Duidelijk waar de stemmen vandaan komen. Lekker nuttig, negen Afrikaanse ploegen.
Met 1 zekere plek voor Oceani? wordt het misschien interessant voor Indonesi? om van bond over te switchen. Met alleen Nieuw-Zeeland als concurrent heb je daar meer kans om het WK te halen als bij Aziatische Bond.
Met 8 vaste plekken voor Azi? is Australi? ook vrijwel zeker van deelname aan een WK. De kansen zijn misschien nog wel beter dan in Oceani? zelfs.Australi? is om de zelfde reden een aantal jaar geleden ook geswitched, al denk ik niet dat die snel terug willen omdat de Aziatische Champions League voor de clubs wel lucratiever is dan in Oceani?. Voor Indonesi? met wat hulp uit Nederland zie ik wel mogelijkheden.
En wat Afrika betreft die presteren de laatste WK's vrij slecht.
Dat waren er nog steeds maar 2, die in de 1/8e finales direct werden uitgeschakeld. De overige 3 haalden in de groepsfase samen maar 4 punten. Dat kun je toch onmogelijk een prestatie noemen die het rechtvaardigd om Afrika 87% meer deelnemers te geven bij een totale verhoging van het aantal deelnemers met 50%.Er hebben nooit eerder zoveel Afrikaanse teams de knock-outfase bereikt als in 2014.
Dan zou wel het einde zoek zijn als dat gaat beginnen.
Met 8 vaste plekken voor Azi? is Australi? ook vrijwel zeker van deelname aan een WK. De kansen zijn misschien nog wel beter dan in Oceani? zelfs.
Dat waren er nog steeds maar 2, die in de 1/8e finales direct werden uitgeschakeld. De overige 3 haalden in de groepsfase samen maar 4 punten. Dat kun je toch onmogelijk een prestatie noemen die het rechtvaardigd om Afrika 87% meer deelnemers te geven bij een totale verhoging van het aantal deelnemers met 50%.
Want? Een groter deel van Indonesi? ligt gezien in Oceani? dan het deel van Turkij?, Kazakhstan, Georgi? of Azerbaijan dat in Europa ligt.
Dat zou ik ook zeggen. In Oceani? heb je als Australi? altijd de kans dat je tegen Nieuw Zeeland speelt en verliest. Het niveau in Azi? is hoger, dus meer plekken te verdelen en dus een evenwichtigere kwalificatie.
Klopt. Zijn wel heerlijke duels trouwens. Beetje Nederland - Duitsland ideeIk kan me vergissen maar volgens mij heeft Australi? vrijwel altijd de overhand op Nieuw Zeeland in de laatste decennia.
Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Australi? vrijwel altijd de overhand op Nieuw Zeeland in de laatste decennia.
Ja, maar dan wel het NL - DUI gevoel van vlak na WOII. Want waar bij ons de animositeit naar de Duitsers grotendeels verdwenen is, is die tussen AUS en NZL levensgroot. Heb een Nieuwzeelandse kennis en die kan weinig positiefs over Australi? vertellen.Klopt. Zijn wel heerlijke duels trouwens. Beetje Nederland - Duitsland idee
Natuurlijk. Maar in principe is het niveauverschil met de rest enorm en krijg je altijd een finale tussen die twee. Beide hebben 1 kans op kwalificatie en voetbal blijft een onberekenbare sport.
In Azi? kan Australie zich echt wel een kleine misstap veroorloven zonder dat het direct consequenties heeft.