Ping An Super League

JMD

Well-known member
Dat is wat anders dan alles aan banden leggen.

Het woordje 'alles' had ik inderdaad niet moeten gebruiken....
De Chinese overheid dacht blijkbaar dat de markt zichzelf wel zou stabiliseren, maar dat gebeurt niet (wat ook logisch is, want het biedt tegen elkaar op), dus gaan ze nu regels stellen.
 

gevegt

Well-known member
Het woordje 'alles' had ik inderdaad niet moeten gebruiken....
De Chinese overheid dacht blijkbaar dat de markt zichzelf wel zou stabiliseren, maar dat gebeurt niet (wat ook logisch is, want het biedt tegen elkaar op), dus gaan ze nu regels stellen.

Alsof de overheid daar het maar laat lopen. Het is de VS niet.
 

gevegt

Well-known member
Precies. Daarom verbaasde het me des te meer dat ze de markt zo vrij lieten aan het begin van 2016...

Ze weten precies wat ze willen en laten gaan. Heel af en toe laten ze de winst voor gaan, maar nooit te lang.
Als je in dat land gaat voetballen heb je gewoon bloed aan je noppen.
 

Mario

Well-known member
Haha, heel goed.
Jij als China kenner moet toch weten dat het daar net zo lang goed gaat tot het moment je buiten het grasperkje piest.

Klopt, maar ik denk niet dat de gemiddelde voetballer zich daarmee bezig zal houden, en dan zijn er wel meer landen waar je niet zou moeten spelen. Als westerling kan je daar trouwens nog wel een potje breken, voor de locals is het idd een ander verhaal. Als je geld hebt kan je er daar trouwens wel een heel luxe leefstijl erop na houden.
 

JMD

Well-known member
Ze weten precies wat ze willen en laten gaan. Heel af en toe laten ze de winst voor gaan, maar nooit te lang.
Als je in dat land gaat voetballen heb je gewoon bloed aan je noppen.
Ach, dat wordt ook gezegd als je in zoveel andere landen gaat voetballen...

Blijft toch altijd opvallend dat men het sporters verwijt geld te verdienen in dat soort landen (of Olympisch te sporten), maar dat handelsdelegaties vanuit Nederland miljarden uit dat soort landen binnenhalen en we ook culturele uitwisselingen hebben. Is dat dan geen probleem?
 

Batigoal

Well-known member
Ook Lukas Podolski zo goed als zeker naar China. Hij gaat naar Beijing Guoan, de club met o.a. Burak Yilmaz.

Verder wordt oud-international Ricardo Carvalho de nieuwe assistent van Andre Vilas-Boas bij Shanghai IPG.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ach, dat wordt ook gezegd als je in zoveel andere landen gaat voetballen...

Blijft toch altijd opvallend dat men het sporters verwijt geld te verdienen in dat soort landen (of Olympisch te sporten), maar dat handelsdelegaties vanuit Nederland miljarden uit dat soort landen binnenhalen en we ook culturele uitwisselingen hebben. Is dat dan geen probleem?

Klopt, als ik hetzelfde werk als nu kan doen in China en 10x zoveel daar kan verdienen ga ik ook. Even een paar jaar daar werken en dan terugkeren en een mooi huis kunnen kopen zonder een hypotheek nodig te hebben. Er zouden erg weinig mensen daar nee tegen zeggen.
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt, als ik hetzelfde werk als nu kan doen in China en 10x zoveel daar kan verdienen ga ik ook. Even een paar jaar daar werken en dan terugkeren en een mooi huis kunnen kopen zonder een hypotheek nodig te hebben. Er zouden erg weinig mensen daar nee tegen zeggen.
Verschil is wel dat de voetballers die nu naar China gaan, ook bij hun huidige clubs financi?el al binnen zijn en mooie huizen hebben e.d.

Verschil tussen zeg maar 2000 euro per maand en 20.000 euro per maand is wel even wat anders dan tussen 60.000 en 600.000 euro per maand.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, ik vind het wel armoedig om die bedragen met modaal en factor 10 te gaan vergelijken maar het is nou eenmaal een feit dat het nooit genoeg is. Zo'n Gudelj vergooit nu z'n interlandcarri?re om ipv een miljoen 5 miljoen te gaan verdienen. Moet hij vooral zelf weten hoor maar dan heb je het toch echt over een geheel andere orde als dat ik daar nu 25 ruggen per maand kan gaan verdienen.
 

Pascallovic

Well-known member
Precies, ik vind het wel armoedig om die bedragen met modaal en factor 10 te gaan vergelijken maar het is nou eenmaal een feit dat het nooit genoeg is. Zo'n Gudelj vergooit nu z'n interlandcarri?re om ipv een miljoen 5 miljoen te gaan verdienen. Moet hij vooral zelf weten hoor maar dan heb je het toch echt over een geheel andere orde als dat ik daar nu 25 ruggen per maand kan gaan verdienen.
Gudelj heeft aangegeven dat hij contact met de bondscoach heeft gehad en dat uit dat contact naar voren is gekomen dat het geen invloed heeft op zijn interlandcarriere.
 

Eef de Kip

Well-known member
ik geloof er niet in dat zo'n stap geen invloed heeft. Lijkt me ook niet dat je er daar beter van wordt en je vliegt toch ook niet even heen en weer.
 

Pascallovic

Well-known member
ik geloof er niet in dat zo'n stap geen invloed heeft. Lijkt me ook niet dat je er daar beter van wordt en je vliegt toch ook niet even heen en weer.
Ik ken de alternatieven voor Servie niet. Met al die landen die zich afscheiden wordt de spoeling daar natuurlijk ook steeds dunner. Bij Oranje waren we in oktober ook bij Siem de Jong uitgekomen omdat er 15 man ontbraken.
 

SanMark.

Well-known member
ik geloof er niet in dat zo'n stap geen invloed heeft. Lijkt me ook niet dat je er daar beter van wordt en je vliegt toch ook niet even heen en weer.

De Zuid Amerikanen en bv Australi?rs moeten tijdens interlands ook altijd heen en weer vliegen.
 

SanMark.

Well-known member
Precies, ik vind het wel armoedig om die bedragen met modaal en factor 10 te gaan vergelijken maar het is nou eenmaal een feit dat het nooit genoeg is. Zo'n Gudelj vergooit nu z'n interlandcarri?re om ipv een miljoen 5 miljoen te gaan verdienen. Moet hij vooral zelf weten hoor maar dan heb je het toch echt over een geheel andere orde als dat ik daar nu 25 ruggen per maand kan gaan verdienen.

Tussen 1 of 2 miljoen kan ik nog wel snappen dat je voor het sportieve kiest, maar als je 1 of 5 kunt ontvangen en je bent niet goed genoeg voor Ajax, waarom zou je dan niet voor het financi?le kiezen ?

Ik geef hem en de meeste die die kant op gaan groot gelijk.
 

Kielse Rat

Well-known member
In het geval van Witsel en Oscar vind ik het wel jammer. Dat ze voor die bedragen zwichten dat valt te begrijpen, maar dat zijn toch twee spelers die nog op genoeg belangstelling in Europa kunnen rekenen en een mooiere transfer (in sportieve termen) hadden kunnen maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat doen alle Zuid Amerikanen toch ook die in Europa spelen?

De Zuid Amerikanen en bv Australi?rs moeten tijdens interlands ook altijd heen en weer vliegen.

Ik doelde meer op een BC die niet even heen en weer vliegt om alle Servische voetballers in de Ping An Super Leage te volgen. Wat dat betreft gaat de vergelijking een tikje mank maar goed, ik kan me niet voorstellen dat hij de komende jaren international blijft, tenzij de spoeling idd zo dun is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan