Parijs 2024

Reinoud

Well-known member
België op weg naar nog een 10e medaille, lijken op weg naar plaatsing voor de basketbalfinale
Die hebben ze zich goed in het toernooi geknokt.

Blijft bij het basketbal wel jammer dat je bij de heren twee halve finales had die ook in de poule werden gespeeld. Komt door die opzet van drie poules.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Braziliaanse beachdames stonden in no-time een straatlengte achter in set 1, maar pakken terug en komen gelijk.
 

JMD

Well-known member
De Belgische basketballers zijn als een kat met 7 levens, stonden met nog 1 minuut te gaan nog 6 punten achter maar halen de overtime
 

JMD

Well-known member
Basketbal vind ik een leuke sport, maar die laatste 5 minuten gaan zo verschrikkelijk traaaaaaag, continu time-out, expres fouten maken enz...

Frankrijk door.
 

JMD

Well-known member
Frankrijk levert dus weer bij de teamsporten:
Finale bij basketbal m/v
Finale bij handbal v
Winst rugby heren
Verl. finalist voetbal heren
Finale volleybal m
 

JMD

Well-known member
Zo, de beachvolleybaldames van beide teams krijgen even woorden met elkaar, de scheidsrechter krijgt ze niet uit elkaar...

Haha, en de DJ speelt "Imagine" van John Lennon... Moeten de speelsters zelf ook om lachen
 

JMD

Well-known member
Alvast even richting LA 2028.

Het IOC heeft een aantal 'core sporten', die moeten op elke Spelen op het programma staan, daarnaast mag elk organisatiecomité een verzoek indienen om eenmalig toegevoegd te worden.
Optionele sporten deze Spelen waren: breakdancing, skateboarden, sportklimmen, golfsurfen

Skateboarden, sportklimmen en golfsurfen worden na deze Spelen permanente sporten

Boksen staat nog steeds niet 100% zeker op het programma in LA door de problemen bij de Internationale Boks Federatie (voor deze Spelen heeft het IOC een nieuwe tijdelijke boksbond opgericht, hierdoor kwamen de problemen met die Algerijnse boksster).
Toegevoegd worden optioneel: honk/softbal (net als in 2020), cricket, flag football, lacrosse en squash

Bij de moderne vijfkamp gaat naw paardrijden vervangen worden door 'obstacle course racing', bij roeien verdwijnen de lichte categorieëen en komt 'strandroeien' daarvoor in de plaats (m/v/gemengd team)
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Lol bitchfight in de finale beachvolleybal tussen de Braziliaansen en de Canadezen. DJ denkt te kunnen bemiddelen, dus draait Imagine.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Basketbal vind ik een leuke sport, maar die laatste 5 minuten gaan zo verschrikkelijk traaaaaaag, continu time-out, expres fouten maken enz...

Frankrijk door.
Dat is exact waar ik bang voor ben als men overgaat op zuivere speeltijd bij voetbal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Dat is exact waar ik bang voor ben als men overgaat op zuivere speeltijd bij voetbal.

Ik zou niet weten waarom. Bij basketbal gebeurt dit omdat je met fouten vrije worpen kan afdwingen waarmee (als die gemist worden) je weer balbezit hebt om de achterstand goed te maken.

Bij voetbal bestaat zo'n mechanisme niet. Net zomin als in andere teamsporten met zuivere speeltijd. Waar het ook totaal geen probleem is.
 

JMD

Well-known member
Frankrijk haalt goud bij volleybal en verbetert daardoor de prestatie van Atlanta 1996 en levert daardoor de beste prestatie sinds Parijs 1900. Toen was echter bijna de helft van de atleten Frans.
 

JMD

Well-known member
Dat was echt een fantastische wedstrijd van de Fransen zojuist zeg. Wat een geweld.
Klopt. Polen kwam in set 3 nog flink terug bij MP tegen.

Toch blijf ik bij volleybal de dameswedstrijden leuker vinden, bij de heren is het vooral veel rammen, bij de dames is het meer techniek. Als je kijkt hoe herenvolleybal veranderd is sinds de eeuwwisseling is dat echt idioot.

Zit net de beelden van die Australische breakdansster van 41 te bekijken, dat is echt genant.
 

JMD

Well-known member
Het leek na 3 omlopen spannend te worden bij golf, maar 3 van de top4-speelsters na 3 dagen draaien een bovenparronde, de Nieuwzeelandse die nu op kop staat doet dat voorlopig met -2 en staat 5 slagen voor.
 

JMD

Well-known member
Mexicaan verspeelt een medaille bij schoonspringen doordat zijn sprong met moeilijkheidsgraad 4,1 helemaal de mist in gaat.
Ook de Japanner maakt een fout en een Chinees zelf 4 niet echt goede sprongen het goud heel eenvoudig naar de andere Chinees gaat.
 
Bovenaan