Parijs 2024

JMD

Well-known member
wat een schermfinale, van 11-5 liep de Koreaan uit naar 14-5, die Tunesiër geloofde het wel, pakte nog 1 puntje (14-6) en komt vervolgens gewoon terug naar 14-11. Maar de Koreaan wint.
 

JMD

Well-known member
Osaka nu tegen Kerber, ook geen misselijk potje. Kerber stopt na dit toernooi, ben benieuwd wat die nog kan, staa nu een set en een break voor.
Jammer dat Kerber stopt, vond haar altijd leuk tennissen
 

JMD

Well-known member
Ze zijn in Parijs niet zo van de late sessies op deze Spelen. In Londen begon om 22.00 lokale tijd gewoon nog een volleybalpartij, hier is echt de laatste om 21.00 gestart. Het enige wat nachtwerk wordt is het golfsurfen, dat gaat om 23.45 beginnen, maar goed dat is in Tahiti....
 

JMD

Well-known member
Mijn hemel, wat maakt Osaka er een zootje van op het eind, verliest in 2 sets van Kerber,.
 

JMD

Well-known member
Sabel ging pas mid jaren 80 over op electronisch scoren, de andere wapens waren daar al eerder mee.
 

erka

Well-known member
Sabel ging pas mid jaren 80 over op electronisch scoren, de andere wapens waren daar al eerder mee.

Ah, inmiddels uitgevonden dat electronisch scoren bij floret al vanaf 1956 ingevoerd was. Daar staat ook een filmpje van de OS op Youtube. Maar van 1952 Helsinki zijn geen beelden van t schermen.
 

Pieros

Active member
Ze zijn in Parijs niet zo van de late sessies op deze Spelen. In Londen begon om 22.00 lokale tijd gewoon nog een volleybalpartij, hier is echt de laatste om 21.00 gestart. Het enige wat nachtwerk wordt is het golfsurfen, dat gaat om 23.45 beginnen, maar goed dat is in Tahiti....
Wel bijzonder om op Tahiti de Olympische Spelen te hebben, maar wel logisch natuurlijk. Mooi om de beelden te zien van het golfsurfen. Dat maakt de Spelen zo leuk, je kijkt vol interesse naar sporten die je anders nooit ziet.
 

gevegt

Well-known member
Wel bijzonder om op Tahiti de Olympische Spelen te hebben, maar wel logisch natuurlijk. Mooi om de beelden te zien van het golfsurfen. Dat maakt de Spelen zo leuk, je kijkt vol interesse naar sporten die je anders nooit ziet.
Wel mooi dat Frankrijk nog een kolonie heeft waardoor ze het golfsurfen zonder enige moeite kunnen organiseren.
 

erka

Well-known member
Ook deze keer hou ik weer een ranking bij van top8 plaatsen. Die gaat als volgt: goud levert 8 punten op, zilver 7, brons 6 en zo verder tot de nr 8 plaats 1 punt. Bij gelijk eindigen worden de punten gedeeld. Brons bij judo levert dus geen 6 punten op maar 5,5. Enzovoorts.
In Tokyo won de VS dit klassement (uiteraard), gevolgd door China, ROC, Groot-Brittannië, Japan, Australië, Duitsland, Italië, Frankrijk en op plaats 10 Nederland.

Gisteren pakten 38 landen een top 8 plaats. Voor Paraguay zijn deze spelen al een ongekend succes want het was voor het eerst sinds 2004 dat zij een top8 plaats haalden. Hierbij de top20 na dag 1. Nederland vinden we tot nu toe terug op de 27e plaats.

1722148464835.png
 

ALenstra

Well-known member
Weet niet of het al gemeld is maar de Canadese voetbaldames hebben zes strafpunten gekregen vanwege de rel rond een drone. Verder heeft de FIFA bondscoach Bev Priestman voor een jaar geschorst.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heerlijke eerste dag gehad! 's Ochtends om 9:00 uur begonnen bij het roeien en vanaf daar via badminton, judo, zwemmen, hockey, waterpolo, kanoslalom, wielrennen, rugby en tafeltennis uiteindelijk rond 22:00u na het hockey en zwemmen mijn laptop dicht geklapt.

Vandaag begint het feest ietsje later, maar is de dag zelf minstens zo goed gevuld. En vandaag is ook de dag dat ik goede hoop heb op de eerste Nederlandse medailles, namelijk bij het mountainbike (Pieterse) en het zwemmen (Kamminga en/of Corbeau).

Veel kijkplezier allemaal!
 

JMD

Well-known member
Heel herkenbaar idd, ik heb me ook zeer vermaakt met diverse livestreams (en de radio) aan. :)
 

erka

Well-known member
Trouwens, Italië doet ook echt overal aan mee he. Zijn heel goed in veel sporten.
 

JMD

Well-known member
In de top3 bij schieten 1 Chinees en 2 Italianen. Het wisselt continu wie op kop staat, erg spannend!
 
Bovenaan