Overige landentoernooien

JMD

Well-known member
Ja, dat zijn idd echt 2 landen die je direct aan elkaar linkt... :)

Maar goed, aangezien Qatar komend jaar al heeft, en Saudi Arabië daar vlakbij ligt lijkt me dat geen logische keuze, de FIFA wil vaak toch wel een beetje verdelen. Tevens zal je in SAr. ook in de winter het toernooi moeten houden, denk dat de FIFA daar nu ook voorlopig even niet aan wil denken.
En het lijkt mij verder dat Italië het toernooi ook wel alleen kan organiseren....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Italië en Libië is natuurlijk een logischere combinatie. Daarna België met Congo. Nederland met Indonesië.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Wel slim concept eigenlijk. Meeliften op de voetbalcultuur van Italië en oliegeld gebruiken om ze aan boord te krijgen.
 

JMD

Well-known member
En dan vervolgens de Queen Victoria Cup, gespeeld over de hele wereld in alle landen van het Gemenebest.
 

ALenstra

Well-known member
Het Olympisch voetbalteam van Duitsland verliet vroegtijdig het veld na een racistisch voorval in een oefenwedstrijd tegen Honduras in Japan.
 

Mario

Well-known member
Infantino suggereert dat Israël samen met een van de buurlanden zich sterk moet moet maken om het WK 2030 te organiseren. Zei iemand niet ooit dat voetbal oorlog was? 🤔
 

Batigoal

Well-known member
Suriname is het toernooi om de CONCACAF Nations League trouwens begonnen met 1 punt uit 2 wedstrijden. Beide duels waren tegen Jamaica, maar dat land is voorlopig nog te sterk. Net als Suriname hebben zij de laatste jaren een flinke impuls gekregen door spelers uit het buitenland die voor het land van hun roots gingen spelen. In dat geval gaat het dan vooral om Engelsen die nu voor Jamaica kunnen uitkomen. Zo scoorden (ex-ADO) bad boy Ravel Morrison en Bournemouth-spits Jamal Lowe. Voor Suriname scoorde trouwens Yanic Wildschut zijn eerste goal. Suriname moet nu 2 keer tegen Mexico, wat natuurlijk helemaal een kansloze missie is.

Ben wel benieuwd naar de komende jaren van Suriname en of er nog wat betere spelers bijkomen zoals Boëtius, Riedewald, Denswil en Kerk. Dat soort goeie spelers missen ze nu nog een beetje om een volgende stap te maken.
 

JMD

Well-known member
Nee, de VS krijgt het leeuwendeel van de duels volgens mij, dus 1e ronde en 2e ronde (32 ploegen door) zal overal zijn, en dan vanaf de 1/8 in de VS lijkt me.

Overigens weer in Guadalajara, in 1986 klaagden veel spelers over de hitte en hoogte daar.

Denk wel dat dit het toernooi wordt met de grootste afstanden ooit...
 

JMD

Well-known member
In Atlanta wordt er overigens gespeeld in een stadion dat redelijk nieuw is (nu). Het staat op de plek van de Georgia Dome, dat was een American Football Stadion, en werd tijdens de Spelen gebruikt voor turnen (ene helft stadion) en basketbal (andere helft stadion)...
 

Friesland

Well-known member
Denk wel dat dit het toernooi wordt met de grootste afstanden ooit...
Er zijn 16 steden en 16 groepen, dus ik zou gewoon alle groepen aan een stad toewijzen.
In de eerste KO fase kun je de groepen koppelen die dichtbij elkaar zitten, dus:
Vancouver - Seattle
San Francisco - Los Angeles
Mexico - Guadalajara
Monterrey - Houston
Dallas - Kansas City
Atlanta - Miami
New York - Philadelphia
Boston - Toronto

Maar dat zal ongetwijfeld te logisch zijn voor de organisatie...
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Makanaky

Well-known member
Jammer, de WKs van 70 en 86 zijn tamelijk legendarisch. Het Azteca gaat toch wel een halve finale krijgen neem ik aan?
 
Bovenaan