Parijs 2024

erka

Well-known member
Bij wegwedstrijd wielrennen dames staat volgens gracenote die dit gedaan heeft Van Vleuten op een medaille terwijl die na dit jaar stopt, tot zover dus de relevantie van dit lijstje.

Ja dat heb ik ook gelezen. Bij hun is het een algoritme, waarin iemand pas uit de lijst gaat als ie daadwerkelijk gestopt is.
Overigens zou mij het niks verbazen als ze toch nog Parijs gaat doen.
 

JMD

Well-known member

Wat een verademing vergeleken met Herr Flick Hendriks!
2 jaar terug (bij de Spelen van Tokio) werd VdH afgebrand, dus zo snel kan het gaan.

En als er volgende zomer te weinig medailles gewonnen worden zal hij weer tot zijn poten afgezaagd worden.
Wat hij sowieso wel goed doet is dat die 'losersvlucht' weg is...
 

erka

Well-known member
In Tokyo zijn ook aantal zaken niet goed gegaan, mn vanwege corona (die coronavlucht, persco etc) Waar niet alleen VdH verantwoordelijk voor was trouwens. Maar ik gun hem wel een normale spelen.
 

Joost

Well-known member
Het maakt het qua organisatie ook een stuk gemakkelijker wanneer het Olympische Spelen op 4 uur rijden zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Ja dat heb ik ook gelezen. Bij hun is het een algoritme, waarin iemand pas uit de lijst gaat als ie daadwerkelijk gestopt is.
Overigens zou mij het niks verbazen als ze toch nog Parijs gaat doen.
Mij wel, het parcours is niet selectief genoeg voor haar om heel hoge ogen te gooien.
 

zwammy

Well-known member
Zou voor Parijs wel fijn zijn als de maandelijkse rellen een keer niet bij de os zijn
 

JMD

Well-known member
Voor de volledigheid dan ook hier: de waterpolodames mogen naar de Olympische Spelen.
 

JMD

Well-known member
De mannenturners mogen als team naar Parijs, werden 11e op het WK, plek bij top 12 was nodig.
 

JMD

Well-known member
De turndames mogen ook als team naar Parijs (nog vergeten hier te zetten)

De wielrenners hebben 3 plekken op de weg bij de wegwedstrijd en 1 bij de tijdrit. Bij de dames 4 om 2
 

JMD

Well-known member
Nu het bijna 2024 zullen de ogen van de sportwereld langzamerhand richting het sporthoogtepunt van 2024 gaan, de Spelen van Parijs.

Ben me even wat meer in gaan lezen en een aantal opvallende zaken komen voor:
* Bij kanovaren (slalom) komt er een nieuwe discipline bij: kayak cross. De crossonderdelen kennen we al van de Winterspelen bij skiëen en snowboard, dit onderdeel gaat nu bij kanovaren komen. De regels zijn simpel: je begint bovenin de baan met zijn vieren en zie maar als eerste beneden te komen (of bij de beste 2 /3 om door te gaan). Dat belooft spektakel.
* Bij moderne vijfkamp wordt voor het laatst paardrijden als 1 van de onderdelen gehouden. Na het incident bij de Spelen van Tokio, waar de Duitse topfavoriete een zwak paard kreeg toegewezen (dat gebeurt door loting), vervolgens ver weg zakte en beschuldigd werd van dierenmishandeling, kwamen er veel klachten over dit onderdeel. Het IOC dreigde zelfs de moderne vijfkamp van de Spelen te schrappen na 2024. Pijnlijk, want dit is een onderdeel dat door De Coubertin himself ontwikkeld is. De Moderne Vijfkampbond heeft nu besloten na 2024 verder te gaan met als onderdeel een 'obstacle run' (klimparcours).
* Voor het eerst sinds begin jaren 60 zal het aantal onderdelen op de Spelen minder zijn dan de Spelen hiervoor.
* Bij synchroonzwemmen mogen in het teamonderdeel ook maximaal 2 heren meedoen aan een team.
 

Joost

Well-known member
Loting voor de waterpolosters;
Nederland, Hongarije, China, Australië en Canada

Andere poule;
Frankrijk, Griekenland, Verenigde Staten, Spanje, Italië

De poule van Nederland lijkt me zwakker dan de andere poule maar dat betekend automatisch dat er in de kwartfinale direct een heel pittige tegenstander komt.
 

JMD

Well-known member
Zwemmers in bloedvorm, roeiers in bloedvorm, baanwielrenners in bloedvorm, dameswielrensters top, Femke Bol met weer een WR. Je begint toch te hopen dat ze niet te vroeg pieken allemaal. En als ze wel goed pieken, wat is er dan van de zomer in hemelsnaam allemaal mogelijk in Parijs. We hadden 36 medailles in Tokyo, dat was een record, maar de 12 gouden medailles van Sydney staat nog altijd als record. Dat zou er aan kunnen gaan...
 

erka

Well-known member
Reken bij zwemmers maar niet op medailles op de OS. Veel toppers zijn niet op het WK.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

André

Well-known member
Denk dat de wereldtop zwemmen nu ook nog niet goed zijn
Femke Bol was indoor
Net als met ek baan zal alles moeten komen van Harry Lavreysen
12 goud ? Wie moeten dat doen dan
 
Bovenaan