Primera División

Pascallovic

Well-known member
Ok, dus netto 75 miljoen per jaar ge?nvesteerd. Zal niet uniek zijn voor een topclub.

Er zat wel een jaar tussen dat ze geen spelers mochten aantrekken in verband met een transferverbod. Dat heeft invloed op het ge?nvesteerde bedrag. In seizoen 15/16 hebben ze maar 5 miljoen in de selectie ge?nvesteerd. Als je dan toch nog op een gemiddeld van 75 miljoen per jaar komt, begrijp je dat ze er ook flink boven hebben gezeten de andere jaren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja en? Je kijkt toch ook over een aantal jaar? Dan kan ik ook alleen naar het jaar kijken dat ze maar 5 miljoen hebben ge?nvesteerd.
 

Pascallovic

Well-known member
Ja en? Je kijkt toch ook over een aantal jaar? Dan kan ik ook alleen naar het jaar kijken dat ze maar 5 miljoen hebben ge?nvesteerd.
Ze zitten dus structureel boven het gemiddelde op 1 jaar (die van de 5 miljoen) na omdat ze toen niet mochten kopen. Dat kan dus enigszins vertekenen. Over het algemeen zitten ze op een investering van net onder de 100 miljoen.
 

Makanaky

Well-known member
Op dit moment de mooite derby van Spanje. Sevilla tegen Betis. 1e helft zit er net op en het staat 2-2.
Een derby met veel goals nog wel. Proost!

Vamos verdiblancos! Prachtig resultaat, 5 jaar niet winnen (in 20 jaar ?berhaupt maar 2x) en dan dit. En wat speelde eigen kweek Fabi?n sterk zeg, die had ik nog niet zien spelen hiervoor.
 

Maasveld

Well-known member
Er kan niet elk seizoen een Messi, Xavi of Iniesta doorstromen. Al is het al wel enkele jaren geleden dat er een nieuw talent zich in de ploeg heeft kunnen spelen.
Daar heb je zeker gelijk in, maar de laatste wereldtopper is denk ik Sergio Busquets en die loopt ook al tegen de 30 aan. Het lukt echter ook amper meer om 'meevoetballers' op te leiden.
 

Ska P 187

Well-known member
Blijft moeilijk. Je kan ze opleiden, maar daarna zal je ze normaal gesproken de wereld in moeten sturen, want er zijn er echt maar heel weinig die vanuit de jeugd direct op dit niveau mee gaan kunnen komen.
De weg die Piquet of een Fabregas hebben doorlopen dus, of die linksback van ze met zijn irritante hoofd.
Maar zelfs dat is blijkbaar al te moeilijk.

Edit haahahaaha Madrid, wat een mazzel voor ze dat Sevilla gisteren verloren heeft van stadsgenoot Betis.
 

Kielse Rat

Well-known member
Daar heb je zeker gelijk in, maar de laatste wereldtopper is denk ik Sergio Busquets en die loopt ook al tegen de 30 aan. Het lukt echter ook amper meer om 'meevoetballers' op te leiden.

Moest Thiago nu doorgebroken zijn, had die wellicht wel in de ploeg gestaan. Maar goed, ik ben het eens met je punt, de laatste seizoenen is het erg matig wat er doorstroomt uit de opleiding. Rafinha kan je nog wel een 'meevoetballer' noemen, maar die komt er toch ook niet door.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Primera Divisi?n

Inmiddels heeft SD Eibar uit de laatste 7 wedstrijden 19 van de 21 punten gehaald. Uit de eerste 11 wedstrijden haalde SD Eibar slechts 8 punten. Daardoor staat SD Eibar inmiddels zevende en lijkt ook dit jaar handhaving te gaan lukken. De uitermate gezonde financi?le situatie was hier al aangehaald. Toch mooi om te zien dat een klein clubje die voor financieel verstandig beleid zich weet te handhaven in de wereld van opportunisten. Leuk dat ik daaraan een heel klein steentje heb mogen bijdragen. Het is niet alsof ik de club intensief volg, maar het blijft leuk om te constateren dat het de club goed gaat.
 

Ska P 187

Well-known member
Ze zijn bezig met de sterkte serie van de hele liga. Knap hoor.
Ga je nog een keertje kijken Max? Mooie omgeving daar, stadje zelf weet ik niet eerlijk gezegd, maar gegarandeerd dat je er lekker eet en de Atlantische kust en bergen zijn niet ver weg. Van alles wat, behalve zonneschijn.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
De kans dat ik een keertje ga kijken schat ik wel groot in. Al zal het er op zeer korte termijn er vermoedelijk niet in zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Het zijn zware tijdens voor Marc070987 en zijn Las Palmas. De club staat troosteloos onderaan en verloor zojuist met 6-0 van Girona, ook bepaald geen hoogvlieger. Ik zag een aantal goals voorbij komen op Twitter, maar die keeper van Las Palmas zag er niet best uit.
 
Bovenaan