Piet, zwart of niet?

JMD

Well-known member
Het is me allemaal wat.
Je kan er natuurlijk lacherig over doen, maar dit kan natuurlijk niet (als het waar blijkt te zijn). Zodra iemand 'ter rechter zijde' zegt dat hij aangevallen is brullen dit soort mensen moord en brand 'dat het allemaal verzonnen is', en zelf doen ze dus misschien precies hetzelfde.

Van activisten blijf je al, iedereen heeft in NL het recht te demonstreren, hoe idioot of onzinnig hetgeen waar je voor of tegen demonstreert ook is. Dat geldt dus voor KOZP, maar ook voor die sukkeltjes van Pegida. (Toen die werden bekogeld in Eindhoven hadden ze het er (volgens een aantal) 'zelf naar gemaakt', net zo'n onzinreden). Maar in de slachtofferrol kruipen door een aanval op jezelf in sc?ne te zetten is zeker not done. (door wie dan ook) Dan beginnen we namelijk al gevaarlijk op te schuiven in richtingen die we helemaal niet moeten willen.
 

Maasveld

Well-known member
Je kan er natuurlijk lacherig over doen, maar dit kan natuurlijk niet (als het waar blijkt te zijn). Zodra iemand 'ter rechter zijde' zegt dat hij aangevallen is brullen dit soort mensen moord en brand 'dat het allemaal verzonnen is', en zelf doen ze dus misschien precies hetzelfde.

Van activisten blijf je al, iedereen heeft in NL het recht te demonstreren, hoe idioot of onzinnig hetgeen waar je voor of tegen demonstreert ook is. Dat geldt dus voor KOZP, maar ook voor die sukkeltjes van Pegida. (Toen die werden bekogeld in Eindhoven hadden ze het er (volgens een aantal) 'zelf naar gemaakt', net zo'n onzinreden). Maar in de slachtofferrol kruipen door een aanval op jezelf in sc?ne te zetten is zeker not done. (door wie dan ook) Dan beginnen we namelijk al gevaarlijk op te schuiven in richtingen die we helemaal niet moeten willen.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om die droeftoeters volledig te negeren in plaats van ze de aandacht te geven waar ze naar op zoek zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Probleem is dat SanMark. voorlopig niet verder komt dan wat vage verdachtmakingen over dat de aanval in scene zou zijn gezet. Het is niet zo sterk om te roepen dat er weinig concreet bewijs is dat die aanval heeft plaatsgevonden en dit te staven met nog minder concreet bewijs.
 

JMD

Well-known member
Je zou er ook voor kunnen kiezen om die droeftoeters volledig te negeren in plaats van ze de aandacht te geven waar ze naar op zoek zijn.

Eens.

Enige punt is dat het in Nederland momenteel zo in elkaar lijkt te zitten dat de droeftoeters (van beide zijden) het meeste aandacht krijgen. De 'zwijgende meerderheid' hoor je zelden meer.
 

JMD

Well-known member
Probleem is dat SanMark. voorlopig niet verder komt dan wat vage verdachtmakingen over dat de aanval in scene zou zijn gezet. Het is niet zo sterk om te roepen dat er weinig concreet bewijs is dat die aanval heeft plaatsgevonden en dit te staven met nog minder concreet bewijs.
Hoe bewijs je dat iets specifieks niet heeft plaatsgevonden? Dat lijkt me nogal lastig. ;)
 

Susa

New member
Morgen D-day....

De harde kern van NEC wil de Anti-Zwarte Piet demonstranten laten zwemmen in de Waal.
 

erka

Well-known member
In Groningen gaat het denk ik ook niet goed. En dan staan ze nog naast elkaar ook de pro's en de anti's......manman.
 

zwammy

Well-known member
Ik snap ook niet waarom je niet gewoon lekker naar de intocht gaat kijken in een dorpje, heb je nergens last van. Wij zitten morgen voor de televisie met een worstenbroodje, zondag gaan we kijken hoe die van Apeldoorn naar Waalre is gekomen.
 

Abubakari

Well-known member
Als mijn kinderen nog klein waren geweest en we naar de intocht zouden gaan waren we ook naar het geboortedorp van mijn vrouw gegaan. Ik zou die ongein op de dag van de intocht gewoon verbieden. Ga maar op een andere dag protesteren.
 

SanMark.

Well-known member
Nou ja, dan kun je ontkrachten waarom er 5 aanhoudingen zijn verricht, waarvan er 2 langer moesten vastzitten. Zeker ingehuurd?

Was er echt wat gebeurd was het tot in den treure uitgemolken. Antifa heeft helemaal niets laten zien, schade zou er zijn geweest aan 1 auto daar werden foto's van getoond bleek dat het twee verschillende auto's waren waar de schade op te zien was.
 

SanMark.

Well-known member
Als mijn kinderen nog klein waren geweest en we naar de intocht zouden gaan waren we ook naar het geboortedorp van mijn vrouw gegaan. Ik zou die ongein op de dag van de intocht gewoon verbieden. Ga maar op een andere dag protesteren.

Volledig mee eens.
 

erka

Well-known member
Ja bizar dat de gemeente dat toestaat/dat zo toe heeft gewezen.

Het argument is dat vorige keer er veel afstand tussen was en dat er veel publiek tussen kwam en heen en weer geren en gedoe. Door het op een plek te houden kan de politie makkelijker ingrijpen.

Theoretisch klopt het denk ik wel, maar in de praktijk lok je juist meer uit.

Verder met jullie eens, ik heb geen kids maar als dat wel zo was zou ik ook ergens in de provincie gaan, of in de eigen wijk, of helemaal niet. Wij gingen vroeger ook nooit naar de intocht als kinderen.
 

JMD

Well-known member
De politie kan makkelijker ingrijpen en dat zullen ze ook moeten doen.

Maar je weet dus eigenlijk al dat het fout gaat. Waarom zet je ze dan als gemeente bij elkaar of sta je het toe? (zoals hierboven al terecht opgemerkt) Het is alsof je de hooligans van Ajax en Feyenoord naast elkaar op een plein gaat zetten en dan vervolgens verbaasd reageert als het uit de hand loopt en er schande van spreekt. En natuurlijk moet men met de poten van elkaar afblijven, maar dit is gewoon wanbeleid van de desbetreffende gemeentes. 364 dagen per jaar mag je demonstreren voor of tegen Zwarte Piet, maar tijdens de intocht doe je dat niet, laat die kinderen er buiten.
 

SanMark.

Well-known member
Maak daar 350 dagen van of zo.

Het geeft de linkse bubbel volgend jaar nog meer reden om van zwarte piet af te komen. Kijk eens wat er allemaal gebeurd dat moeten we toch allemaal niet willen.

O ja en geschokt zijn want dit hebben ze totaal niet zien aankomen.
 
Bovenaan