PEC Zwolle Nieuwstopic

BlauwVinger

Well-known member
De geboren en getogen Zwollenaar Mike Willems, kind van de club, is in beeld voor de positie van de nieuwe technisch directeur van PEC Zwolle. Gerard Nijkamp zet vermoedelijk nog deze week zijn handtekening zet bij het Amerikaanse FC Cincinnati. De laatste jaren was Mike Willems salesmanager bij verfmerk Sigma Coatings.

Gerard Nijkamp en FC Cincinnati. A match made in heaven. Gerard Nijkamp is de geestelijke vader van het Caran d'Ache-syndroom dat ten grondslag ligt aan selecteren van spelers op typologi?n en het regenboogpalet.

Drie typologie?n hebben ze bij PEC gedefinieerd om spelers te duiden. Rood staat voor kracht, recalcitrant, creatief, pakt regelmatig kaarten, is soms fenomenaal en soms ook niet. Tegenovergestelde is de blauwe speler, die controleert, organiseert, werkt gestructureerd, gaat voor zekerheid. De groene voetballer is loyaal, mensengericht, laat het initiatief aan anderen en volgt. „Als je er daar te veel van hebt, werkt het niet”, zegt Nijkamp.


Het lijkt mij niet meer dan logisch dat zijn gedroomde opvolger een verkoopachtergrond heeft bij verfmerk Sigma Coatings.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook wel dat soort praat gehad, maar dan had je meestal ook geel erbij zitten. Die zijn schijnbaar niet geschikt voor profvoetbal.
 

Batigoal

Well-known member
Gele spelers zijn de spelers waarvoor je naar het stadion komt.

FC Cincinnati is wel een beetje zoutloze bende. Maar goed, ze zijn net begonnen in de MLS. Dus wie weet kan Nijkamp er wat moois van maken.
 

ALenstra

Well-known member
Daar was hij dan snel uit na de 4-5 nederlaag van gisteravond.
Geen emotie, geen teleurstelling, maar direct aan jezelf denken; bah zakkenvuller.

Dat viel me gisteren op. Ik vond dat hij opvallend vrolijk was bij de interviews na afloop van de wedstrijd. Blijkbaar was het allang bekend.
 
Bovenaan