Nou ja, ze hebben al genoeg schoten van hem zien overvliegen, letterlijk...
Het zijn allemaal staats bedrijven die dat betalen. En zolang deze president er zit kan het nog een hele poos goed gaan.
Tianjin Teda wilde iemand die strijd brengt op het middenveld. Uiteraard kom je dan uit bij Gudelj.
Er wordt nu flink met geld gesmeten in China, maar er zit totaal geen visie achter. Zolang de infrastructuur niet onder handen wordt genomen, zal het nooit wat worden met het voetbal in China. Corruptie en zwart geld zijn nog steeds een probleem, en het nationale team zal er ook niet beter van worden. De FIFA ruikt inmiddels ook geld, dus een WK in China zal wel dichterbij komen ... maar het is allemaal korte termijn politiek. Ik verwacht niet dat China nu plotseling een grootmacht in het voetbal zal worden. De achterstand op Zuid Korea en Japan bedraagt nog lichtjaren.
Een WK kan pas in 2034 of ze moeten Qatar alsnog het WK afnemen
Er wordt momenteel ook een paar honderd miljoen in jeugdopleidingen, voetbalscholen, accommodaties ect. gestopt. Er was tot vorig jaar nog nooit competitief voetbal voor jeugdspelers! Met alle sterren en aandacht voor de Super League zal de jeugd ongetwijfeld enthousiast worden om op voetbal te gaan. Met diverse Olympische sporten is het de Chinezen na een investeringstraject ook gelukt om mee te doen om de prijzen, al duurt dat minstens ??n of twee generaties. Ze richten zich op 2050 en dat is niet eens zo gek.
2x achter elkaar in dezelfde Confederatie lijkt me onwaarschijnlijk, zelfs als ze af stappen van het roulatiesysteem. Tenzij er voor 2026 van niemand anders belangstelling is om het te organiseren.Dat is afhankelijk of de FIFA vast zal houden aan het roulatiesysteem per continent, anders kan het in 2026 al.
Vanaf komend seizoen wordt er een zeer bijzondere regel ingevoerd in het Chinese voetbal. Als clubs aan het einde van het seizoen op een gelijk aantal punten eindigen, dan telt het aantal doelpunten gemaakt door Chinese spelers. Pas daarna gelden zaken als doelsaldo etc. De Chinese FA ziet namelijk ook wel dat clubs hun teams volstoppen met buitenlandse sterren, maar op deze manier hopen ze dat clubs ook proberen om Chinese spelers te ontwikkelen.
De aankoop van te veel buitenlandse spelers.Wat gaan ze aan banden leggen precies ?
2x achter elkaar in dezelfde Confederatie lijkt me onwaarschijnlijk, zelfs als ze af stappen van het roulatiesysteem. Tenzij er voor 2026 van niemand anders belangstelling is om het te organiseren.
Aparte regel...
Alle penalty's gaan dus door Chinezen genomen worden lijkt me...
De Chinese staat gaat alles inmiddels aan banden leggen, niet geheel onverwacht
Alleen Kazachstan tot op heden geloof ik.
Wat bedoel je met 'alles aan banden leggen?'
Dat is wat anders dan alles aan banden leggen.