Overige sporten en evenementen

erka

Well-known member
Volleybaldames verliezen op het WK na drie niemendalletjes bij de eerste de beste serieuze wedstrijd direct met 1-3 van België.
 

JMD

Well-known member
Op Ziggo Sport is nu de World Padel Tour live. Fantastisch niveau zeg.
Ik heb vanmiddag zitten kijken, zag het voor het eerst. Kan iemand mij uitleggen wat daar nou zo leuk aan is? Die 'kooi' maakt het leuk, zeker, maar dat 'via de muur' spelen kan bij squash ook. Verder is het vooral een langzame versie van tennis, badminton en squash.
 

erka

Well-known member
Ik heb vanmiddag zitten kijken, zag het voor het eerst. Kan iemand mij uitleggen wat daar nou zo leuk aan is? Die 'kooi' maakt het leuk, zeker, maar dat 'via de muur' spelen kan bij squash ook. Verder is het vooral een langzame versie van tennis, badminton en squash.

Nou ja, veel langere rallies dan bij tennis en veel beter te volgen dan dat microscopische squashballetje. Maar net zoals badminton en squash is padel vooral leuk om te doen.
 

JMD

Well-known member
Nou ja, veel langere rallies dan bij tennis en veel beter te volgen dan dat microscopische squashballetje. Maar net zoals badminton en squash is padel vooral leuk om te doen.
Ja, dat laatste geloof ik inderdaad, en door die kooi komt het balletjes ook steeds terug, dus zo op het eerste oog hoef je minder te lopen...
 

JMD

Well-known member
De Aziatische Winterspelen van 2029 worden gehouden in Saoudi Arabië…
Het gaat gehouden worden in een nog aan te leggen stad dat 500 miljard dollar gaat kosten….

Echt… vergeleken bij dit valt de keuze voor sochi 2014 en WK in Qatar nog mee…
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Aziatische Winterspelen van 2029 worden gehouden in Saoudi Arabië…
Het gaat gehouden worden in een nog aan te leggen stad dat 500 miljard dollar gaat kosten….

Echt… vergeleken bij dit valt de keuze voor sochi 2014 en WK in Qatar nog mee…

Bron Speld.nl?
 

JMD

Well-known member

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De Aziatische Winterspelen van 2029 worden gehouden in Saoudi Arabië…
Het gaat gehouden worden in een nog aan te leggen stad dat 500 miljard dollar gaat kosten….

Echt… vergeleken bij dit valt de keuze voor sochi 2014 en WK in Qatar nog mee…
Uiteraard is die keuze volledig logisch en heeft het niets met geld te maken.
 

Joost

Well-known member
Uiteraard is die keuze volledig logisch en heeft het niets met geld te maken.
Ik snapte er ook geen biet van hoor en was in de veronderstelling dat Saudi-Arabie een grote woestijn was.
Maar dit project staat in een bergregio waar het in de winter ook echt vriest. De sneeuw moet dan wel weer kunstmatig worden aangebracht.
En het hele project ziet er futuristisch, megalomaan uit en kan haast niet over 7 jaar af zijn.
 

erka

Well-known member
Belachelijk natuurlijk. Maar vanuit geografisch oogpunt toch even opmerken dat de meeste grote landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten behoorlijk hoge bergen hebben. Even een lijstje gemaakt van de landen met 2.000+.

Iran 5.610m
Marokko 4.165m
Yemen 3.666m
Irak 3.611m
Libanon 3.088m
Sudan 3.042m
Oman 3.009m
Algerije 3.003m
Saudi-Arabië 3.000m
Syrië 2.814m
Egypte 2.629m
Libië 2.267m
(eervolle vermelding: ook de VAE tikt bijna 2.000m aan)

Volgens mij valt op bijna al deze bergen sneeuw in de winter. Marokko, Iran en Libanon hebben voor zover ik kan nagaan ook echt wintersportoorden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Interessant, dat Iran en Marokko wintersportoorden hebben wist ik trouwens, maar wel wat nieuws geleerd hier!
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb een paar jaar geleden tijdens een rondreis door Marokko nog in de sneeuw gelopen in de Atlasgebergte. Was wel een aparte ervaring. Vooral omdat we een paar dagen later door de Sahara trokken.
 

erka

Well-known member
Volleybalsters uitgeschakeld. Dat zag je al wel een beetje aankomen. Was allemaal niet heel overtuigend.
 

Joost

Well-known member
Volleybalsters uitgeschakeld. Dat zag je al wel een beetje aankomen. Was allemaal niet heel overtuigend.
Dit toernooi kwam ook eigenlijk een paar jaar te laat.
Het is een team in opbouw dat een wereldtopper als Sloetjes nog mist.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik las dat Trinko Keen afgelopen zondag Nederlands kampioen tafeltennis bij de heren is geworden. Zegt toch ook wel iets over de progressie de sport in Nederland geboekt heeft als hij nog steeds met de besten mee kan. 51 jaar inmiddels...
 
Bovenaan