Parijs 2024

JMD

Well-known member
De Amerikaanse Chiles won brons bij het turnen op de vloer nadat een protest over een te lage score was toegewezen, de Roemeense werd daardoor 4e.

Nu raakt de Amerikaanse de medaille toch kwijt, want het protest was 4 seconde te laat ingeleverd... Echt... En als je dan wil regelneuken doe het dan direct, want als er een limiet aan een protest zit had de jury dan direct al moeten zeggen dat het te laat was. Nu heeft die Roemeense zo meteen wel brons, maar niet 'het podium' gehad.
 

JMD

Well-known member
China 2x goud voor. Er zijn nog 3 Amerikaanse finales: volleybal dames (lijkt verlies te worden), basketbal dames (wordt goud) en worstelen. Conclusie: die worstelaar gaat bepalen of de VS of China het medailleklassement gaat winnen.
 

JMD

Well-known member
Duitsland gaat zelfs 10e worden in het klassement als italië de volleybalfinale wint, en daar lijkt het wel op. Dat wordt het slechtste resultaat ooit van een Duitse ploeg sinds 1952 (28e). Zelfs in de jaren van Oost- en West apart deed Duitsland het beter...
Alleen 1952 is dan slechter dan dit. 9e zou ex-aequo het slechtste zijn met LA 1932
 

JMD

Well-known member
China 2x goud voor. Er zijn nog 3 Amerikaanse finales: volleybal dames (lijkt verlies te worden), basketbal dames (wordt goud) en worstelen. Conclusie: die worstelaar gaat bepalen of de VS of China het medailleklassement gaat winnen.
En de Japanse wint, waardoor de VS China niet meer kan inhalen.

Kijk je naar de medaileklassementen dan zie je dat tm WO II de VS alleen 3x niet 1e werd maar dan verloor van het gastland (1900, Frankrijk; 1908, GB; 1936, Duitsland), na WO II het stuivertje wisselen is met Sovjetunie (dat vaker 'won'), dan in 1992 nog de restanten van de Sovjetunie (GOS) dat 1e wordt, maar daarna is de VS het beste, alleen gastland China deed het in 2008 beter dan de VS.

Italië met Velasco (verliezend coach 1996) wint goud.
 

JMD

Well-known member
Team GB gaat 7e worden met omngeveer hetzelfde aantal medailles als in Londen, Rio en Tokyo. Toen werd het 3e/2e/4e. Grote verschil is aantal goud: toen 29/27/22, nu maar 14, het minste aantal sinds 2004
 

JMD

Well-known member
O, de VS heeft natuurlijk nog goud gewonnen bij de omnium, dus kan de VS met basketbalgoud toch over China heen en wordt het 40-40. 4 jaar terug won de VS met 1x goud.
 

JMD

Well-known member
Op het eind lukt het net niet meer voor Frankrijk en wint de VS toch, maar echt knap van de Françaises. Het laatste schot gaat er op de buzzer nog in, maar het was een 2-punt ipv 3-punt...

Maar wat blijft basketbal toch vervelend op het eind. Er wordt niet meer gespeeld, alleen maar expres fouten gemaakt... Zwaar irritant
 

Batigoal

Well-known member
Het waren geweldige spelen. Ik heb iedere dag genoten. Hét moment voor mij was voor mij wel die bal van Worthy de Jong. Ook omdat ik heb genoten van het relatief nieuwe 4x4. Maar de gouden plak van Sifan was net zo'n hoogtepunt. Echt fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan