend gemaakt. Zelfs voor wedstrijden in de voorbereiding tegen Tenerife en Atl?tico Tetuan werd minimaal € 25,00 gevraagd.

Dit is echt schandalig, en staat symbool voor het hele Spaanse voetbal, op het hoogste niveau tenminste. Dat is ook vooral de reden dat geen enkel stadion vol zit. Slechts sporadisch betaal ik een bedrag waarvan ik zelf de prijs/kwaliteit verhouding in orde vind maar meestal zijn de gevraagde bedragen absurd hoog zoals nu bij Las Palmas. Nu zal het bij Las Palmas tegen Bar?a en Real Madrid (helaas) toch uitverkocht zijn waardoor het systeem in leven wordt gehouden, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen op komen dagen tegen Eibar, Levante en Getafe...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schandalige prijzen inderdaad. Maar je zal toch wat moeten als je met die gekte mee moet doen en een schijntje van de TV gelden vangt van de grote clubs.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat is de normale gang van zaken hier. Normaal gesproken valt Atletico hier ook onder.
Ach als de seizoenskaartprijs erna is zie ik het probleem niet.
 

Maasveld

Well-known member
Dat is de normale gang van zaken hier. Normaal gesproken valt Atletico hier ook onder.
Ach als de seizoenskaartprijs erna is zie ik het probleem niet.
Is dat bij meerdere clubs ja? Het geeft aan dat je de supporter totaal niet serieus neemt en alles doet voor de poen.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat ligt dus aan de prijs van de seizoenskaart en dat het om de poen draait dat moge duidelijk zijn.
Daarvoor mag je dan wel een wedstrijd zien in de liga waar het beste voetbal van de wereld gespeeld wordt.
FEIT!
 

Kielse Rat

Well-known member
Vermaelen maakte gisteren de winning goal tegen Malaga. Prachtig voor hem, na die lange weg die hij heeft moeten afleggen.
 

Makanaky

Well-known member
Dat is toch al sinds jaar en dag zo in Spanje, iig al toen Cruijff Bar?a trainde had je al A- B- en C-wedstrijden.
 
Bovenaan