Piet, zwart of niet?

zwammy

Well-known member
Uiteraard, zondag komt kozp naar Eindhoven, Pegida komt ook. Dus dan kunnen we zondag het weer gaan volgen hoe racistisch/ tradities weggooien land we zijn. Vroeger zag je die idioten alleen af en toe op een verjaardag. Tegenwoordig is het elke week wel weer een beeld van hoe kan het ademen zonder lucht. Een tijd geleden een geel hesje ontmoet, echt, m'n cliënten hebben nog een hoger niveau.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uiteraard, zondag komt kozp naar Eindhoven, Pegida komt ook. Dus dan kunnen we zondag het weer gaan volgen hoe racistisch/ tradities weggooien land we zijn. Vroeger zag je die idioten alleen af en toe op een verjaardag. Tegenwoordig is het elke week wel weer een beeld van hoe kan het ademen zonder lucht. Een tijd geleden een geel hesje ontmoet, echt, m'n cliënten hebben nog een hoger niveau.

Ja dus dat. Alleen wat me wel zorgen baart is dat de groep polariserende figuren steeds groter wordt. Aan beide kanten trouwens.
 

Maasveld

Well-known member
Morgen gaat KOZP ook in Venlo demonstreren tegen Zwarte Piet. Naar verluid komen er ook redelijk wat badslippers van de NVU naar Venlo. Vanavond toch maar even een extra zak borrelnootjes halen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ik ben inmiddels lang genoeg niet meer woonachtig in Nederland om te durven vragen of er inmiddels zich ook stemmen van crypto-fascistoïde akwasi's doen gelden om de stripreeks Sjors & Sjimmie in de ban te doen.
 

gevegt

Well-known member
Over de oude versie is jaren geleden al ophef geweest, net als Kuifje in Afrika. Of ze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet.

Edit: Volgens mij zijn alle strips van Asterix met Baba nog verkrijgbaar.
 

SanMark.

Well-known member
Toch wel fijn voor de negers dat ze geen last van de Corona hebben en lekker met zijn allen in de bus naar Venlo kunnen gaan.
 

De Wolf

Well-known member
Over de oude versie is jaren geleden al ophef geweest, net als Kuifje in Afrika. Of ze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet.

Edit: Volgens mij zijn alle strips van Asterix met Baba nog verkrijgbaar.

Albums zonder Baba zijn vrij zeldzaam.
 

BlauwVinger

Well-known member
Het is bizar hoe krampachtig wordt gepoogd om geschiedenis te herschrijven. In mijn blog over geschiedenis van Engelse clubs op The Beautiful History, hoofdstuk West Bromwich Albion:

Whatever the size of the shorts, the club colours came in every imaginable and available combination in their maiden years. Blue and red quartered shirts, maroon, yellow and white quarters, chocolate and navy halves, red and white hoops, chocolate and white halves and red and blue halves. The last outfit before turning to the now famous blue and white stripes even earned a nickname. The design of scarlet and blue broad striped jerseys and black knickers with scarlet stripes down the side was too much for the faithful and inspired the name in pre-political correctness days of the Nigger Minstrels…

Daar ben ik dus op aangesproken door bezorgde 'derden'. Of ik het weg wilde halen nav https://www.theguardian.com/media/2...T7uLsgOZ-lwbXasm8GIrtSQ3_LxaJDIdAZs4HBnvFzGu0

Fuck off.
 

gevegt

Well-known member
Discriminatie is overal en moet altijd bestreden worden.
Wat niet gedaan moet worden is alles wat uit Amerika of de VK komt rechtstreeks op Nederland moet worden geprojecteerd alsof hier ook deze cultuur van eeuwenlang discriminatie op hun manier gebezigd wordt.

Neemt niet weg dat er ook hier discriminatie voor komt en het, vooral in het onderwijs en het bedrijfsleven, aangepakt moet worden.
Maar nogmaals, de vergelijkingen met de VK en VS gaan volledig mank.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Volgens de gemeente komen er maar liefst 500 man protesteren tegen grijze Piet terwijl PSV moet spelen dus er waarschijnlijk niet heel veel mensen in de stad zijn, hadden ze beter morgen kunnen komen met de uitvaart van van Raaij. Ik kan niet zondag, anders was ik wel even gaan kijken naar liedjes zingende beroepsdemonstranten.
 

gevegt

Well-known member
Volgens de gemeente komen er maar liefst 500 man protesteren tegen grijze Piet terwijl PSV moet spelen dus er waarschijnlijk niet heel veel mensen in de stad zijn, hadden ze beter morgen kunnen komen met de uitvaart van van Raaij. Ik kan niet zondag, anders was ik wel even gaan kijken naar liedjes zingende beroepsdemonstranten.
Het is niet uit te sluiten dat dezelfde mensen morgen gaan meedoen aan het eerbetoon van meneer van Raaij.
Hij kan zich al omdraaien voordat hij in zijn graf ligt.
 

zwammy

Well-known member
Meneer van Raaij had die mensen van morgen wel onder controle als het moest, zal ze zondag niet lukken mochten ze wel komen.
 

Batigoal

Well-known member
Het is bizar hoe krampachtig wordt gepoogd om geschiedenis te herschrijven. In mijn blog over geschiedenis van Engelse clubs op The Beautiful History, hoofdstuk West Bromwich Albion:

Whatever the size of the shorts, the club colours came in every imaginable and available combination in their maiden years. Blue and red quartered shirts, maroon, yellow and white quarters, chocolate and navy halves, red and white hoops, chocolate and white halves and red and blue halves. The last outfit before turning to the now famous blue and white stripes even earned a nickname. The design of scarlet and blue broad striped jerseys and black knickers with scarlet stripes down the side was too much for the faithful and inspired the name in pre-political correctness days of the Nigger Minstrels…

Daar ben ik dus op aangesproken door bezorgde 'derden'. Of ik het weg wilde halen nav https://www.theguardian.com/media/2...T7uLsgOZ-lwbXasm8GIrtSQ3_LxaJDIdAZs4HBnvFzGu0

Fuck off.

Speelt het racismedebat in Egypte eigenlijk?
 

zwammy

Well-known member
Ik hoor net zingen zwarte Piet is wit verdriet. Hebben we een albino op het forum die hier wat duiding over kan geven?
 

BlauwVinger

Well-known member
Speelt het racismedebat in Egypte eigenlijk?

Het is geen issue in het publieke domein in de zin van openlijke voor- en tegenstanders en/of demonstraties. Egypte is van 'oudsher' een multi-raciale en multi-ethnische gemeenschap. Niettemin zijn Egyptenaren behept met een superioriteitscomplex, gevoed door het adagium 'mother of the world' en 'cradle of the world'. Egyptenaren zijn de overtuiging toegedaan dat de wereld schatplichtig is aan Egypte vanwege haar vroegere beschaving en historie. De opening van de het parallelkanaal van Suez enige jaren geleden werd gepresenteerd als 'Egypt's gift to the world'.

Er is wel degelijk sprake van racisme, met name tegen 'zwarte' immigranten uit Sudan, Ethiopië en Eritrea. Dat uit zijn in woord en gebaar. Sinds de uitbraak van covid moeten ook Aziaten het ontgelden, met name Chinezen.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens de gemeente komen er maar liefst 500 man protesteren tegen grijze Piet terwijl PSV moet spelen dus er waarschijnlijk niet heel veel mensen in de stad zijn, hadden ze beter morgen kunnen komen met de uitvaart van van Raaij. Ik kan niet zondag, anders was ik wel even gaan kijken naar liedjes zingende beroepsdemonstranten.

Die komen niet en dat stelletje neanderthalers zou ook wel wegblijven.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij ook af waarom een burgemeesters twee demonstraties tegelijk toe laat staan waarvan je weet dat een groep ook nog eens rotzooi heeft getrapt in andere steden en zich ook niet aan de 1,5 meter regel houdt. Dan heb je al genoeg reden om er een te verbieden.

Een demonstratie met 500 man vind ik in deze tijden ook een beetje veel.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag mij ook af waarom een burgemeesters twee demonstraties tegelijk toe laat staan waarvan je weet dat een groep ook nog eens rotzooi heeft getrapt in andere steden en zich ook niet aan de 1,5 meter regel houdt. Dan heb je al genoeg reden om er een te verbieden.

Een demonstratie met 500 man vind ik in deze tijden ook een beetje veel.
Die zogenaamde tegendemonstraties worden niet aangemeld.
 
Bovenaan