Overige sporten en evenementen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als ze nou 14 was en er uitziet als 16 en ze liegt daarover, oke.... maar dit? Gadverdamme
 

gevegt

Well-known member
De FIVB heeft zich compleet belachelijk gemaakt door een Beach toernooi in Iran te organiseren met de voorwaarde dat ook vrouwen mochten komen kijken.
 

erka

Well-known member
Deze dagen is de WK Biathlon in Oslo op de beroemde Holmenkollen voor heulll veulll toeschouwers. Spektakel hoor. Vandaag de sprint bij de heren, Fourcade won (was wel zo'n beetje verwacht) maar Bjorndalen doet het op zijn laatste grote toernooi (hij schijnt nu echt te gaan stoppen) gewoon weer met zilver.
 

JMD

Well-known member
Knap dat die Bjorndalen nog zilver pakt. Hoe oud is die wel niet? Was er volgens mij in Lillehammer 1994 al bij.
 

JMD

Well-known member
Hij is nu 42 jaar. Zijn eerste OS was trouwens Nagano, volgens Wikipedia.

Volgens de Engelse wiki niet : https://en.wikipedia.org/wiki/Ole_Einar_Bjørndalen

Wel haalde hij idd pas in Nagano medailles, dat wist ik niet. Dacht dat hij die ook al in Lillehammer pakte.

Maar goed, knap blijft het.

Is er trouwens iemand in de biathlonwereld die vraagtekens zet bij het niveau de sport als een 42-jarige nog zilver kan halen op een WK? (want dat horen we bv veel als Pechstein gewoon 4e wordt op een WK Schaatsen)
 

ALenstra

Well-known member
NFL Quarterback Peyton Manning stopt met Amerikaans voetbal, zo melden Amerikaanse media. Hij zou dit morgen in een persconferentie melden.
 

JMD

Well-known member
De hockeyheren doen niet mee aan de Champions Trophy in Londen. Past niet in de voorbereiding naar Rio toe, zeggen ze. De hockeydames doen wel mee aan de CT, die voor hen nog later is dan de heren.

Aan de ene kant een niet handige planning van de CT, maar je kan het toch ook zien als een oefentoernooi waarbij je oefent tegen sterke tegenstanders. Ideaal ook om dingen te proberen en goed te analyseren.
 

Pascallovic

Well-known member
De hockeyheren doen niet mee aan de Champions Trophy in Londen. Past niet in de voorbereiding naar Rio toe, zeggen ze. De hockeydames doen wel mee aan de CT, die voor hen nog later is dan de heren.

Aan de ene kant een niet handige planning van de CT, maar je kan het toch ook zien als een oefentoernooi waarbij je oefent tegen sterke tegenstanders. Ideaal ook om dingen te proberen en goed te analyseren.
Die zijn natuurlijk bang dat ze hun briljante strafcorner tactieken verraden. Ik zou het ook zien als een mooi voorbereidingstoernooi, maar wij zijn de amateurs. We zien het wel op de Spelen of het een goede tactiek was. De heer van Ass vond ik ook niks, maar die heeft het op de spelen van Londen gewoon heel goed gedaan. Caldas was bij de dames een toptrainer die alles gewonnen heeft, dus hij weet wel wat hij doet.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Nu skivliegen in Planica op Eurosport, gigantisch veel publiek, prachtig weer. Kon wel eens heel ver gaan.
 

JMD

Well-known member
Wat een fraaie hole-in-one van Oosthuizen, als een biljarter via een andere bal (die er ook bijna ingaat)
 
Bovenaan