Overige landentoernooien

Mario

Well-known member
Er zijn 16 steden en 16 groepen, dus ik zou gewoon alle groepen aan een stad toewijzen.
In de eerste KO fase kun je de groepen koppelen die dichtbij elkaar zitten, dus:
Vancouver - Seattle
San Francisco - Los Angeles
Mexico - Guadalajara
Monterrey - Houston
Dallas - Kansas City
Atlanta - Miami
New York - Philadelphia
Boston - Toronto

Maar dat zal ongetwijfeld te logisch zijn voor de organisatie...
16 Groepen 😳
 

JMD

Well-known member
Dat vind ik trouwens wel een ok opzetje. 1 groepswedstrijd minder, 1 KO méér.
Klopt, voor de ploegen maakt het niet uit. Wel betekent dit 80 duels ipv 64 en krijg je dat niet elke ploeg op de laatste speelronde van de groepsfase speelt en maakt dat de kans op 'afgesproken werk' groter.
 

ALenstra

Well-known member
De Copa America van 2024 wordt in de Verenigde Staten gehouden. Het gastland is echter niet automatisch geplaatst aangezien de VS gewoon kwalificatiewedstrijden moet spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
De Copa America van 2024 wordt in de Verenigde Staten gehouden. Het gastland is echter niet automatisch geplaatst aangezien de VS gewoon kwalificatiewedstrijden moet spelen.
Sinds wanneer zijn er kwalificatiewedstrijden voor de Copa America? Er waren toch gewoon altijd 12 deelnemers (10 uit Zuid Amerika + 2 gastlanden).

Edit: Ik zie nu dat het aantal deelnemers is uitgebreid naar 16, met 6 landen uit de CONCACAF die zich inderdaad moeten plaatsen via de Nations League.
 

Pascallovic

Well-known member
Sinds wanneer zijn er kwalificatiewedstrijden voor de Copa America? Er waren toch gewoon altijd 12 deelnemers (10 uit Zuid Amerika + 2 gastlanden).
Ze doen dit keer 16 deelnemers. De 10 landen uit Zuid Amerika + 6 landen uit Noord Amerika die zich moeten kwalificeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Inmiddels is de eerste speelronde van het EK-onder-21 gespeeld. Van wat ik zoal heb gezien maken Frankrijk en Engeland de beste indruk. Die hebben op papier wel heel fijne teams. Spanje werd door Roemenië niet echt getest, dus daar kunnen we nog weinig van zeggen. Duitsland viel tegen en speelde teleurstellend 1-1 gelijk tegen Israël, wat op papier toch één van de mindere broeders is op dit toernooi. Duitsland miste zelfs nog 2 penalties en speelde 45 minuten tegen 10 man.

Kijk ook vooral de goal van Kalimuendo terug. Die maakt het wel heel fraai af.
 

Batigoal

Well-known member
Spanje scoorde vanaf de aftrap al tegen Kroatië en dat was meteen de enige goal in de wedstrijd. Oekraïne had ook aan 1 goal genoeg tegen gastland Roemenië en dus zijn Spanje en Oekraïne nu al door naar de kwartfinale.
 

Batigoal

Well-known member
De finale zaterdag op het EK-onder-21 wordt gespeeld tussen Spanje en Engeland. De Spanjaarden maken van wat ik gezien heb de beste indruk en versloegen toernooiverrassing Oekraïne met ruime cijfers. In de groepsfase speelden deze twee landen eerder nog gelijk.

Engeland won eenvoudig van het matige Israël, alleen had er zomaar uit kunnen liggen tegen Portugal gezien de grote kansen van dat land.
 

Batigoal

Well-known member
Hopelijk wordt de finale interessanter dan de meeste finales die we de afgelopen tijd hebben gezien.
 

Batigoal

Well-known member
Palmer zet Engeland op slag van rust op voorsprong! Vrije trap van richting veranderd.

En direct daarna een opstootje. Sowieso veel overtredingen over en weer.
 
Bovenaan