Piet, zwart of niet?

ALenstra

Well-known member
Zowel de voor- als de tegenstanders hebben extremisten onder hun. En die zijn bereid om ver te gaan. Aktie=reaktie.
 

zwammy

Well-known member
In Texel en Spakenburg ondermeer wel mooie beelden van de intocht. Daar ging die wel door. De beelden van Amsterdam hoeven niet opgezocht te worden, die waren nog triester dan de prijzenkast van NAC.
 

Joost

Well-known member
Ach, winkeliers intimideren om hun versieringen uit de winkel te halen word weer net iets minder uitgemeten als 30 man die niet willen protesteren op de aangewezen plek en van de plek waar ze heen willen weggejaagd worden, tis allemaal wa.
Het een praat het ander niet goed.

Zie ook dit nieuwsbericht;

De PVV in het Limburgs Parlement vindt dat de demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zondag in Maastricht nooit had mogen plaatsvinden vanwege 'alle signalen vanuit de samenleving en vanuit de gemeenteraad van Maastricht'.
Dat zegt de partij in schriftelijke vragen aan gouverneur Theo Bovens.

Escaleren
Volgens PVV-fractievoorzitter René Claassen is burgemeester Annemarie Penn-te Strake er afgelopen week door verschillende gemeenteraadsleden op gewezen dat de demonstratie van KOZP 'hevige reacties uit de samenleving zou opwekken en dat de demonstratie met grote waarschijnlijkheid zou escaleren'.

Niet goed ingeschat
Zondag voerde de ME charges uit om de vele honderden tegendemonstranten op afstand te houden van de KOZP-demonstranten. Die hadden toestemming om te demonstreren. De PVV vindt dat de burgemeester de situatie niet goed heeft ingeschat en tijdens de demonstratie de zaak niet onder controle had. De partij wil weten of gouverneur Bovens die mening deelt en of hij geraadpleegd is door de burgemeester.

Oneerlijk
Fractievoorzitter Claassen noemt het 'beeld naar de burger toe ook volstrekt oneerlijk' dat de demonstratie van KOZP mocht plaatsvinden ondanks de strenge coronaregels. "Bent u van plan dit uit te leggen aan de burgers die al maanden hun best doen om zich zo veel mogelijk aan de regels te houden", zo luidt één van de vragen aan de gouverneur.
De PVV stelt verder dat de partij voor vrijheid van meningsuiting is, ook al is het niet haar eigen mening en is ze tegen iedere vorm van geweld.

Gedram
Tegelijk verklaart de partij "te kunnen vaststellen dat de meeste burgers het geforceerde en activistische gedram van KOZP beu zijn en dat escalatie zoals in Maastricht in toenemende mate ook elders in onze provincie te verwachten kan zijn."

De PVV zou haar kiezers ook kunnen vertellen dat demonstraties gewoon zijn toegestaan ondanks de coronaregels. En dat de voorstanders van Zwarte Piet ook gewoon netjes een eigen demonstratie hadden kunnen en mogen plannen.

Daarnaast is het wel heel opmerkelijk dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is als je daarmee de profeet Mohammed kunt beledigen maar moet onderdrukken als je vind dat Zwarte piet racistisch is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het een praat het ander niet goed.

Zie ook dit nieuwsbericht;



De PVV zou haar kiezers ook kunnen vertellen dat demonstraties gewoon zijn toegestaan ondanks de coronaregels. En dat de voorstanders van Zwarte Piet ook gewoon netjes een eigen demonstratie hadden kunnen en mogen plannen.

Daarnaast is het wel heel opmerkelijk dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is als je daarmee de profeet Mohammed kunt beledigen maar moet onderdrukken als je vind dat Zwarte piet racistisch is.


Hoho. Nu verlang je wel heel erg veel van de PVV he?
 

Maasveld

Well-known member
Het mooiste is nog dat met elke tegendemonstratie KOZP precies krijgt wat het wil, aandacht.

Die knakworst van de PVV liet gisteren weten zo trots als een pauw te zijn op de tegendemonstratie.
 

zwammy

Well-known member
Misschien dat ik iets gemist heb maar was het een tegenprotestactie van inwoners van Maastricht en heeft de pvv hier vragen over gesteld of alleen maar pvv stemmers?

Verder mag iedereen overal tegen protesteren, dat maakt het een democratie. Maar mag er ook gekeken worden als je ergens moet staan en ergens anders heengaat het niet onder uitlokking valt, maar goed, ik ben geen rechter.
 

zwammy

Well-known member
Die reactie van de pvv is natuurlijk ook gewoon van pvv niveau, daar kunnen ze verder ook weinig aan doen.
 

Joost

Well-known member
Misschien dat ik iets gemist heb maar was het een tegenprotestactie van inwoners van Maastricht en heeft de pvv hier vragen over gesteld of alleen maar pvv stemmers?

Verder mag iedereen overal tegen protesteren, dat maakt het een democratie. Maar mag er ook gekeken worden als je ergens moet staan en ergens anders heengaat het niet onder uitlokking valt, maar goed, ik ben geen rechter.
Het was een tegenactie van inwoners, daar heeft de ME uiteindelijk op moeten ingrijpen. Het toegestane protest is een aantal keer van plek gewijzigd in de aanloop maar dat was op advies van de Burgemeester en de politie. De groep van KOZP heeft vreedzaam geprotesteerd gisteren.
 

Mario

Well-known member
Dit jaar waren er geen intochten, dus waarom ga je dan ergens op een plein staan demonstreren. Black Lives Matter het zal wel, maar dat gaat volgens mij niet over zwarte Piet. Of hebben ze het in de VS niet goed begrepen?

Die tegendemonstranten zijn idd net zo erg. Ik zag het nieuws van Maastricht...man, man, man.
 

De Wolf

Well-known member
Dit jaar waren er geen intochten, dus waarom ga je dan ergens op een plein staan demonstreren. Black Lives Matter het zal wel, maar dat gaat volgens mij niet over zwarte Piet. Of hebben ze het in de VS niet goed begrepen?

Die tegendemonstranten zijn idd net zo erg. Ik zag het nieuws van Maastricht...man, man, man.

Zie bericht 1822 van Zwammy.

De lui van KOZP zijn het ook niet eens over de as pieten (grijze pieten). Ze vinden dat er alleen roetveegpieten mogen zijn. Laatste vind ik zelf weer discriminerend omdat in een aantal plaatsen er weer mensen worden geweigerd die graag piet willen spelen maar net een donkere huidskleur hebben.
 

zwammy

Well-known member
Mooie trein graffiti van Akwasi, zal wel weer als racistisch en zie je wel bestempeld worden. Het is vooral alleen beschadiging van andermans eigendom.
 

zwammy

Well-known member
Pro pieten bestaan niet. Dat zijn gewoon mensen uit de provincie die geen zin hebben dat een stel randstedelijke zeikers komen vertellen wat er daar moet gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Pro pieten bestaan niet. Dat zijn gewoon mensen uit de provincie die geen zin hebben dat een stel randstedelijke zeikers komen vertellen wat er daar moet gebeuren.

Dat is inderdaad een groep. En dan heb je ook nog een groep notoire racisten die zwarte piet misbruiken voor hun eigen achterlijke propaganda, onder het mom van 'beschermen van een kinderfeest'.
 
Bovenaan