Teleurstellend toernooiSchrale troost voor Tsjakadoea.
Dat was mooi, ja. Topprestatie van de Belgen!Genoten van deze tijdrit. Ongekend spannend!
Ja, dat is toch wel hel lullige van knock-out. Je verliest op een strafje in de golden score van de latere winnaar, maar dus toch een mislukt toernooi omdat je er meteen uitligt.Schrale troost voor Tsjakadoea.
'Vroeger' was de herkansing uitgebreider, dan werd elke tegenstander van een halve finalist 'opgevist' (vandaar het woord 'repechage' in het Frans en Engels) ipv alleen de verliezende kwartfinalist.Ja, dat is toch wel hel lullige van knock-out. Je verliest op een strafje in de golden score van de latere minnaar, maar dus toch een mislukt toernooi omdat je er meteen uitligt.
Wel eerlijker mijns inziens'Vroeger' was de herkansing uitgebreider, dan werd elke tegenstander van een halve finalist 'opgevist' (vandaar het woord 'repechage' in het Frans en Engels) ipv alleen de verliezende kwartfinalist.
Wel eerlijker mijns inziens
Eerlijker dan alleen de verliezend kwartfinalisten bedoel ik.Vind je? Ik denk dat judo blij mag zijn dat er überhaupt zoiets als een herkansing bestaat. In andere sporten met een knockoutschema bestaat dit niet, alleen in vechtsporten. Ik snap nooit zo waarom.