Parijs 2024

JMD

Well-known member
Brit lijkt in de Dinghy van plek 4 onverwacht naar plek 2 te varen in de medal race, wordt die halverwege stilgelegd wegens te weinig wind.... Dan baal je.
 

JMD

Well-known member
Basketbaldames van België spelen Spanje weg, dat is wel een verrassing, want de SPaansen wonnen hun groep.
 

Batigoal

Well-known member
"Hassan neemt het vrijdag in de tweede ronde van +100-categorie bij de heren op tegen Temur Rakhimov uit Tadzjikistan. Voor de eerste ronde heeft ze een bye."
Ik las zelfs dat de mannen 4-zonder-boot een gouden medaille heeft gewonnen. We zijn echt een topland in roeien!
 

JMD

Well-known member
4 van de 12 deelnemers bij gewichtheffen overschatten zichzelf en zetten te hoog in qua gewicht en krijgen geen geldige score en zijn dus uitgeschakeld. De man uit Kiribati is dus (als hij bij 'stoten' ook een geldige poging doet) verzekerd van plek 8. Dat wordt dan het beste resultaat ooit voor Kiribati
 

JMD

Well-known member
Minimaal 5e en die uit Kiribati minstens 7e want ook de Indonesiër wil teveel...
 

JMD

Well-known member
De Kitesurfers hadden 16 races gepland staan voordat de medal race zou komen.
De heren komen tot 6, de dames tot 7.
Morgen alle resterende medal races
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ligt dat nu aan mij of is de tweede week minder gevarieerd dan de eerste?
Nee had vandaag dezelfde gedachte. Maar ik denk dat het deels komt omdat bij veel sporten de groepsfase in de eerste week was en dus meer wedstrijden. Zijn nu veel kwart-, halve- en finales.
 

JMD

Well-known member
Belgische gaat compleet onderuit bij gewichtheffen, werd onverwacht 5e in Tokyo en staat verschrikkelijke zenuwachtig op het podium (' het huilen nader dan het lachen'), mist 3x en ligt eruit.
 

JMD

Well-known member
Ligt dat nu aan mij of is de tweede week minder gevarieerd dan de eerste?
Is vooral omdat in week 2 vaak sporten zijn waar wij (als NL) minder mee hebben: taekwondo/worstelen (ipv judo), kano (ipv roeien), gewichtheffen, synchroonzwemmen, ritmische gymnastiek (ipv turnen).
 

Bestaat niet meer

Well-known member
NL won in poule 3-0 van China en 3-1 van Belgie, Belgie won in poule 2-1 van China

en we staan deze spelen op 3-0 tegen de vorige bondscoaches, mannen wonnen 2x van het Spanje van Caldas, NL won al 1x van het China van Annan. Dat moet vrijdagavond dus 4-0 worden
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Italië wordt weer geen volleybalkampioen bij de heren, het ging vanavond in iets meer dan een uur kansloos onderuit tegen Frankrijk. de Fransen verloren in de poule van Slovenië en Italië won 3x in de voorronde.... Polen, dat in de groep van Italië zat, staat nu in de finale. Verrassend. De Fransen zijn de titelverdediger, Polen haalde 1x de laatste 4, in 1976, toen won het wel. Ook voor Frankrijk is dit pas de tweede keer dat ze de laatste vier halen
 
Bovenaan