Overige sporten en evenementen

JMD

Well-known member
En voor de tweede dag op rij worden de masters op augusta gestaakt. Morgen om 8.00 lokale tijd (14.00 in Nederland) gaan we verder, ben benieuwd of het lukt om dat morgen af te krijgen… Sommige spelers moeten dan 29 holes spelen…

Het zou voor he5 eerst sinds 1983 zijn dat men op maandag verder moet …
 

JMD

Well-known member
Inmiddels zijn de laatste golfers bezig aan de 18e hole van de 4e ronde en gaan ze het net redden (de zon gaat over 40 minuten onder op Augusta), de SPanjaard Rahm lijkt te gaan winnen, speelt een goede 4e ronde. Koepka stond op kop na ronde 3 maar heeft niet zo'n goede ronde. De beste ronde (65) komt op naam van oudgediende Mickelson, die komt naw op plek 2 uit...
 

JMD

Well-known member
Zowel de dameshockeysters als de herenhockeyers staan in de EK-finale. Winst van de finale betekent niet alleen de Europese titel maar ook plaatsing Spelen
 

JMD

Well-known member
Hockeysters winnen duidelijk de finale van België, na 5 minuten al 2-0, en vlak nadat België 2-1 maakte, maakten de ORanjedames de 3-1.
Voor zoveelste keer Europees kampioen, en tevens geplaatst voor Parijs nu.

Een grote verrassing bij de heren trouwens gisteren, Duitsland verloor na shoot outs van Engeland en dus moet NL tegen Engeland morgen
 

JMD

Well-known member
Direct na rust staan de spelers op het veld maar worden voor start 3e kwart naar binnen geroepen omdat er noodweer in de omgeving is.
 

JMD

Well-known member
Duel gaat niet verder voor 16.30.
Toeschouwers is ook verteld een schuilplaats te zoeken, komt echt heel donkere lucht aan.
 

Joost

Well-known member
Duel gaat niet verder voor 16.30.
Toeschouwers is ook verteld een schuilplaats te zoeken, komt echt heel donkere lucht aan.
Die lucht is echt pikzwart.

Ik ben een jaar of tien geleden in dat stadionnetje geweest, heel leuk maar heel erg open. Daar is nauwelijks plek om te schuilen. Ook niet op het terrein er omheen.
 

JMD

Well-known member
Ik ben een jaar of tien geleden in dat stadionnetje geweest, heel leuk maar heel erg open. Daar is nauwelijks plek om te schuilen. Ook niet op het terrein er omheen.
Jep. Ben er een keer langsgelopen toen ik een duel van Mönchengladbach bezocht.
 

JMD

Well-known member
De Engelse keeper is vervangen, en een NL speler mist voor open doel... Wacht te lang, waardoor een verdediger nog net een stick voor de bal kan houden
 

JMD

Well-known member
Live meekijken en -luisteren met de VAR, zo zou het ook moeten bij het voetbal.

En te lang wachten met aanvragen van de video referral mag dus ook niet. 13 seconden was het hier, dat vindt de scheids goed. Ben benieuwd of daar een limiet voor is, of dat dat per scheids bepalend is, want de scheids zegt hier '13 seconds is fine for me'.

En het lijkt me ook wel mooi als de videoscheids zaken bepaalt, want bij hockey kijkt de scheids op het veld dus niet mee.
 

JMD

Well-known member
Oei, hier gaat het dus wel fout. De VAR neemt een beslissing (doelpunt telt) en als de scheids dan iets terug zegt tegen haar dan zegt ze 'ik ga nog een keer kijken'.
 

JMD

Well-known member
Geen doelpunt, maar de Engelsen krijgen wel een strafbal... En dat is dan weer iets heel wat anders dan waar naar werd gekeken.
En de VAR adviseert strafcorner, maar dan geeft de scheids (zonder beelden te zien, want die ziet hij dus niet) een strafbal.
 

JMD

Well-known member
En dan heb je de camera op de lijn hangen aan de kans waar de scheids staat... Handig...

Ook opvallend (zie ik nu) dat bij hockey de goals dus achter de lijn staat...

Strafbal opnieuw, voet zou van de lijn geweest zijn. Daar leek het idd wel op, maar omdat de camera op de lijn geen duidelijkheid gaf is dit een flinke beslissing.


Maar hij stopt weer!!!! Wow!
 
Bovenaan