Overige sporten en evenementen

JMD

Well-known member
Spieth stond 1e maar slaat 2x direct achter elkaar in het water.

Ik lag toen al in bed...

Had na de 9e hole van Spieth de TV uitgezet, hij speelde zo goed, er werd al gesproken over 'the fat lady' op de BBC, dat ze die al hoorden zingen ('it ain't over till the fat lady sings')... En was verder doodmoe...

Zie ik vanochtend dat het nota bene op 10, 11 en 12 fout ging.
 

Janssen

Well-known member
EK gewichtheffen voor vrouwen op Eurosport. Dan voel je je meteen heel slap als je ze daar tekeer ziet gaan.
 

Friesland

Well-known member
Zijn er hier nog liefhebbers die de komende dagen de Ryder Cup gaan kijken?

Ik ben geen liefhebber, maar ik zal er via de sportjournaals ongetwijfeld wat van mij krijgen. Ik vind het concept wel mooi, het is een individuele sport, maar hier spelen de golfers toch in teams. Het is een beetje vergelijkbaar met de Davis Cup in tennis of de Europa Cup en Wereld Cup in atletiek. Het zou ook leuk zijn als er in het zwemmen en het schaatsen (Nederland v. de rest :p) een dergelijke competitie zou zijn.
 

JMD

Well-known member
USA lijkt een droomstart te krijgen, 2 partijen duidelijk gewonnen door de Amerikanen, in de overige 2 stond 1 gelijk en 1 dik voor Europa, maar in de ene partij wintt Amerika 3 holes op rij en in de andere 4 op rij. Beide partijen staan op dormie (d.w.z. dat Europa die partij niet meer kan winnen), dus het wordt maximaal 3-1, maar de kans is groot dat het 4-0 komt te staan na de foursomes. Vanavond de 4 fourballpartijen.

4 jaar terug was The Miracle at the Medinah, USA stond 10-6 voor na de eerste 4 sessies, had slechts 4,5 van de 12 punten uit de singles op zondag nodig, maar kwam tot slechts 3,5 punt.
 

JMD

Well-known member
4-0 geworden inderdaad in sessie 1. De eerste keer sinds 1975 dat USA de eerste sessie met die cijfers wint, en de eerste keer sinds 1981 dat de USA een sessie 4-0 wint. Ondanks de 4-0 waren er toch een paar spannende partijen.

Sessie 2 (de fourballs) is minder spannend, Amerika staat 1x 5 up en Europa 3x 4 up. Het moet dus wel heel gek lopen (zeker aangezien het fourballs is) dat die leidende posities nog uit handen worden gegeven. De verwachte score is dus 5-3 voor de USA na dag 1. De USA heeft 14,5 punt van de 28 nodig om de beker te heroveren, Europa heeft als titelhouder aan 14 punten genoeg.
 

JMD

Well-known member
We zijn 1,5 uur bezig op de laatste dag Ryder Cup, maar wat een niveau is het al... Europa staat 3 punten achter na dag 2, maar is goed begonnen aan de singles. Maar veel partijen zijn nog slechts 1 up, dus het kan nog alle kanten op...

McIlroy net met een wereldput...
 

JMD

Well-known member
Haha, van een speler ligt bal op het randje tussen water en waterkant (op een aantal blaadjes in het water).
De oever loopt steil af, dus de speler moet in het water gaan staan, maar dan verplaatst het water natuurlijk en dan de bal... En dat zou een strafslag opleveren.
Nog nooit gezien.
 

JMD

Well-known member
De Amerikanen putten werkelijk alles, de Europeanen hebben veel meer moeite...
Mickelson (46) scoort 8 onder vandaag voorlopig. Ongelooflijk.

Het is niet meer de vraag ?f Amerika gaat winnen, maar met hoeveel. Projected score voorlopig 17-11, dat zou de slechtste uitslag voor Europa sinds 1981 zijn.
 

ALenstra

Well-known member
Fox2 zendt vanmiddag de NFL wedstrijd tussen New York Giants en Los Angeles Rams live uit. Wedstrijd begint om 15.30 en wordt in Twickenham gespeeld, het rugbystadion in Londen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Fox2 zendt vanmiddag de NFL wedstrijd tussen New York Giants en Los Angeles Rams live uit. Wedstrijd begint om 15.30 en wordt in Twickenham gespeeld, het rugbystadion in Londen.

Ze zenden elke zondag 3 live duels achter elkaar uit, nu dus 4. Ik vind er niet veel aan, maar kijk vaak wel ivm de NFL fantasy League ;)
 

ALenstra

Well-known member
Straks om 14.30 op Fox2 weer een NFL wedstrijd live vanuit Londen. Op Wembley spelen Washington Redskins tegen de Cincinnati Bengals.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de NFL wel. Inmiddels al een wedstrijd tussen Miami Dolphins en New Orleans bevestigd voor 2017 in Londen.
 

Joost

Well-known member
Heeft er iemand nog een tip; tussen Kerst en Oud & Nieuw gaan we weer op bezoek bij mijn schoonvader in Friesland (Stellingwerven). Aangezien ik de kans klein acht dat ik toevallig de elfstedentocht zie ben ik op zoek naar een wedstrijd op te bezoeken. Welke sport maakt vrij weinig uit.

Het bekende Protos Weering zaalvoetbaltoernooi is helaas geen optie dit jaar. Ijshockey is er niet die periode. Het NK afstanden in Thialf wellicht wel.
 
Bovenaan