Parijs 2024

erka

Well-known member
Ik zou Schilder niet direct een medaillekans toerekenen. Ook zij is jong en voor de 1e keer in de finale.
Ze zei het zelf wel mooi: ik ga genieten en zie wel waar ik dan sta.
 

JMD

Well-known member
USA voert de druk iets op en Servië gaat fouten maken en minder scoren, USA nu 5 pt voor
 

Reinoud

Well-known member
Bin het waterpolo heeft Australië trouwens toch verrassend de finale gehaald en mag NL tegen de USA.

Bij de mannen kan de finale nog Servië - Kroatië worden. Dat gaat vuurwerk opleveren!
 

JMD

Well-known member
België heeft echt ontzettend goede Spelen, in Tokyo 7 medailles, nu al 6 en met Thiam, Vidts, de basketballers (halve finale), hockeydames (duel om brons) en nog baanwielrennen gaan ze dat echt wel verbeteren. Dan wordt het de beste Spelen voor België sinds 1924

En ook Australië doet het echt goed, staan 3e op de medaillespiegel, of het medaillerecord van Sydney haalbaar is (58, nu 46) is de vraag, maar het goudrecord staat wel op de tocht (17, en dat hebben de Aussies nu ook al).

Frankrijk doet het qua aantal medailles het beste sinds 1900 (Parijs, maar die Spelen zijn eigenlijk niet serieus te nemen) en als het nog 3x goud haalt gaat het ook qua goud het meeste goud halen sinds 1900 (Atlanta 1996 is nu het 'record')

Valt er ook iemand tegen? Ja, de VS voorlopig. In 2012 en 2016 46x goud, in Tokyo 39x en nu 'pas' op 30. En dat is ook opvallend omdat je vaak ziet dat het land dat de volgende Spelen organiseert de Spelen ervoor al beter doet dan de keren ervoor (men is al bezig richting de eigen Spelen). Nou is 46x (39) goud natuurlijk lastig te evenaren/in te halen.
Overigens is het aantal medailles van de VS wel redelijk op niveau, het valt alleen terug qua goud.
 

de waan

Well-known member
En Australië heeft maar 25 miljoen inwoners, die presteren echt (altijd voor mijn gevoel) krankzinnig goed.
 

Kielse Rat

Well-known member
Na zes van de zeven nummers in de zevenkamp ziet het er goed uit voor Thiam en Vidts. Thiam ligt op koers voor een derde gouden medaille, Vidts moet een paar puntjes inhalen in de 800 meter maar zou een betere loopster moeten zijn dan de Zwitserse die nu op de bronzen plek staat.
 

JMD

Well-known member
Handbal gisteren, Frankrijk stond voor tegen Duitsland met nog 5 sec te gaan en balbezit. Verspelen ze de bal, maakt Duitsland gelijk en winnen ze alsnog...

Iets met Duitsers en laatste fluitsignalen... :)
 

JMD

Well-known member
De hockeydames van België zingen het volkslied tweetalig valt me nu op... "La Roi, la loi, la liberté" en dan "Voor vorst, vrijheid en voor recht"
Meestal zingt men of de Vlaamse of de Waalse versie (of de Duitse, want die bestaat ook)
 

JMD

Well-known member
Belgische hockeydames inmiddels 2-1 achter met een goal die met recht een frommelgoal genoemd mag worden
 
Bovenaan