Parijs 2024

Joost

Well-known member
Vandaag een heerlijke dag gehad samen met mijn zoon van tien. We waren al vroeg richting Marseille gereden en daar geparkeerd en vervolgens met de metro wat verder de stad in. Bij de uitgang van de metro waande ik me in een Afrikaanse stad.

Daarna wat rondgelopen rond de Oude Haven en dat is echt een mooi stuk. Daar ook heerlijke pizza gegeten en Schoon/Stam dramatisch zien verliezen.

Marseille heeft geen beste reputatie en hoewel er prachtige delen zijn hoef je niet veel moeite te doen om een straatje in te lopen waar je je niet zo prettig voelt.

In de stad waren al veel Marokkaanse supporters aanwezig en toen we rond vier uur bij het stadion kwamen was de sfeer opperbest.

Stade Velodrome is er eentje die ik voor eeuwig zal koppelen aan DIE goal van Bergkamp en dat hele WK. Fantastisch om het dan nu in het echt te zien. Drie van de vier tribunes zijn nog zoals in 1998, alleen de hoofdtribune is verbouwd sindsdien en in de stijl van de andere gebouwd. Samen met het dak geeft dat wel een andere sfeer maar het blijft een uniek stadion.

Achteraf was ik maar wat blij dat het Marokko was die de halve finale speelden want bij VS v Spanje was er echt maar 10.000 man geweest. Nu zorgden 40.000 extra Marokkanen voor een heerlijke sfeer in het stadion.

De scheidsrechter werd getackeld en moest er geblesseerd vanaf. Zijn vervanger gaf op advies van de VAR Marokko een penalty; 1-0. In de tweede helft draaide Spanje het om en won.

Voetbal op de Spelen vind ik echt ruk maar dit was wel een prachtige voor de jaarlijkse vakantievinck.

Klein smetje is wel de organisatie die je verbiedt om flesjes water mee te nemen. Binnen zouden gratis waterpunten zijn maar die bleken onvindbaar. Je mag wel voor 5 euro plus 2 euro statiegeld een beker fris kopen. Alleen af te rekenen met Visa of contant. En na afloop is er 1 minuscuul tentje waar je die beker weer kan inleveren.

Ik had wat slechte berichten gelezen over de parkeergarage. Ingeslagen ruiten etc, maar die van mij was nog in tact.

Op de terugweg naar de camping nog lekker Radio Olympia geluisterd en gestopt om het laatste deel van Hassan te zien en later nog het 3x3.
 

erka

Well-known member
De laatste twee dagen bijgewerkt, de stand is nu actueel t/m gisteren. De VS loopt nu heel hard weg, bijna 200 punten voor op de nr2. Dat is niet langer Frankrijk want China heeft ze ingehaald en flink ook. GB staat 4e, maar vlak die nog niet uit om de Fransen te achterhalen. Nederland is nog steeds 11e, Duitsland had een paar hele goede dagen dus die zijn we even kwijt maar Canada staat heel dichtbij op plaats 10.
Overigens is Nederland nu pas op de helft (!) van het aantal top8 plaatsen in Tokyo (85 destijds). Ierland nog steeds in de top20, maar voelt de hete adem van België en Polen in de nek die op 21 en 22 staan.

1722941930857.png
 

JMD

Well-known member
In de breedte lijkt NL het idd iets minder te doen dan Tokyo. Toch gaan we qua goud Tokyo wel inhalen denk ik...

Zit nu skateboard Park te kijken. Dat is dus anders dan Street. Overeenkomst: veel jonge sporters, zo is er een meisje van 11. Verschil: hier wel compleet beschermd (knie/elleboogbeschermers) en veel minder dat 'gegiechel' en gekloot. Dit lijken ze wel serieus te nemen.
 

JMD

Well-known member
Dit park-skateboarden is echt veel leuker om te zien dan dat street. Dit is net als het BMX Freestyle, hier gebeurt van alles.
 

erka

Well-known member
Bij het vrouwenvoetbal komt echt haast niemand kijken. Bij elke teamsport in de zaal komen bij de vrouwen meer mensen.
 

JMD

Well-known member
Voetbal mag mij best geschrapt worden van het olympisch programma. Voelt altijd als een 'Fremdkörper'.
Dat gaat het IOC nooit doen, voetbal blijft immers de grootste sport, die gaan ze nooit laten vallen. En voor de dames is dit wel het allerbelangrijkste toernooi
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het Olympisch tennistoernooi is al een behoorlijke tijd echt een belangrijk toernooi. Het zegt al genoeg als je ziet hoe emotioneel Djokovic was na zijn overwinning. En hij heeft al best een redelijke erelijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik zit nu ook worstelen te kijken, daar gebeurt zo mogelijk nog minder dan bij judo....
 

JMD

Well-known member
Briazlië op 3-0 voor tegen wereldkampioen Spanje. Martha kan eindigen met de finale.
 

erka

Well-known member
Brazilië minder succesvol bij handbal en basketbal. Dik pak slaag van Noorwegen resp de VS.
 
Bovenaan