Parijs 2024

JMD

Well-known member
Rode kaart voor Australië in de bronzen wedstrijd, dat wordt 6 tegen 7 en lijkt me dat Zuid Afrika nu wel zeker gaat winnen...

Debiele overtreding, kopstoot vooruit.
 

de waan

Well-known member
Schrale troost voor Tsjakadoea.
Ja, dat is toch wel hel lullige van knock-out. Je verliest op een strafje in de golden score van de latere winnaar, maar dus toch een mislukt toernooi omdat je er meteen uitligt.

EDIT: Minnaar is iets anders
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ja, dat is toch wel hel lullige van knock-out. Je verliest op een strafje in de golden score van de latere minnaar, maar dus toch een mislukt toernooi omdat je er meteen uitligt.
'Vroeger' was de herkansing uitgebreider, dan werd elke tegenstander van een halve finalist 'opgevist' (vandaar het woord 'repechage' in het Frans en Engels) ipv alleen de verliezende kwartfinalist.
 

JMD

Well-known member
En toch nog een try van Australië, en ze maken de conversie ook nog.
19-14 nu
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wow! Australie met een man minder op voorsprong.

EDIT: kick gaat mis, dus gelijke stand. 19-19.
 

JMD

Well-known member
WTF... Australië maakt nog gelijk na een compleet mislukte vangbal bij de Bokke...

19-19 nu, als Australië de conversie maakt staan ze voor
 

JMD

Well-known member
En de Bokke winnen toch nog. Wat een mooie aanval!

En dan laten ze de conversie nog nemen... Waarom in hemelsnaam? :p
 

de waan

Well-known member
'Vroeger' was de herkansing uitgebreider, dan werd elke tegenstander van een halve finalist 'opgevist' (vandaar het woord 'repechage' in het Frans en Engels) ipv alleen de verliezende kwartfinalist.
Wel eerlijker mijns inziens
 

erka

Well-known member
Wel eerlijker mijns inziens

Vind je? Ik denk dat judo blij mag zijn dat er überhaupt zoiets als een herkansing bestaat. In andere sporten met een knockoutschema bestaat dit niet, alleen in vechtsporten. Ik snap nooit zo waarom.
 

de waan

Well-known member
Mooi trouwens in de officiële app dat elke sporter zijn eigen naam heeft ingesproken. Voor de juiste uitspraak.

Het is dus bijvoorbeeld helemaal geen Tsja-ka-doé-wa maar Tsjká-doewa

(Nu maar eens die Thaise badmintonners opzoeken.)
 

de waan

Well-known member
Vind je? Ik denk dat judo blij mag zijn dat er überhaupt zoiets als een herkansing bestaat. In andere sporten met een knockoutschema bestaat dit niet, alleen in vechtsporten. Ik snap nooit zo waarom.
Eerlijker dan alleen de verliezend kwartfinalisten bedoel ik.
 
Bovenaan