Poker

zwammy

Well-known member
Jep, daarom moet ik eigenlijk gewoon all in gaan met zo'n kaarten. Dit bedoelde ik precies.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe bedoel je?

Je ziet zo vaak dat een BB of SB meegaat met zeikkaarten en dan zulde zien dat het weer net fout loopt.

Hoeveel big blinds had je toen je UTG all in schoof.

En als je bv nog 20BB plus hebt krijg je met een shove nooit een call van slechter dan Aj. M.a.w. als je actie krijgt loop je in 90% van de gevallen achter (enkele keer dat een Axsuited je callt ) en je hebt vaak een flip.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsja, bedankt voor het meekijken Jamel, voelde me bijna een prof :)

Ik zit zelf ook te spelen, dus had je tafel open staan en keek af en toe. Best leuk om iemand die je kent te volgen die diep in een toernooi zit.
 

zwammy

Well-known member
Hoeveel big blinds had je toen je UTG all in schoof.

En als je bv nog 20BB plus hebt krijg je met een shove nooit een call van slechter dan Aj. M.a.w. als je actie krijgt loop je in 90% van de gevallen achter (enkele keer dat een Axsuited je callt ) en je hebt vaak een flip.

Nee, veel minder. Was de ene laagste stack van de tafel. Verloor van de laagste. Net een mooi voorbeeld wat ik bedoelde. Raise 1x met A5, word gecalld door een 65 en de 6 valt. Als ik die all in had gepakt had ik iig die niet meegekregen.
 

zwammy

Well-known member
Ik zit zelf ook te spelen, dus had je tafel open staan en keek af en toe. Best leuk om iemand die je kent te volgen die diep in een toernooi zit.

:duim:

Ga ik voortaan ook doen als ge in het geld zit. Is inderdaad wel leuk.
 

SanMark.

Well-known member
Nee, veel minder. Was de ene laagste stack van de tafel. Verloor van de laagste. Net een mooi voorbeeld wat ik bedoelde. Raise 1x met A5, word gecalld door een 65 en de 6 valt. Als ik die all in had gepakt had ik iig die niet meegekregen.

Je mindset is verkeerd.

Als je geen vertrouwen in je post flop spel hebt en altijd bang bent dat de tegenstander toch weer beter hit dan jouw , zul je in zulke situaties nooit het maximale uit je kaarten gaan halen.

Als je A5 hebt wil je zeer graag een call krijgen van 56.
 

SanMark.

Well-known member
Altijd op je big blinds letten. Heb je tussen de 13 en 18 BB is het een mooie stack om all te schuiven als de cutt off opend en jij bent button of SB BB.

Agressie loont nog steeds met het spelletje.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je mindset is verkeerd.

Als je geen vertrouwen in je post flop spel hebt en altijd bang bent dat de tegenstander toch weer beter hit dan jouw , zul je in zulke situaties nooit het maximale uit je kaarten gaan halen.

Als je A5 hebt wil je zeer graag een call krijgen van 56.

Deze was wel zuur hoor. Zwammy maakt een goede raise pre-flop, krijgt de chipleader mee vanuit de BB. Maakt een bet op de flop 6 10 J, nog eentje op de turn (was volgens mij een Q) en krijgt twee keer een call. River checken beiden en die gast draait 56c om. Vind ik nogal roekeloos spel, twee keer een bet callen met bottom pair. Zwammy had, gezien zijn stack, makkelijk een pocketpair hoger dan die zessen, of een gehitte overcard kunnen hebben.
 

zwammy

Well-known member
Altijd op je big blinds letten. Heb je tussen de 13 en 18 BB is het een mooie stack om all te schuiven als de cutt off opend en jij bent button of SB BB.

Agressie loont nog steeds met het spelletje.

Ja dat klopt ook wel. Maar als ik wat lager in mijn stack zit word ik altijd een stuk voorzichtiger. Is ook nergens voor nodig maar dan klap ik dicht.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Laatste S&G van de avond. Was allemaal niet best, maar bij deze zit ik in elk geval weer in het geld. Beetje jammer wel dat het degene met de minste inleg (0,50) is van de hele avond, maar goed. Toernooitjes van 90 man zijn altijd wel leuk.
 

zwammy

Well-known member
Toch altijd leuk om in het geld te komen. Ga naar mn nest, morgen om 6 uurtje weer beginnen. Succes nog even jongen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
5e geworden. Op het laatst gaat het zo hard met die blinds. Iedereen rond de 10 BBs over. Ik pushte op de button met A8h, loop ik tegen een AK in de BB aan. Daarna zo goed als weg en een flipje met 77 verloren. Toch geen verkeerd einde van de avond zo. Trusten allemaal!
 

zwammy

Well-known member
Niet iets waar je ongerust over hoeft te zijn. Zeker in een eindfase heb je maar iets minder dan gemiddeld. En je kan iedereen pijn doen als ze een all in van je verliezen.

Nee dat klopt ook wel, ik moet wat meer geduld hebben en wachten op een betere kaart. Ik zag gisteren ook dat mijn 56s tegen 22 een verdubbeling opbracht en ik weer even vooruit kon. Alleen zuur dat ik eruit word gegooid door een K4
 
Bovenaan