Premier League

Hankie

Well-known member
Jep. En verder is Turf Moor ook een ontzettend mooi echt Engels stadion om in te spelen.
Naast een woonwijk waar buurtbewoners (categorie Tokkie) hun opritten en dergelijke verhuren om je auto te parkeren... Apart om mee te maken.
Beetje zoals bij PSV?

zwammy

Well-known member
Grappig van iemand die door een gruwelijke gribus moet lopen om bij de kuip te komen :D

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gek als ik er kom hoor ik altijd spreekkoren over hamas en dat er mensen aan het gas moeten als ik de trein uit loop naar het stadion.

Apart. Laatste keer dat ik er was, zongen ze dat er bommen op mijn stad gegooid moeten worden.

JMD

Well-known member
Apart. Laatste keer dat ik er was, zongen ze dat er bommen op mijn stad gegooid moeten worden.
Ken je nagaan wat je naar je hoofd geslingerd had gekregen als ze niet gastvrij waren geweest.
Dat is het gespuis in de stadions... Ik had het over de mensen erbuiten. :p

En verder, als we het daaraan gaan afmeten zijn ook Utrechters, Hagenezen, Amsterdammers en Rotterdammers niet gastvrij.

Pascallovic

Well-known member
Dat is het gespuis in de stadions... Ik had het over de mensen erbuiten. :p

En verder, als we het daaraan gaan afmeten zijn ook Utrechters, Hagenezen, Amsterdammers en Rotterdammers niet gastvrij.
Deze mensen stonden erbuiten;)

Nu lopen de steden die jij noemt er ook niet mee te koop dat ze bijzonder gastvrij ten opzichte van andere steden/plaatsen zouden zijn. Ik persoonlijk heb de gastvrijheid van Brabanders tegenover mensen van boven de rivieren ook los van het voetbal nooit gemerkt. Wellicht is die gastvrijheid er onderling wel, dat sluit ik niet uit. Maar richting buitenstaanders zijn ze net zo gastvrij als willekeurige andere groepen.

JMD

Well-known member
Deze mensen stonden erbuiten;)
Ja, maar zijn dan wel de 'supporters' die een uur later in het stadion zitten...

Nu lopen de steden die jij noemt er ook niet mee te koop dat ze bijzonder gastvrij ten opzichte van andere steden/plaatsen zouden zijn. Ik persoonlijk heb de gastvrijheid van Brabanders tegenover mensen van boven de rivieren ook los van het voetbal nooit gemerkt. Wellicht is die gastvrijheid er onderling wel, dat sluit ik niet uit. Maar richting buitenstaanders zijn ze net zo gastvrij als willekeurige andere groepen.
't Is maar net wie je treft denk ik. Amsterdammers heten arrogant te zijn, nou ben ik best wel wat arrogante Amsterdammers tegengekomen, maar minstens net zo veel aardige Amsterdammers. Dus ik denk dat het maar net is wie je treft.

zwammy

Well-known member
Dat is dan de afgelopen 9 dagen veranderd want ik heb op 23 december gewoon nog vlakbij kunnen parkeren... (Anthony van Leeuwenhoeklaan)

Dat is inderdaad bizar, een betaal loze wijk midden tussen de betaalde :cab:

Flikker toch op, natuurlijk is dat flauwekul. Alleen gastvrij naar vrienden en bekenden. Blije hype dat het is.

JMD

Well-known member
Dat is inderdaad bizar, een betaal loze wijk midden tussen de betaalde :cab:
Valt nog wel mee hoor.Ook de wijk daarnaast (de 'feministenwijk' zeg maar) is grotendeels nog niet betaald (alleen zijn sommige parkeerterreinen afgesloten tijdens evenementen in het stadion).

Strijp S is wel betaald ja, maar dat is een 'hippe' wijk waarin heel veel gebeurt.

gevegt

Well-known member
Je betaald de hoofdprijs voor een kaartje en dan zoek je een gratis plekje voor je auto.
Ik begrijp dat niet.

zwammy

Well-known member
Valt nog wel mee hoor.Ook de wijk daarnaast (de 'feministenwijk' zeg maar) is grotendeels nog niet betaald (alleen zijn sommige parkeerterreinen afgesloten tijdens evenementen in het stadion).

Strijp S is wel betaald ja, maar dat is een 'hippe' wijk waarin heel veel gebeurt.

Achter Strijp S is allemaal betaald, Groenewoud is betaald. Weet niet wat de feministenwijk is.

https://www.prettigparkeren.nl/kaar.../////////////////////////////////////////////

Alleen de Limbeek niet, ook wel vreemd dat alleen Strijp nog zo'n stuk niet betaald parkeren heeft.

JMD

Well-known member
Je betaald de hoofdprijs voor een kaartje en dan zoek je een gratis plekje voor je auto.
Ik begrijp dat niet.
Het is gewoon heel simpel: je bent net zo snel vanaf het stadion op de plek waar ik nu meestal sta als in de parkeergarage. Maar vanaf waar ik nu sta ben ik (veel) sneller de stad uit (1 verkeerslicht en ik zit op de binnenring en dan zonder verkeerslichten op de snelweg) dan als ik in de parkeergarage sta. Vaak zit ik binnen 10 minuten op de snelweg vanaf waar ik sta, en heb ook wel eens 5 minuten nadat ik de auto startte op de snelweg gezeten.
Betalen voor een parkeerplek zal me bij een voetbalduel (of theater/concertbezoek) echt een rotzorg zijn of dat moet, maar dit is gewoon veel handiger. :)

Achter Strijp S is allemaal betaald, Groenewoud is betaald. Weet niet wat de feministenwijk is.
Alleen de Limbeek niet, ook wel vreemd dat alleen Strijp nog zo'n stuk niet betaald parkeren heeft.
Limbeek dus. Die wijk met Clara Wichmannstraat, Roosje Vosstraat etc. Dat waren allemaal dames die (in een tijd dat dat niet gewoon was) 'aan de top' kwamen.

Had ook al lopen zoeken naar zo'n kaart als die jij gaf in de link, maar kon hem niet vinden. Maar inderdaad, wat een idioot parkeerplan in Eindhoven. Meestal gaat het in 'schillen', hier is meer een lapjesdeken.

On-topic: Liverpool gewonnen, Man United gewonnen (bij Everton), morgen is het de beurt aan City (thuis tegen Watford) en Tottenham (naar Swansea), woensdag Arsenal - Chelsea en donderdag mag Tottenham zijn inhaalduel tegen West Ham nog spelen. Vanaf vrijdag dan de FA Cup (t/m maandag) en dan dinsdag en woensdag de 1/2 finale Carabao Cup.

gevegt

Well-known member
Het is gewoon heel simpel: je bent net zo snel vanaf het stadion op de plek waar ik nu meestal sta als in de parkeergarage. Vanaf waar ik nu sta ben ik (veel) sneller de stad uit (1 verkeerslicht en ik zit op de binnenring en dan zonder verkeerslichten op de snelweg) dan als ik in de parkeergarage sta.
Betalen voor een parkeerplek zal me bij een voetbalduel (of theater/concertbezoek) echt een zorg zijn, maar dit is gewoon veel handiger. :)
Ook dat begrijp ik echt niet. Wat maakt het uit als je tien minuten later thuis bent? Je klinkt als een supporter die in de tachtigste minuut het stadion verlaat om de file voor te zijn.

JMD

Well-known member
Ook dat begrijp ik echt niet. Wat maakt het uit als je tien minuten later thuis bent? Je klinkt als een supporter die in de tachtigste minuut het stadion verlaat om de file voor te zijn.
Nee hoor, wacht altijd keurig het laatste fluitsignaal af. Vorige week (bij de pot tegen Vitesse) zat ik in de zuidwesthoek bovenin. Na het laatste fluitsignaal het vak afgelopen, nog even naar het toilet (althans, de 2 mensen die met me mee waren moesten nodig), daarna rustig naar de auto gelopen. Denk dat we 20 minuten na het laatste fluitsignaal daar waren, en binnen 10 minuten was ik op de ring.

Verder is het vanuit de stad wel meer dan 10 minuten vertraging (want het eerste kwartier wordt de parkeergarage nog dicht gehouden omdat daar supporters voorlangs lopen (naar het station)). En ik snap verder je probleem niet. Of ik nou de ene of de andere kant op loop na afloop. De ene kant (die sneller is) kost niks, de andere kant (die langzamer is) kost wel iets (geen idee hoeveel btw). Dan kies je toch voor die snellere (en (in dit geval) goedkopere) kant?

Ik heb ooit na afloop van AZ - Benfica er 1 uur over gedaan om het parkeerterrein naast het stadion af te komen... Dan ben ik toch liever iets sneller weg.

Bovenaan