Ping An Super League

Mario

Well-known member
Er wordt nu flink met geld gesmeten in China, maar er zit totaal geen visie achter. Zolang de infrastructuur niet onder handen wordt genomen, zal het nooit wat worden met het voetbal in China. Corruptie en zwart geld zijn nog steeds een probleem, en het nationale team zal er ook niet beter van worden. De FIFA ruikt inmiddels ook geld, dus een WK in China zal wel dichterbij komen ... maar het is allemaal korte termijn politiek. Ik verwacht niet dat China nu plotseling een grootmacht in het voetbal zal worden. De achterstand op Zuid Korea en Japan bedraagt nog lichtjaren.
 

Batigoal

Well-known member
Er wordt nu flink met geld gesmeten in China, maar er zit totaal geen visie achter. Zolang de infrastructuur niet onder handen wordt genomen, zal het nooit wat worden met het voetbal in China. Corruptie en zwart geld zijn nog steeds een probleem, en het nationale team zal er ook niet beter van worden. De FIFA ruikt inmiddels ook geld, dus een WK in China zal wel dichterbij komen ... maar het is allemaal korte termijn politiek. Ik verwacht niet dat China nu plotseling een grootmacht in het voetbal zal worden. De achterstand op Zuid Korea en Japan bedraagt nog lichtjaren.

Er wordt momenteel ook een paar honderd miljoen in jeugdopleidingen, voetbalscholen, accommodaties ect. gestopt. Er was tot vorig jaar nog nooit competitief voetbal voor jeugdspelers! Met alle sterren en aandacht voor de Super League zal de jeugd ongetwijfeld enthousiast worden om op voetbal te gaan. Met diverse Olympische sporten is het de Chinezen na een investeringstraject ook gelukt om mee te doen om de prijzen, al duurt dat minstens ??n of twee generaties. Ze richten zich op 2050 en dat is niet eens zo gek.
 

Mario

Well-known member
Er wordt momenteel ook een paar honderd miljoen in jeugdopleidingen, voetbalscholen, accommodaties ect. gestopt. Er was tot vorig jaar nog nooit competitief voetbal voor jeugdspelers! Met alle sterren en aandacht voor de Super League zal de jeugd ongetwijfeld enthousiast worden om op voetbal te gaan. Met diverse Olympische sporten is het de Chinezen na een investeringstraject ook gelukt om mee te doen om de prijzen, al duurt dat minstens ??n of twee generaties. Ze richten zich op 2050 en dat is niet eens zo gek.

Voetbal is trouwens niet de enige 'nieuwe' sport die gepromoot wordt in China. De Amerikanen zijn inmiddels ook binnen met het American Football, dat vooral bij de jeugd populair is.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is afhankelijk of de FIFA vast zal houden aan het roulatiesysteem per continent, anders kan het in 2026 al.
2x achter elkaar in dezelfde Confederatie lijkt me onwaarschijnlijk, zelfs als ze af stappen van het roulatiesysteem. Tenzij er voor 2026 van niemand anders belangstelling is om het te organiseren.
 

JMD

Well-known member
Vanaf komend seizoen wordt er een zeer bijzondere regel ingevoerd in het Chinese voetbal. Als clubs aan het einde van het seizoen op een gelijk aantal punten eindigen, dan telt het aantal doelpunten gemaakt door Chinese spelers. Pas daarna gelden zaken als doelsaldo etc. De Chinese FA ziet namelijk ook wel dat clubs hun teams volstoppen met buitenlandse sterren, maar op deze manier hopen ze dat clubs ook proberen om Chinese spelers te ontwikkelen.

Aparte regel...
Alle penalty's gaan dus door Chinezen genomen worden lijkt me...

De Chinese staat gaat alles inmiddels aan banden leggen, niet geheel onverwacht
 

Mario

Well-known member
2x achter elkaar in dezelfde Confederatie lijkt me onwaarschijnlijk, zelfs als ze af stappen van het roulatiesysteem. Tenzij er voor 2026 van niemand anders belangstelling is om het te organiseren.

Alleen Kazachstan tot op heden geloof ik.
 

gevegt

Well-known member
Aparte regel...
Alle penalty's gaan dus door Chinezen genomen worden lijkt me...

De Chinese staat gaat alles inmiddels aan banden leggen, niet geheel onverwacht

Wat bedoel je met 'alles aan banden leggen?'
 

JMD

Well-known member
Wat bedoel je met 'alles aan banden leggen?'

Van Teletekst:
De Chinese overheid maakt zich zorgen
over het miljoenenbal in het voetbal en
overweegt een salarisplafond."We zijn
van plan de transfers van buitenlandse
spelers in te perken en dat geldt ook
voor de uitgaven voor salarissen",stelt
de overheid in een persverklaring.

Recentelijk gingen onder anderen Osc?r,
Carlos T?vez,Axel Witsel,John Obi Mikel
en Nemanja Gudelj in op een lucratief
aanbod uit de Chinese Super League.

Begin 2016 riep president Xi Jinping de
ontwikkeling van het voetbal in China
uit tot staatsprioriteit.De clubs gaven
dit seizoen al ruim 250 miljoen euro
uit aan buitenlandse spelers.Daar komen
de exorbitante salarissen nog bovenop.
 
Bovenaan