Premier League

JMD

Well-known member
De VAR en Ass VAR van het duel van Spurs - Liverpool van gisteren zijn van de duels gehaald waar ze vandaag en morgen 4e man zouden zijn.

JMD

Well-known member
Ik zag gisteravond laat de beelden (toen ik het bericht hierover postte gisteravond zat ik in de trein met Langs de Lijn aan) en mijn hemel wat een blunder. Er zijn zelfs geen eens lijnen getrokken. Hoezo niet?
De scheids heeft daarna in ieder geval niet gecompenseerd, de eerste rode kaart kan je geven maar zwaar gestraft (want raakt eerst de bal), die tweede rode kaart ontstaat na een 2e gele kaart die wel terecht was, maar die eerste slaat helemaal nergens op...

Liverpool volgende week naar Brighton, dan zal dit doordreunen, want 2 schorsingen. Ook City - Arsenal volgende week. Het is spannend bovenin.

Joost

Well-known member
Ik zag gisteravond laat de beelden (toen ik het bericht hierover postte gisteravond zat ik in de trein met Langs de Lijn aan) en mijn hemel wat een blunder. Er zijn zelfs geen eens lijnen getrokken. Hoezo niet?
Hier nu de beelden en de audio; https://www.vi.nl/nieuws/var-audio-van-blunder-bij-spurs-liverpool-gedeeld-ik-kan-niks-meer-doen

Heel interessant om het eens te horen. Die controle gaat vlot en de lijntjes worden getrokken. De VAR was er heel snel uit dat het geen buitenspel was maar zegt 'check complete'. Daarmee geeft hij aan dat de beslissing op het veld moet blijven staan, maar die was juist fout.

Bijzonder moment en juist door deze beelden te delen lijkt het mijns inziens opgelost. Het is simpelweg een fout, niets mis met de technologie.
Het is wel heel apart hoe de VAR en A-VAR compleet bevriezen wanneer ze er door de video-editor erop gewezen worden. Als op dat moment de wedstrijd direct wordt stilgelegd, ze zijn dan 3 seconde bezig, dan was dit nog met goed fatsoen te repareren geweest.

En ik vermoed dat vanaf komend weekend ook de uiteindelijke beslissing zal worden gecommuniceerd, dus niet enkel 'check complete' maar 'check complete, not offside'.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Jep. Dat vermoed ik ook. Overigens vraag ik me serieus af waarom er (in het algemeen) niet doorgespeeld kan worden terwijl de VAR checkt. Dat kan bv ook als er een potentiële penalty/rode kaart is en het spel gaat door. Dan wordt ook ineens het spel stilgelegd als de VAR de scheids roept. 1 van de bekendste voorbeelden uit NL komt uit 1 van de eerste duels in NL met de VAR: Feyenoord - Vitesse voor de JCS in 2017. Matavz werd gevloerd, scheids liet doorspelen, Feyenoord scoorde, maar die goal werd ongeldig verklaard omdat het een strafschop was.

zwammy

Well-known member
Maar waarom komen ze tijdens de wedstrijd niet terug op hun beslissing en geven ze dan gewoon het doelpunt

Bovenaan